Bu müdahale çalışması ilköğretim öğrencilerine verilen sağlık eğitiminin, öğrencilerin sağlıkla ilgili konulardaki bilgi, tutum ve davranışlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, 2009–2010 eğitim yılında Kayseri il merkezinde iki ilköğretim okulunun 4–8. sınıflarında okuyan öğrenciler üzerinde yürütüldü. Müdahale grubunda 408, kontrol grubunda 542 olmak üzere toplam 950 öğrenci araştırma kapsamına alındı. Öğrencilere, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve 79 sorudan oluşan anket formu uygulandı. Verilerin istatistiksel analizinde ki kare testi kullanıldı.Müdahale grubunda sabah kalktığında, yemekten önce, yemekten sonra ve tuvaletten çıkınca ellerini yıkayanların oranlarının, eğitim sonrası dönemde önemli ölçüde arttığı saptandı. Öğrencilerin yaklaşık %60’ının düzenli olarak sabah kahvaltısı yaptığı, eğitimden sonra bu oranın önemli ölçüde arttığı saptandı. Çeşitli bulaşıcı hastalıklar ve sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklar hakkında bilgi sahibi olma oranlarının, müdahale grubunda eğitim sonrası dönemde yükseldiği belirlendi.Sonuç olarak, öğrencilerin kişisel hijyen, beslenme, hastalıklardan korunma ve sağlık hizmetlerinden yararlanma konularındaki bilgi, tutum ve davranışları yetersizdir. Sağlık eğitimi ile öğrencilerin sağlıkla ilgili bilgi, tutum ve davranışları olumlu yönde değiştirilebilir. Okullarda sağlık eğitimi sürekli olmalı ve eğiticilerin davranışları ile desteklenmelidir
This intervention study was carried out to identify the impact of health education given to primary school students on their knowledge, attitude and practices related to health. The study was carried out on the students attending to 4–8thgrades of two primary schools in the provincial centre of Kayseri in 2009–2010 educational year. A total of 950 students, 408 students in the intervention group and 542 students in the control group were taken. A questionnaire prepared by the researchers and including 79 questions was applied to the students. Unpaired t test and chi-square tests were used for statistical analyses. It has been determined that the rates of the students who wash their hands when they get up in the morning, before and after the meal and after the toilet have increased in the post–education period in the intervention group. It was established that approximately 60% of the students had breakfast every day and the rate of having breakfast increased in the post–education period. Awareness rate of various infectious diseases and harmful habits such as smoking and alcohol increased in post–education period.It was concluded that knowledge, attitude and practices of the students related to personal hygiene, nutrition,prevention of the diseases and utilizing the health care services were insufficient. Knowledge, attitude and practices of the students can be changed in the positive direction through health education. Health education in the schools should be consistent and supported by the teachers’ practices
Primary school students health education knowledge attitude practice
Diğer ID | JA84SU24MK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 22 Sayı: 1 |