İlköğretim çağındaki çocuklarda göz hastalıklarının tespit edilmesinde hemşirenin rolünün belirlenmesi amacı ile tanımlayıcı olarak planlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini Nevşehir belediye sınırları içindeki ilköğretim okulları oluşturmuştur. Nevşehir ilinde bulunan okullardan küme örneklem yöntemi ile seçilen Yeniçeşme İlköğretim okulunda bulunan 715 öğrenci örneğe alınmıştır. Araştırmamız sonucunda öğrencilerde kırmızı ve/veya benekli konjonktiva, okumada zorluk, şaşılık, kitabı göze yakın tutma, gözü fazla ovalama, gözde sulanma, nistagmus, renk görme bozukluğu, baş ağrısı gibi bulgular saptanmıştır. Yaş grupları arttıkça enfeksiyon belirtisi ve görme kusuru görülen öğrenci sayısında da artma olduğu belirlenmiş, yapılan istatistiksel değerlendirmede yaş ile görme kusuru arasındaki ilişki anlamlı bulunmuştur. Ayrıca baş ağrısı daha çok görme kusuru olan öğrencilerde görülmüştür. Göz hastalıkları belirtileri ve görme kusuru olduğu belirlenen öğrenciler, sınıf öğretmeni, rehber öğretmen ve okul idaresi ile görüşülerek sağlık kuruluşlarına yönlendirilmiş ve bizim sonuçlarımıza benzer sonuçlar elde edilmiştir. Okul sağlığı hizmetlerinde çalışan hemşirelerin sağlık taramaları yapabileceği ve ilköğretim öğrencilerindeki göz hastalıklarının tespit edilmesinde hemşirelerin rol alabileceği kanısına varılmıştır
Göz sağlığı göz taramaları okul sağlığı hemşire ilköğretim çağı
Our research on the role and importance of the nurse in diagnosing eye diseases in patients of primary school age was planned and carried out descriptively and interventionally. The scope of research consisted of primary schools within the boundaries of municipality of Nevşehir. Yeniçeşme Primary School was chosen by group sampling method and 715 students was observed. In the collection of data, a questionnaire and a form for eye health (prepared by the reasearcher and controlled by pre-application) were used. As a result of our research, the following were observed: red and/or spotted conjunctiva, difficulty in reading, cross-eye, holding the book too close to the eye, over-rubbing the eye, watering in the eye, nystagmus, difficulty in seeing colours and headaches. It was found out that there was a positive correlation between the age group and the infection symptoms and seeing disorders. The relationship between the two were considered to be important. In addition, it was observed that the students with visual disorders were more likely to complain of headaches. The students were reterred to appropriate health organisations with the help of class teachers and school adminstratiors
Visual health health visitors school health nursing primary school
Diğer ID | JA33PA86HC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 14 |