Hemşireliğin temel işlevi, sağlıklı ya da hasta bireye yardım etmektir. Bu yardım, sağlamın sağlığını sürdürmesi, hastanın yeniden sağlığına kavuşması için gerekli olan bilgi, istek ve güce kavuşmasına yönelik etkinlikleri içermektedir. Hemşirenin, bu etkinlikleri yaparken sıklıkla bireylere eğitim yapması gerekebilir. Hemşirenin bireye, aileye yapacağı eğitimin üç temel amacı vardır. Bunlar: sağlığın devamı ve hastalıkların önlenmesi, sağlığın yeniden kazandırılması ve hastalıkla baş etmedir. Hemşire bu eğitimleri yaparken öğretim sürecinden yararlanır. Öğretim süreci hemşirelik sürecine paralel olarak giden veri toplama, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarından oluşmaktadır. Öğretim sürecinde hemşire ilk olarak birey hakkında veri toplayarak öğrenim gereksinimlerini belirler. Öğrenim gereksinimine ilişkin bir tanı koyduğunda eğitim bakım planının bir parçası olur, böylece öğretim süreci de başlar. Hemşire daha sonra bireyin öğrenme gereksinimlerini göz önüne alarak bireyle işbirliği yapar önceliklerini belirler, uygun öğretim metotlarını kullanır, bireyin eğitime aktif katılımını sağlayarak öğretim yapar ve öğretim sonucunu değerlendirir
The unit function of nursing is helping to healthy or ill person. This aid involves attendance of healthy person’s health, activities related to reach knowledge, desire and power that is necessary to reach health for ill person. The nurse should often give education while she does these activities. The education that is given to person and family by the nurse has got three goals attendance of health, prevention of illness, acquisition of health, and coping with disease. While the nurse is giving this education, she uses teaching process. Teaching process is composed of the stages of assessment, planning, intervention and evaluating that is parallel to the nursing process. At the teaching process, nurse determines teaching needs by collecting data about person firstly. When she makes a diagnosis related to teaching process, education is a part of care plan, so teaching process begins. Then the nurse cooperates with people, determines their priorities by taking into consideration their needs, uses appropriate teaching methods, educate by providing people’s participation and evaluates the outcome of education
Diğer ID | JA47ZK28EC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 14 |