Bu çalışma kardiyovasküler hastalıklara sahip bireylerin hastane yemeklerinden memnuniyeti, beslenme durumu ve hastane anksiyetesi arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla planlanıp yürütülmüştür. Kesitsel ve tanımlayıcı tipteki bu araştırma; Ekim 2021-Ekim 2022 tarihleri arasında kardiyoloji kliniğinde tedavi alan hastalarla yürütülmüştür. Hastaların beslenme durumu Beslenme Riski Taraması-2002, hastane yemeklerinden memnuniyetleri Hastane Yiyecek Hizmetleri Hasta Memnuniyeti Ölçeği, anksiyete ve depresyon durumları ise Hastane Anksiyete ve Depresyon Ölçeği ile değerlendirilmiştir. Ayrıca hastaların 24 saatlik besin tüketim kayıtları ve antropometrik ölçümleri alınmıştır. Çalışma 85 erkek ve 67 kadın olmak üzere toplam 152 katılımcı ile tamamlanmıştır. Hastane yemek hizmetlerinden memnuniyet ölçeği ortalama puanı 81.50 ± 15.02 olarak belirlenmiş, katılımcıların %17.8’inde (n=27) anksiyete ve %32,9’unda (n=50) depresyon bulguları olduğu tespit edilmiştir. Malnütrisyon riski altındaki hastaların hastane yemek hizmetlerinden daha az memnun olduğu ve anksiyete seviyelerinin de daha yüksek olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Ayrıca, bireylerin hastane yemeklerinden memnuniyetleri arttıkça anksiyete skorlarının düştüğü görülmüştür. Sonuç olarak hastane yemek hizmetlerinden memnuniyetin hastaların malnütrisyon riski ve anksiyete seviyesi ile ilişkili olduğu görülmüştür. Dolayısıyla hastane yemek hizmetlerinden memnuniyeti arttırarak hastane malnütrisyonunu önlemek ve hastaların mental sağlığını iyileştirmek hedeflenmelidir.
This study was planned and conducted to examine the relationship between satisfaction with hospital meals, nutritional status and hospital anxiety in individuals with cardiovascular diseases. This cross-sectional and descriptive study was conducted with patients receiving treatment in the cardiology clinic between October 2021 and October 2022. The nutritional status of the patients was evaluated with the Nutrition Risk Screening-2002, their satisfaction with hospital meals with the Hospital Food Services Patient Satisfaction Scale, and their anxiety and depression status with the Hospital Anxiety and Depression Scale. In addition, 24-hour food consumption records and anthropometric measurements were taken. The study was completed with a total of 152 participants, 85 males and 67 females. The mean score of the satisfaction with hospital food services scale was 81.50 ± 15.02, 17.8% (n=27) of the participants had anxiety and 32.9% (n=50) had depression. Patients at risk of malnutrition were less satisfied with hospital food services and had higher levels of anxiety (p<0.05). In addition, it was observed that anxiety scores decreased as individuals' satisfaction with hospital meals increased. In conclusion, it was observed that satisfaction with hospital food services was associated with patients' malnutrition risk and anxiety level. Therefore, it should be aimed to prevent hospital malnutrition and improve the mental health of patients by increasing satisfaction with hospital food services.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Beslenme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 33 Sayı: 2 |