BibTex RIS Kaynak Göster

ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GENEL BAKIŞ

Yıl 2013, Cilt: 22 Sayı: 3, 210 - 215, 01.12.2013

Öz

Lisansüstü eğitim yüksek öğretimin bir parçasıdır. Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi (ERÜ) Anatomi Anabilim Dalında 1987-2012 yılları arasında yüksek lisans, doktora ve uzmanlık programlarına kayıt yaptıranların durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Lisansüstü kayıt bilgileri Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü (SBE) ve Anatomi Anabilim Dalı arşivindeki dosyalardan alındı. 1987-2012 yılları arasında yüksek lisans öğrenimine başvuran 52 lisans mezunu vardır. Yüksek lisansını tamamlayanların sayısı ise 27 idi. 1993-2012 yılları arasında doktora öğrenimi için başvuru yapan 16 yüksek lisans mezunu vardır. Doktorasını tamamlayan öğrenci sayısı toplam altı idi. 1993-2012 yılları arasında Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) ile Anatomi Anabilim Dalına kayıt yaptıran 38 Tıp Fakültesi mezunu vardır. Uzmanlık öğrenimine başlayan araştırma görevlileri arasında sadece üçü uzmanlık eğitim süresini tamamlamış olup, bunlardan ikisi Anatomi Anabilim Dalında akademisyen olarak görev yapmaktadır. Ocak 2013 tarihine kadar Anatomi Anabilim Dalında toplam 36 lisansüstü mezun programlarını tamamladı. Bunların sayısal dağılımı üç Anatomi Uzmanı, altı Anatomi Doktorası, 27 Anatomi Yüksek Lisansı şeklindedir. Anabilim Dalında halen sekizi Doktora ve 19’u Yüksek Lisans olmak üzere 27 lisansüstü öğrencisi mevcuttur. Sağlık Bakanlığının kadro vermemesinden dolayı Anatomi Anabilim Dalında uzmanlık öğrencisi bulunmaz iken, yüksek lisans ve doktora programına başvuran öğrencilerin sayısında son yıllarda belirgin bir artış gözlendi

Kaynakça

  • Sevinç B. Türkiye’de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve uygulamalar. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2001; 34: 25-40.
  • Karakütük K. Lisansüstü öğretimde örgütlenme modelleri ve Türkiye’deki uygulamalar. 6. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi Bildiri Kitabı, Ankara 1999; ss 15.
  • Bozan M. Lisansüstü eğitimde nitelik arayışları. Sos- yal ve Beşeri Bilimler Dergisi 2012; 4: 177-187.
  • Gökmen F. Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) Mevzuatı. Anatomi Günleri 2013 Konulu K ı ş Toplantısı Program ve Özet Kitabı. Kayseri, 2013; 4.
  • Unur E. Anatomi’de Lisansüstü Eğitim. Anatomi Gün- leri 2013 Konulu Kış Toplantısı Program ve Özet Kitabı. Kayseri 2013; 5.
  • Mesut R. Cumhuriyet Döneminde Türk Anatomi B i - limi ve Anatomi Eğitimi. Morfoloji Dergisi 2012; 14.
  • Güven İ, Tunç B. Lisansüstü öğretim öğrencilerinin akademik sorunları: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği. Milli Eğitim 2007; 173: 157–171.
  • Varış F. Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sosyal Bilim- lerde. Ankara Üniversitesi Yayınları No: 34, Kalite Matbaası: Ankara, 1972; ss 62-70.
  • Çakar Ö. Bilim İnsanı Yetiştirme: Lisansüstü Eğitim ve Sorunları-Fen Bilimleri Alanında. Türkiye Bilim- ler Akademisi Bilimsel Toplantı Serileri 7: Bilim İnsanı Yetiştirme: Lisansüstü Eğitim. Ankara 1997; ss 65-76.
  • Gül RTB, Özkul T, Akçay A, ve ark. Türkiye’de vete- riner hekimliği alanında lisansüstü eğitim. Ankara Üniv Vet Fak Derg 2010; 57: 19-24.
  • Akman Y, Kelecioğlu H, Bilge F. Öğretim elemanlarının iş doyumlarını etkileyen faktörlere ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniv Eğit Fak Derg 2006; 30: 11-20.
  • Erdem AR. Bilim insanı yetiştirmede araştırma eğitimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2012; 2: 166 -175.
  • Özdamar S. Sağlık bilimlerinde lisansüstü eğitim.Anatomi Günleri 2013 Konulu Kış Toplantısı Program ve Özet Kitabı. Kayseri, 2013; ss 3.

An overview of postgraduate students at the Anatomy Department of Erciyes University School of Medicine

Yıl 2013, Cilt: 22 Sayı: 3, 210 - 215, 01.12.2013

Öz

Postgraduate education is a part of higher education. In this study, we aimed to evaluate the status of individuals who registered for master of science, degree of philosophy (PhD), or specialty programs at Anatomy Department of Erciyes University (ERU) between the years of 1987 and 2012. The registry data were obtained from the archives of the Institute of Health Sciences as well as from Anatomy Department of ERU. There were 52 graduate students applied for master of science programs between 1987 and 2012. A total of 27 individuals completed their master programs. Sixteen students with master’s degree applied for PhD programs between the years of 1993 and 2012. A total of six students completed their PhD programs. 38 graduates of school of medicine were registered at Anatomy Department based on Medical Specialization Examination results between 1993 and 2012. Only three of the registrants, who started their specialty program as research assistants, completed their programs and two of them began to work as academicians in the Anatomy Department. A total of 36 postgraduate students completed their programs in the Anatomy Department until Janu-ary 2013. The numerical distributions of them were three specialty, six PhD, and 27 master students. There are still a total of 27 students undergoing postgraduate programs (eight PhD and 19 masters) in the Anatomy Department. Although there is no student for specialty program in the Anatomy Department due to lack of available tenure allocated by the Ministry of Health, the number of students applying for master and PhD programs has show an evident increase an increase, particularly during the recent years

Kaynakça

  • Sevinç B. Türkiye’de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve uygulamalar. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2001; 34: 25-40.
  • Karakütük K. Lisansüstü öğretimde örgütlenme modelleri ve Türkiye’deki uygulamalar. 6. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi Bildiri Kitabı, Ankara 1999; ss 15.
  • Bozan M. Lisansüstü eğitimde nitelik arayışları. Sos- yal ve Beşeri Bilimler Dergisi 2012; 4: 177-187.
  • Gökmen F. Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) Mevzuatı. Anatomi Günleri 2013 Konulu K ı ş Toplantısı Program ve Özet Kitabı. Kayseri, 2013; 4.
  • Unur E. Anatomi’de Lisansüstü Eğitim. Anatomi Gün- leri 2013 Konulu Kış Toplantısı Program ve Özet Kitabı. Kayseri 2013; 5.
  • Mesut R. Cumhuriyet Döneminde Türk Anatomi B i - limi ve Anatomi Eğitimi. Morfoloji Dergisi 2012; 14.
  • Güven İ, Tunç B. Lisansüstü öğretim öğrencilerinin akademik sorunları: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği. Milli Eğitim 2007; 173: 157–171.
  • Varış F. Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sosyal Bilim- lerde. Ankara Üniversitesi Yayınları No: 34, Kalite Matbaası: Ankara, 1972; ss 62-70.
  • Çakar Ö. Bilim İnsanı Yetiştirme: Lisansüstü Eğitim ve Sorunları-Fen Bilimleri Alanında. Türkiye Bilim- ler Akademisi Bilimsel Toplantı Serileri 7: Bilim İnsanı Yetiştirme: Lisansüstü Eğitim. Ankara 1997; ss 65-76.
  • Gül RTB, Özkul T, Akçay A, ve ark. Türkiye’de vete- riner hekimliği alanında lisansüstü eğitim. Ankara Üniv Vet Fak Derg 2010; 57: 19-24.
  • Akman Y, Kelecioğlu H, Bilge F. Öğretim elemanlarının iş doyumlarını etkileyen faktörlere ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniv Eğit Fak Derg 2006; 30: 11-20.
  • Erdem AR. Bilim insanı yetiştirmede araştırma eğitimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2012; 2: 166 -175.
  • Özdamar S. Sağlık bilimlerinde lisansüstü eğitim.Anatomi Günleri 2013 Konulu Kış Toplantısı Program ve Özet Kitabı. Kayseri, 2013; ss 3.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA59BM29SA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Sağıroğlu Bu kişi benim

Mesut Meker Bu kişi benim

İbrahim Karaca Bu kişi benim

Demet Ünalmış Bu kişi benim

Kenan Aycan Bu kişi benim

Erdoğan Unur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sağıroğlu, A., Meker, M., Karaca, İ., Ünalmış, D., vd. (2013). ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GENEL BAKIŞ. Sağlık Bilimleri Dergisi, 22(3), 210-215.
AMA Sağıroğlu A, Meker M, Karaca İ, Ünalmış D, Aycan K, Unur E. ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GENEL BAKIŞ. JHS. Aralık 2013;22(3):210-215.
Chicago Sağıroğlu, Ayşe, Mesut Meker, İbrahim Karaca, Demet Ünalmış, Kenan Aycan, ve Erdoğan Unur. “ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GENEL BAKIŞ”. Sağlık Bilimleri Dergisi 22, sy. 3 (Aralık 2013): 210-15.
EndNote Sağıroğlu A, Meker M, Karaca İ, Ünalmış D, Aycan K, Unur E (01 Aralık 2013) ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GENEL BAKIŞ. Sağlık Bilimleri Dergisi 22 3 210–215.
IEEE A. Sağıroğlu, M. Meker, İ. Karaca, D. Ünalmış, K. Aycan, ve E. Unur, “ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GENEL BAKIŞ”, JHS, c. 22, sy. 3, ss. 210–215, 2013.
ISNAD Sağıroğlu, Ayşe vd. “ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GENEL BAKIŞ”. Sağlık Bilimleri Dergisi 22/3 (Aralık 2013), 210-215.
JAMA Sağıroğlu A, Meker M, Karaca İ, Ünalmış D, Aycan K, Unur E. ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GENEL BAKIŞ. JHS. 2013;22:210–215.
MLA Sağıroğlu, Ayşe vd. “ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GENEL BAKIŞ”. Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 22, sy. 3, 2013, ss. 210-5.
Vancouver Sağıroğlu A, Meker M, Karaca İ, Ünalmış D, Aycan K, Unur E. ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GENEL BAKIŞ. JHS. 2013;22(3):210-5.