Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 3, 118 - 123, 15.07.2015
https://doi.org/10.12973/eu-jer.4.3.118

Öz

Kaynakça

  • Akgun, I.,H, Şimşek N.(2011) Turkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Egitim Sistemlerinin Karşilaştirilmasi International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April 2011, Antalya, Turkey
  • Baş, K. (2004). Turkiye'de zorunlu egitim suresinin arttirilmasinin saglayacagi kazançlar. Ankara Universitesi Siyasal Bilimler Fakultesi Dergisi, 59(3), 21-42.
  • Cetkovic, J., Knezevic, M., Vujovic, I. & Cerovic, J. (2012). Decentralization and democratization of the education system in countries in transition. Technics Technologies Education Management, 7(4), 1646-1653.
  • Çakir, E. (2010). Avrupa Birligi’nin egitim politikasi ve tam uyelik muzakereleri çerçevesinde Turkiye’nin uyumu, Yayinlanmamiş yuksek lisans tezi, Kocaeli Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Uluslararasi Ilişkiler Anabilim Dali, Kocaeli.
  • Demir, M.(2014) Yeni Egitim Sisteminde (4+4+4) 5.Sinif Sosyal Bilgiler Dersi Ile Ilgili Sosyal Bilgiler Ogretmenlerinin Goruşleri (Balikesir Ornegi) Yayinlanmiş yuksek lisans tezi(yok tez:380152) Balikesir Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Ilkogretim Anabilim Dali,Balikesir
  • Demir, S. B., Dogan, S. ve Pinar, M. A. (2013). 4+4+4 Yeni egitim sisteminin yansimalari: beşinci siniflardaki egitim-ogretim surecinin branş ogretmenlerinin goruşleri dogrultusunda degerlendirilmesi. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 8(9), 1081-1098, Ankara.
  • Elma, C. (2003). Ilkogretim okulu ogretmenlerinin işe yabancilaşmasi (Ankara ili ornegi), Yayinlanmamiş doktora tezi, Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Enstitusu, Ankara
  • Epçaçan, C.(2014) Ilkokul Ve Ortaokul Ogretmen Ve Yoneticilerinin 4+4+4 Egitim Sistemine Ilişkin Goruşleri (Siirt Ili Ornegi) Siirt Universitesi Egitim Fakultesi Ekev Akademi Dergisi 18 (58) (Kiş 2014)
  • Ergun, M. (1985). Karşilaştirmali Egitim. Malatya: Inonu Universitesi Egitim Bilimleri Bolumu: http://www.egitim.aku.edu.tr/kegitim.pdf: Erişim tarihi: 19.05 2015
  • Erol,N. (2011). Toplumsal degişme ve egitim:“temel ilişkiler, çelişkiler, tartişmalar”. Gazi Akademik Bakiş, (09), 109-122.
  • Guven, I. (2012). Egitimde 4+4+4 ve Fatih projesi yasa tasarisi = reform mu? Ilkogretim Online, 11 (3), 556-577.
  • Henderson, C., Beach, A. & Finkelstein, N. (2011). Facilitating change in undergraduate STEM instructional practices: An analytic review of the literature. Journal of Research in Science Teaching, 48(8), 952-984.
  • Karabay, H. (2014), Okul Yoneticilerinin Ders Denetimleri Yonuyle Branş Ogretmenlerinin Mesleki Gelişimlerine Katkilari, Yuksek Lisans Tezi, Yeditepe Universitesi Egitim Bilimleri Enstitusu Egitim Yonetimi ve Denetimi Ana Bilim Dali, Istanbul.
  • Millî Egitim Bakanligi Okul Oncesi Egitim Ve Ilkogretim Kurumlari Yonetmeligi, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/ilkveokuloncyon_0/ilkveokuloncyon_0.html Erişim Tarihi: 23.05. 2015
  • Morpeth, R. & Creed, C. (2012). Reframing basic education to deliver education for all: flexible provision and enabling frameworks. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 27(3), 201-214.
  • Ors,Ç. N., Erdogan, H. ve Kipici, K. (2013). Egitim Yoneticileri Bakiş Açisiyla 12 Yillik Kesintili Zorunlu Egitim Sistemi: Igdir ili ornegi. Sosyal Bilimler Dergisi, S. 4, s. 131-154.
  • Ozgur, E. (2005). Turkiye'nin kalkinmaya yonelik egitim politikalari ve egitim yatirimlarinin geri donuşu, Yayinlanmamiş yuksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Iktisat Anabilim Dali, Eskişehir.
  • Recep, E. (2013). Sinif Ogretmenlerinin ve Branş Ogretmenlerinin Ilkogretim I. Kademe Gorsel Sanatlar Dersine Etkisinin Incelenmesi, Yuksek Lisans Tezi, Gazi Univeristesi Egitim Bilimleri Enstitusu Guzel Sanatlar Egitimi Bolumu, Ankara
  • Tangulu, Z. & Çidaçi, T.(2014) Ortaokul 5. Sinif Sosyal Bilgiler Dersine Giren Branş Ogretmenlerinin Karşilaştigi Sorunlar Ahi Evran Universitesi Kirşehir Egitim Fakultesi Dergisi (KEFAD) 15(2), 227-242
  • Urooj, S. & Ahmed, A. (2012). Restructuring the examination system at the higher secondary education in Pakistan: in teachers’ perception. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(6), 827-834.
  • Uredi, L. ve Uredi, I. (2007). Sinif ogretmenlerinin tercih ettikleri ogretim stillerinin yordayicisi olarak ogretmenlik meslegine ilişkin algilari. Mersin Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 3 (2), 133-144.
  • Yapici, M. (2006). Egitim politikalari ve etkileri. Universite ve Toplum 2(6). http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=270

Teacher and Parent Views on The Instruction of 5th Grade Students by Branch Teachers in The 4+4+4 Education System

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 3, 118 - 123, 15.07.2015
https://doi.org/10.12973/eu-jer.4.3.118

Öz

The objective of this study is to examine the teacher and parent views on the instruction of 5th grade students by branch teachers. This study is designed according to the phenomenology design and uses qualitative data. In order to collect data, openended questions were asked to 18 teachers and 16 parents of 5th grade students on the subject, and the responses were analyzed. According to the results of the study, for parents, the disadvantageous aspects of instruction of 5th grade students by branch teachers are that the students could not express themselves in the new class, there is no one knowing and monitoring them closely in the new class and students have difficulty in doing the performance homework. On the other hand, advantageous aspects for students according to parents are that branch teachers give instruction as they have command on the subject and students take multiple teachers as models. The study found the disadvantageous aspects for teachers as having difficulty in completing the curriculum, following homework and maintaining classroom discipline

Kaynakça

  • Akgun, I.,H, Şimşek N.(2011) Turkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Egitim Sistemlerinin Karşilaştirilmasi International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April 2011, Antalya, Turkey
  • Baş, K. (2004). Turkiye'de zorunlu egitim suresinin arttirilmasinin saglayacagi kazançlar. Ankara Universitesi Siyasal Bilimler Fakultesi Dergisi, 59(3), 21-42.
  • Cetkovic, J., Knezevic, M., Vujovic, I. & Cerovic, J. (2012). Decentralization and democratization of the education system in countries in transition. Technics Technologies Education Management, 7(4), 1646-1653.
  • Çakir, E. (2010). Avrupa Birligi’nin egitim politikasi ve tam uyelik muzakereleri çerçevesinde Turkiye’nin uyumu, Yayinlanmamiş yuksek lisans tezi, Kocaeli Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Uluslararasi Ilişkiler Anabilim Dali, Kocaeli.
  • Demir, M.(2014) Yeni Egitim Sisteminde (4+4+4) 5.Sinif Sosyal Bilgiler Dersi Ile Ilgili Sosyal Bilgiler Ogretmenlerinin Goruşleri (Balikesir Ornegi) Yayinlanmiş yuksek lisans tezi(yok tez:380152) Balikesir Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Ilkogretim Anabilim Dali,Balikesir
  • Demir, S. B., Dogan, S. ve Pinar, M. A. (2013). 4+4+4 Yeni egitim sisteminin yansimalari: beşinci siniflardaki egitim-ogretim surecinin branş ogretmenlerinin goruşleri dogrultusunda degerlendirilmesi. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 8(9), 1081-1098, Ankara.
  • Elma, C. (2003). Ilkogretim okulu ogretmenlerinin işe yabancilaşmasi (Ankara ili ornegi), Yayinlanmamiş doktora tezi, Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Enstitusu, Ankara
  • Epçaçan, C.(2014) Ilkokul Ve Ortaokul Ogretmen Ve Yoneticilerinin 4+4+4 Egitim Sistemine Ilişkin Goruşleri (Siirt Ili Ornegi) Siirt Universitesi Egitim Fakultesi Ekev Akademi Dergisi 18 (58) (Kiş 2014)
  • Ergun, M. (1985). Karşilaştirmali Egitim. Malatya: Inonu Universitesi Egitim Bilimleri Bolumu: http://www.egitim.aku.edu.tr/kegitim.pdf: Erişim tarihi: 19.05 2015
  • Erol,N. (2011). Toplumsal degişme ve egitim:“temel ilişkiler, çelişkiler, tartişmalar”. Gazi Akademik Bakiş, (09), 109-122.
  • Guven, I. (2012). Egitimde 4+4+4 ve Fatih projesi yasa tasarisi = reform mu? Ilkogretim Online, 11 (3), 556-577.
  • Henderson, C., Beach, A. & Finkelstein, N. (2011). Facilitating change in undergraduate STEM instructional practices: An analytic review of the literature. Journal of Research in Science Teaching, 48(8), 952-984.
  • Karabay, H. (2014), Okul Yoneticilerinin Ders Denetimleri Yonuyle Branş Ogretmenlerinin Mesleki Gelişimlerine Katkilari, Yuksek Lisans Tezi, Yeditepe Universitesi Egitim Bilimleri Enstitusu Egitim Yonetimi ve Denetimi Ana Bilim Dali, Istanbul.
  • Millî Egitim Bakanligi Okul Oncesi Egitim Ve Ilkogretim Kurumlari Yonetmeligi, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/ilkveokuloncyon_0/ilkveokuloncyon_0.html Erişim Tarihi: 23.05. 2015
  • Morpeth, R. & Creed, C. (2012). Reframing basic education to deliver education for all: flexible provision and enabling frameworks. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 27(3), 201-214.
  • Ors,Ç. N., Erdogan, H. ve Kipici, K. (2013). Egitim Yoneticileri Bakiş Açisiyla 12 Yillik Kesintili Zorunlu Egitim Sistemi: Igdir ili ornegi. Sosyal Bilimler Dergisi, S. 4, s. 131-154.
  • Ozgur, E. (2005). Turkiye'nin kalkinmaya yonelik egitim politikalari ve egitim yatirimlarinin geri donuşu, Yayinlanmamiş yuksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Iktisat Anabilim Dali, Eskişehir.
  • Recep, E. (2013). Sinif Ogretmenlerinin ve Branş Ogretmenlerinin Ilkogretim I. Kademe Gorsel Sanatlar Dersine Etkisinin Incelenmesi, Yuksek Lisans Tezi, Gazi Univeristesi Egitim Bilimleri Enstitusu Guzel Sanatlar Egitimi Bolumu, Ankara
  • Tangulu, Z. & Çidaçi, T.(2014) Ortaokul 5. Sinif Sosyal Bilgiler Dersine Giren Branş Ogretmenlerinin Karşilaştigi Sorunlar Ahi Evran Universitesi Kirşehir Egitim Fakultesi Dergisi (KEFAD) 15(2), 227-242
  • Urooj, S. & Ahmed, A. (2012). Restructuring the examination system at the higher secondary education in Pakistan: in teachers’ perception. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(6), 827-834.
  • Uredi, L. ve Uredi, I. (2007). Sinif ogretmenlerinin tercih ettikleri ogretim stillerinin yordayicisi olarak ogretmenlik meslegine ilişkin algilari. Mersin Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 3 (2), 133-144.
  • Yapici, M. (2006). Egitim politikalari ve etkileri. Universite ve Toplum 2(6). http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=270
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID JA63EN79YF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yusuf Hayri Yildizhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yildizhan, Y. H. (2015). Teacher and Parent Views on The Instruction of 5th Grade Students by Branch Teachers in The 4+4+4 Education System. European Journal of Educational Research, 4(3), 118-123. https://doi.org/10.12973/eu-jer.4.3.118
AMA Yildizhan YH. Teacher and Parent Views on The Instruction of 5th Grade Students by Branch Teachers in The 4+4+4 Education System. eujer. Temmuz 2015;4(3):118-123. doi:10.12973/eu-jer.4.3.118
Chicago Yildizhan, Yusuf Hayri. “Teacher and Parent Views on The Instruction of 5th Grade Students by Branch Teachers in The 4+4+4 Education System”. European Journal of Educational Research 4, sy. 3 (Temmuz 2015): 118-23. https://doi.org/10.12973/eu-jer.4.3.118.
EndNote Yildizhan YH (01 Temmuz 2015) Teacher and Parent Views on The Instruction of 5th Grade Students by Branch Teachers in The 4+4+4 Education System. European Journal of Educational Research 4 3 118–123.
IEEE Y. H. Yildizhan, “Teacher and Parent Views on The Instruction of 5th Grade Students by Branch Teachers in The 4+4+4 Education System”, eujer, c. 4, sy. 3, ss. 118–123, 2015, doi: 10.12973/eu-jer.4.3.118.
ISNAD Yildizhan, Yusuf Hayri. “Teacher and Parent Views on The Instruction of 5th Grade Students by Branch Teachers in The 4+4+4 Education System”. European Journal of Educational Research 4/3 (Temmuz 2015), 118-123. https://doi.org/10.12973/eu-jer.4.3.118.
JAMA Yildizhan YH. Teacher and Parent Views on The Instruction of 5th Grade Students by Branch Teachers in The 4+4+4 Education System. eujer. 2015;4:118–123.
MLA Yildizhan, Yusuf Hayri. “Teacher and Parent Views on The Instruction of 5th Grade Students by Branch Teachers in The 4+4+4 Education System”. European Journal of Educational Research, c. 4, sy. 3, 2015, ss. 118-23, doi:10.12973/eu-jer.4.3.118.
Vancouver Yildizhan YH. Teacher and Parent Views on The Instruction of 5th Grade Students by Branch Teachers in The 4+4+4 Education System. eujer. 2015;4(3):118-23.