Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İTALYAN SOSYAL CUMHURİYETİ'NİN İŞ GÜCÜ ELDE ETMEK AMACIYLA YÜRÜTTÜĞÜ PROPAGANDA FAALİYETLERİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 119 - 136, 21.07.2018

Öz

2.
Dünya Savaşı'nda savaşan taraflar birbirlerine karşı üstünlük kurabilmek için
tüm kaynaklarını savaş sanayisi için seferber etmiştir. Bu süreçte, gerek
Mihver Devletleri gerekse Müttefik Devletleri fabrikalarda artan işgücü
ihtiyacını karşılayabilmek için kendi kamuoylarında çalışmayı teşvik eden
propaganda faaliyeti yürütülmüştür. Özellikle, 1943 yılında Nazi Almanyası'nın
İtalya'yı işgalinden hemen sonra kurulan, Benito Mussolini liderliğindeki
İtalyan Sosyal Cumhuriyeti'nde (1943-1945), artan iş gücü ihtiyacının karşılanabilmesi
için İtalyan halkına yönelik Nazilerin desteğinde İtalya'da ve Almanya'da
çalışmaya teşvik edici propaganda faaliyeti yürütülmüştür. Bu çalışmada,
İtalyan Sosyal Cumhuriyeti döneminde iş gücü elde etmek amacıyla yürütülen
propaganda faaliyetleri, kullanılan propaganda amaçlı posterler üzerinden
incelemiştir. Çalışmada amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen yedi
propaganda amaçlı poster (İtalyan Aile, Badoglio Hükümeti, Almanya, Komünizm,
Müttefikler, Hıristiyanlık, Yeni Avrupa), nitel araştırma yöntemleri içerisinde
yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak ele alınmıştır. Elde
edile bulgular ışığında, Almanya'da ve İtalya'da çalışmanın refah ve huzur
getireceğine yönelik propaganda yürütüldüğü görülmüştür. 

Kaynakça

  • Akarcalı, S. (2003). İkinci Dünya Savaşında İletişim ve Propaganda. Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Arpa, M. (2018). İş Güvenliğini Konu Alan Kamu Spotu Reklamlarında Korku Çekiciliği Kavramının Kullanılması, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 105-115.
  • Barthes, R. (2016). Göstergebilimsel Serüven. Çev., Mehmet Rifat-Sema Rifat. 8.Baskı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Berend, T. Ivan. (2011). 20. Yüzyıl Avrupa İktisat Tarihi, Çev., Serpil Çağlayan, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Blinkhorn, M. (2006) Mussolini and Fascist Italy, London: Routledge.
  • Çakı, C. (2018). "Nazi Almanyası Etkisindeki İtalyan Sosyal Cumhuriyeti'nin Propaganda Posterleri Üzerine İnceleme". Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 11 (2), 252-272.
  • Çakı, C. ve Gülada, M. O. (2018). "Vichy Fransası'nda İşgal Propagandası". Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7 (1), 53-80.
  • Çakı, C., Karaburun D., Derya & Yılmaz, N. (2018). Horst-Wessel Propaganda Marşı Üzerinden Nazizm İdeolojisinin İnşası. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2018(46), 89-110.
  • Eberle, H. ve Uhl, M. (2017). Hitler Kitabı. Çev., M. Tüzel. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Erol, E. G., Cerrahoğlu, Necati & Çakı, Caner (2017a). "Hitler Dönemi Eğitim Yapısındaki Otokrasinin Eleştirisi: Die Welle Filmi Üzerine Göstergebilimsel İnceleme", IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, s. 1234-1249.
  • Erol, E. Gülbuğ, Cerrahoğlu, Necati & Çakı, Caner (2017b). "1970'li Yıllarda Türkiye'nin Vakıf Okullarındaki Eğitim Sisteminin Hababam Sınıfı Film Serileri Özelinde İncelemesi", IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, s. 1250-1261.
  • Güngör, N. (2013). İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar, 2. Baskı, İstanbul: Siyasal Kitapevi.
  • Hart, Basil L. (2015). İkinci Dünya Savaşı Tarihi. Çev: Kerim Bağrıaçık. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • İspir, İ. (2018). Sinemada Faşizm İdeolojisinin Eleştirel Sunumu: “Çöl Aslanı Ömer Muhtar” Filmi ve Göstergebilimsel Analizi. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 69-88.
  • Karaburun, D., Derya, S., Ş. ve Çakı, C. (2017) The Analysis on Election Music and Propaganda Posters of Political Parties in 1999 General and Local Elections in Turkey, 2. Researches on Science and Art in 21st Century Turkey, (Hasan Arapgirlioğlu, Atilla Atik, Robert L. Elliott, Edward Turgeon (ed.),Gece Publishing, Ankara, 179-186.
  • Macit, M. H. (2007). Faşizm ve Nazizm, Ankara: Savaş Yayınevi.
  • Macksey K. J. (2012). 2. Dünya Savaşı'nda Askeri Hatalar, M. Tanju Akad, (çev.), İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. Mcdonough Frank (2016). The Gestapo, The Myth and Reality of Hitler's Secret Police. Great Britain: Coronet.
  • Musil B.(2018). İtalyan Sosyal Cumhuriyeti Propaganda Amaçlı Posterler, http://www.musilbrescia.it/documentazione/stampa_immagine_slideshow.asp?sezione=iconoteca&idfondo=&paginaimmagine=58&id=48 Propaganda Fascista (2018). İtalyan Sosyal Cumhuriyeti Propaganda Amaçlı Posterler, https://propagandafascista.tumblr.com/.
  • Sığırcı, İ. (2016). Göstergebilim Uygulamaları, Metinleri, Görselleri ve Olayları Okuma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tanyeri Mazıcı, E. ve Çakı, C. (2018). Adolf Hitler’in Korku Çekiciliği Bağlamında Kamu Spotu Reklamlarında Kullanımı. Erciyes İletişim Dergisi. 5 (3). 290-306.
  • Zorlu, Y , Çakı, C , Karaca, M . (2017). Nazism Ideology in Turkish Cinema: “Kırımlı” Film And Semiotics Analysis. Sosyoloji Konferansları, (56), 67-95.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Karaca

Yayımlanma Tarihi 21 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaca, M. (2018). İTALYAN SOSYAL CUMHURİYETİ’NİN İŞ GÜCÜ ELDE ETMEK AMACIYLA YÜRÜTTÜĞÜ PROPAGANDA FAALİYETLERİ. EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR), 2(2), 119-136.

download      18423    18421     18416    18417        18418  18419     18420       18422     download    ojop-index-Categorical-png.png



EUJMR Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Creative Commons Lisansı