Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

INSTAGRAMDA PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR İRDELEME

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 7, 150 - 167, 31.12.2020

Öz

Instagram halen 1 milyar kullanıcı sayısı ile en popüler sosyal mecralar sıralamasında dünyada 3. sırada yer almaktadır. Kullanıcı sayısı açısından Amerika Birleşik Devletleri 120 milyon kullanıcı ile dünyada 1.sırada, Türkiye ise, 38 milyon kullanıcı sayısı ile 6.sıradadır. Instagram kullanım oranları incelendiğinde ise, Türkiye, İsveç’le birlikte yüzde 58’lik oran ile dünyada birinci sırada yer alırken, dünya ortalaması ise yüzde 15dir. 2015 Mart ayına kadar etiketleme, yorum ve beğenme fonksiyonlarıyla ürün ve veya hizmet tanıtımı ve pazarlamasını yapan işletmeler, bu tarihten sonra Instagram üzerinden “sponsorlu reklam” adı altında ücretli tanıtım faaliyetleri yapmaya başlamışlardır. Instagram markalara, müşterileriyle anlamlı bir görsel iletişim kurabilmeleri için benzersiz bir fırsat sunmaktadır.. Halen 18-29 yaş grubunun %53’ü, 30-49 yaş grubunun %25’i, 50-64 yaş grubunun %11’i, 65 yaş üstü bireylerin ise %6’sı Instagram kullanımaktadır. Instagram’daki markalar, toplam takipçilerinin %3 – %6’sıyla düzenli etkileşime girmektedirler. Facebook ve Twitter gibi diğer sosyal ağlarda ise bu oran yalnızca %0,1 dir. Instagram kullanıcılarının %70’i markaları Instagram üzerinden de incelerken, inceleme yapanların %62’si incelediği markaların Instagram profillerini de takip etmektedir. İnstagram’da kullanılan hashtagların/etiketlerin %70’i markalara aittir. İnstagram’da yayınlanan fotoğraflar videolara göre %36 daha fazla etkileşim yaratmaktadır. İnstagramda pazarlama stratejileri kapsamında yapılması gerekenlerin başında instagram profili düzenlemek gelmektedir. Sosyal ağlar birbiriyle etkileşim halinde bulundurularak tüm hesaplar birbirine bağlanmalı ve böylece site trafiğinde artış saglanmalıdır. Instagramda pazarlamada özgün ve etkileyici bir yazı da, en az görseller kadar etkili olmaktadır. Instagramın vazgeçilmez unsuru olan hashtag/etiket kullanımı, birçok kullanıcıya erişmede bire-bir yardımcı olmaktadır. Yapılan tüm paylaşımlarda en önemli unsur ise firmanın tanıtım faaliyetlerinde özgün olmasıdır. Ayrıca yaratıcılığını ortaya koyan bir firma daha çok ziyaretçi toplayabilmekedir. İnstagram günümüzde, tüm sosyal ağlar arasında önemli bir konuma yükselmiş ve işletmeler açısından instagramda pazarlama gerek tanıtım-tutundurma faaliyetlerini yaygınlaştırma, gerek satış ve pazar payını artırma ve böylece rekabet avantajlarını güçlendirme açısından, mutlaka yer alınması gereken bir sosyal medya platformu haline gelmiştir.

Kaynakça

  • Akar, E., E-Ticaret, Sosyal Ticaret Mobil Ticaret,Pazarlama Temelli Yaklaşım,(2018), 2.Basım, Seçkin Yay.Ankara
  • Bor H.M.,Erten A., Dijital Çağın Mesleği, Nasıl Influencer Olunur?, (2019), Hürriyet Kitap, İstanbul
  • Ceyhun A.,Sosyal Medyada Pazarlama Uygulamaları, Marka Bağlılığı ve Satın Alma Niyeti(2020),Nobel Yay.Ankara
  • Deana Dennis, (2014), Successfully Social: A Non-Profit’s Guide to Modern Social Media Marketing A Senior Thesis submitted in partial fulfillment of the requirements for graduation in the Honors Program Liberty University
  • Erdoğmuş, E. İ. (2015). Sosyal Medyada Ticaret: Instagram Üzerinde Satış, Çevrimiçi Satış Bugünden Geleceğe Bir Potansiyel İçinde, (Editörler: Mehtap Sümersan Köktürk, Emine Çobanoğlu, Taşkın Dirhesan), İstanbul: Nobel Kitabevi.
  • İnanç A., K., Buse Ö.,Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi cilt / vol.: 1, sayı / ıs.: 2, yıl / year: 2018, sayfa / pages: 43-57 Bir Sosyal Medya Pazarlama Trendi, Hatırlı Pazarlama ve Etkileyiciler:Instagram Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma
  • Kahraman M. (2014), Sosyal Medya 101. 2.0, Media Cat Yay.İstanbul
  • Kotler Philip (2017), Pazarlama 4.0. Gelenekselden Dijitale Geçiş, Optimist Yay. İstanbul
  • S.Kıran & C.Yılmaz & İ.E.Emre,82019), İnstagram’daki İnfluencer’ların Takipçiler Üzerindeki Etkisi Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 2019, 3(2):100-111
  • LS Huey, R Yazdanifard, (2014), How Instagram Can Be Used as a Tool in Social Network Marketing, - academia.edu
  • Li Xin Teo, Ho Keat Leng and Yi Xian Philip Phua, (2019), Marketing on Instagram Social influence and image quality on perception of quality and purchase intention nternational Journal of Sports Marketing and Sponsorship Vol. 20 No. 2, 2019 pp. 321-332 © Emerald Publishing Limited 1464-6668 DOI 10.1108/IJSMS-04-2018-002
  • Lim Sook Huey, Rashad Yazdanifard, (2014), How Instagram Can Be Used as a Tool in Social Network Marketing, Lim Sook Huey, academia.edu Mia Nummila Successful social media marketing on Instagram. Case: @minoshoes,(2015, Bachelor’s Thesis Degree Programme,Haaga –Heila, University of Applied Sciences
  • Pijar Suciati (2017), Instagram Marketing Techniques for Online Store: A Descriptive Study, The 2nd ICVHE The 2nd International Conference on Vocational Higher Education (ICVHE) “The Importance on Advancing Vocational Education to Meet Contemporary Labor Demands” Volume 2018 Conference Universitas Indonesia, Depok, West Java, Indonesia
  • Darel Nicol Luna Anak Agam,(2016), The Impact Of Viral Marketing Through Instagram, Proceedings of Bangkok Annual Business and Social Science Research Conference 2016, Bangkok, Thailand, 3-4 December 2016; ISBN 978-0-9942714-9-5
  • Abidin, C. 2016. Visibility labour: Engaging with influencers’ fashion brands and #OOTD advertorial campaigns on Instagram. First Published August 29, 2016 https://doi.org/10.1177/1329878X16665177 Media International Australia 161, no. 1: 86–100. doi:10.1177/1329878X16665177
  • Marijke De Veirman, Veroline Cauberghe and Liselot Hudders (2017), Marketing through Instagram influencers: the impact of number of followers and product divergence on brand attitude Internatıonal Journal Of Advertısıng, 2017 VOL. 36, NO. 5, 798–828 https://doi.org/10.1080/02650487.2017.1348035
  • Brent B.,(2020), Instagram marketing: 4 ways to update your strateg https://sproutsocial.com/insights/instagram-marketing-strategy/i.e.t.5.07. 2020 (Djafarova ve Rushworth, 2017: 1). Exploring the credibility of online celebrities' Instagram profiles in influencing the purchase decisions of young female users
  • E Djafarova, C Rushworth - Computers in Human Behavior, 2017 – Elsevier
  • U.Wallsbeck, F.Eklöf Johansson (2014) Instagram Marketing: When brands want to reach Generation Y with their communication., diva-portal.org
  • Şener, E. (2012). Instagram’ın Kısa Tarihi [İnfografik]. http://sosyalmedya.co/instagram-infografik (04.01.2016).
  • Eda Y. Ö, Sezen B,. Murat G, (2017), Instagram’dan alışveriş Yapan tüketicilerinsatın alma davranışları: Keşifsel Bir Çalışma Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi • Cilt 12, Sayı 48, Temmuz 2017, ISSN 1300-0845.
  • We Are Social 2019 Türkiye Yıllık Dijital Değişim İstatistikleri
  • Erdoğmuş E, İ. (2015). Sosyal Medyada Ticaret: Instagram Üzerinde Satış, Çevrimiçi Satış Bugünden Geleceğe Bir Potansiyel, içinde, (Editörler: Mehtap Sümersan Köktürk, Emine Çobanoğlu, Taşkın Dirhesan), İstanbul: Nobel kitabevi.
  • Aslan A., Ünlü D. (2016). “Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme”. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 3(2), 41-65.
  • Yılmazsoy B. (2019). “Sosyal Ağların Pazarlama Üzerindeki Etkileri: Instagram Örneği”. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7(1), 49-58. Sevinç, S. S. (2018). “Blogger, Influencer, Fenomen, Instagrammer, Youtuber, Celebrity Nedir? Ne İşe Yarar? Nasıl İstifade Edilir?”, http://salihseckinsevinc.com/blogger-influencer-fenomeninstagrammer-youtuber-celebrity-nedir-ne-ise-yarar-nasil-istifade-edilir/, (04.12.2019).
  • Selçuk K.,, Cansu Y.,, Ilkim E.,E, (2019), İnstagram’daki influencer’larin takipçiler üzerindeki etkisi, Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 2019, 3(2):100-111
  • Yurttaş, Ö. U. (2010). Blog’ların Marklar Üzerindeki Gücü. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 2(8), 107- 122
  • Li Xin Teo, Ho Keat Leng and Yi Xian Philip Phua Marketing on Instagram Social influence and image quality on perception of quality and purchase intention, International Journal of Sports Marketing and Sponsorship Vol. 20 No. 2, 2019 pp. 321-332 © Emerald Publishing Limited 1464-6668 DOI 10.1108/IJSMS-04-2018-002
  • American Marketing Association (AMA). (2017). What is Marketing? — The Definition of Marketing. https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/, (04.12.2019)
  • Saltık Yaman, E. (2018). “Ürün Yerleştirmede Yeni Bir Alan: Influencer Marketing Sosyal Medyada Influencer Annelerin Takipçileri Tarafından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma.” 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün Yerleştirme, 268-279.
  • Sokolova K., Kefi, H., (2019), Instagram and YouTube bloggers promote it, why should I buy? How credibility and parasocial interaction influence purchase intentions Journal of Retailing and Consumer Services DOI: 10.1016/j.jretconser.2019.01.011
  • Mert L. (2018) “Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları”. Gümüşhane Üniversitesi İletişiFakültesi Elektronik Dergisi 6(2), 1299-1328. Kırcova,İ.,Enginkaya E.,Sosyal Medya Pazarlama(2015), Beta Basım Yayım., İstanbul.
  • Sevinç.,S.S., Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya(2012), Optimist Yay. İstanbul
  • Veissi, Iman (2017) Influencer Marketing on Instagram, https://www.theseus.fi/handle/10024/135448
  • Zimmerman J.,Ng D., (2015), Social Media Marketing, 3rd Edition,John Wiley&Sons Inc., Hoboken New Jersey Lennart a. braatz, ınfluencer marketıng on ınstagram consumer responses towards promotıonal posts: the effects of message sıdedness and product depıctıon. unıversıty of twente master thesis date: 22 th may, 2017 lennart a. Braatz
  • https://www.instaavm.com/mutlaka-kullanmaniz-gereken-15-instagram-pazarlama-stratejisi/i.e.t.15/7/2020
  • https://creatorden.com/influencer-marketing-kazandi/i.e.t.25/6/2020

AN INVESTIGATION ON THE MARKETING STRATEGIES AND APPLICATIONS IN INSTAGRAM

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 7, 150 - 167, 31.12.2020

Öz

Instagram still ranks 3rd in the World in the most popular social media list with 1 billion users. In terms of number of users, the United States ranks first in the world with 120 million users. while Turkey is ranked 6th by 38 million users. When rates are analyzed using Instagram, Turkey, together with İsveç, rate of 58 percent, in first place in the world, while the world average is 15 percent. Until March 2015, businesses promoting and marketing products and or services with labeling, commenting and liking functions started to perform paid promotional activities under the name of "sponsored advertisement" on Instagram after this date. Instagram provides a unique opportunity for brands to establish meaningful visual communication with their customers. Currently, 53% of 18-29 age group, 25% of 30-49 age group, 11% of 50-64 age group, and 6% of individuals over 65 are using Instagram. Brands on Instagram interact regularly with 3% to 6% of their total followers. In other social networks such as Facebook and Twitter, this rate is only 0.1%. While 70% of Instagram users review the brands through Instagram, 62% of the followers follow the Instagram profiles of the brands they review. 70% of the hashtags / tags used in Instagram belong to the brands. 70% of the hashtags / tags used in Instagram belong to the brands. Photos posted on Instagram create 36% more interaction than videos. Editing the instagram profile is one of the things to be done within the scope of marketing strategies in Instagram. By interacting with social networks, all accounts should be linked together, thereby increasing site traffic. An original and impressive post on marketing of Instagram is just as effective as visuals. The hashtag / tag usage, which is an indispensable element of Instagram, helps one-to-one access to many users. The most important factor in all shares is that the company is unique in its promotional activities. In addition, a company that demonstrates its creativity is able to gather more visitors. Today, Instagram has risen to an important position among all social networks, and in terms of businesses, marketing has become a social media platform that must be included in terms of marketing, promotion activities, increasing sales and market share and thus strengthening competitive advantages.

Kaynakça

  • Akar, E., E-Ticaret, Sosyal Ticaret Mobil Ticaret,Pazarlama Temelli Yaklaşım,(2018), 2.Basım, Seçkin Yay.Ankara
  • Bor H.M.,Erten A., Dijital Çağın Mesleği, Nasıl Influencer Olunur?, (2019), Hürriyet Kitap, İstanbul
  • Ceyhun A.,Sosyal Medyada Pazarlama Uygulamaları, Marka Bağlılığı ve Satın Alma Niyeti(2020),Nobel Yay.Ankara
  • Deana Dennis, (2014), Successfully Social: A Non-Profit’s Guide to Modern Social Media Marketing A Senior Thesis submitted in partial fulfillment of the requirements for graduation in the Honors Program Liberty University
  • Erdoğmuş, E. İ. (2015). Sosyal Medyada Ticaret: Instagram Üzerinde Satış, Çevrimiçi Satış Bugünden Geleceğe Bir Potansiyel İçinde, (Editörler: Mehtap Sümersan Köktürk, Emine Çobanoğlu, Taşkın Dirhesan), İstanbul: Nobel Kitabevi.
  • İnanç A., K., Buse Ö.,Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi cilt / vol.: 1, sayı / ıs.: 2, yıl / year: 2018, sayfa / pages: 43-57 Bir Sosyal Medya Pazarlama Trendi, Hatırlı Pazarlama ve Etkileyiciler:Instagram Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma
  • Kahraman M. (2014), Sosyal Medya 101. 2.0, Media Cat Yay.İstanbul
  • Kotler Philip (2017), Pazarlama 4.0. Gelenekselden Dijitale Geçiş, Optimist Yay. İstanbul
  • S.Kıran & C.Yılmaz & İ.E.Emre,82019), İnstagram’daki İnfluencer’ların Takipçiler Üzerindeki Etkisi Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 2019, 3(2):100-111
  • LS Huey, R Yazdanifard, (2014), How Instagram Can Be Used as a Tool in Social Network Marketing, - academia.edu
  • Li Xin Teo, Ho Keat Leng and Yi Xian Philip Phua, (2019), Marketing on Instagram Social influence and image quality on perception of quality and purchase intention nternational Journal of Sports Marketing and Sponsorship Vol. 20 No. 2, 2019 pp. 321-332 © Emerald Publishing Limited 1464-6668 DOI 10.1108/IJSMS-04-2018-002
  • Lim Sook Huey, Rashad Yazdanifard, (2014), How Instagram Can Be Used as a Tool in Social Network Marketing, Lim Sook Huey, academia.edu Mia Nummila Successful social media marketing on Instagram. Case: @minoshoes,(2015, Bachelor’s Thesis Degree Programme,Haaga –Heila, University of Applied Sciences
  • Pijar Suciati (2017), Instagram Marketing Techniques for Online Store: A Descriptive Study, The 2nd ICVHE The 2nd International Conference on Vocational Higher Education (ICVHE) “The Importance on Advancing Vocational Education to Meet Contemporary Labor Demands” Volume 2018 Conference Universitas Indonesia, Depok, West Java, Indonesia
  • Darel Nicol Luna Anak Agam,(2016), The Impact Of Viral Marketing Through Instagram, Proceedings of Bangkok Annual Business and Social Science Research Conference 2016, Bangkok, Thailand, 3-4 December 2016; ISBN 978-0-9942714-9-5
  • Abidin, C. 2016. Visibility labour: Engaging with influencers’ fashion brands and #OOTD advertorial campaigns on Instagram. First Published August 29, 2016 https://doi.org/10.1177/1329878X16665177 Media International Australia 161, no. 1: 86–100. doi:10.1177/1329878X16665177
  • Marijke De Veirman, Veroline Cauberghe and Liselot Hudders (2017), Marketing through Instagram influencers: the impact of number of followers and product divergence on brand attitude Internatıonal Journal Of Advertısıng, 2017 VOL. 36, NO. 5, 798–828 https://doi.org/10.1080/02650487.2017.1348035
  • Brent B.,(2020), Instagram marketing: 4 ways to update your strateg https://sproutsocial.com/insights/instagram-marketing-strategy/i.e.t.5.07. 2020 (Djafarova ve Rushworth, 2017: 1). Exploring the credibility of online celebrities' Instagram profiles in influencing the purchase decisions of young female users
  • E Djafarova, C Rushworth - Computers in Human Behavior, 2017 – Elsevier
  • U.Wallsbeck, F.Eklöf Johansson (2014) Instagram Marketing: When brands want to reach Generation Y with their communication., diva-portal.org
  • Şener, E. (2012). Instagram’ın Kısa Tarihi [İnfografik]. http://sosyalmedya.co/instagram-infografik (04.01.2016).
  • Eda Y. Ö, Sezen B,. Murat G, (2017), Instagram’dan alışveriş Yapan tüketicilerinsatın alma davranışları: Keşifsel Bir Çalışma Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi • Cilt 12, Sayı 48, Temmuz 2017, ISSN 1300-0845.
  • We Are Social 2019 Türkiye Yıllık Dijital Değişim İstatistikleri
  • Erdoğmuş E, İ. (2015). Sosyal Medyada Ticaret: Instagram Üzerinde Satış, Çevrimiçi Satış Bugünden Geleceğe Bir Potansiyel, içinde, (Editörler: Mehtap Sümersan Köktürk, Emine Çobanoğlu, Taşkın Dirhesan), İstanbul: Nobel kitabevi.
  • Aslan A., Ünlü D. (2016). “Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme”. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 3(2), 41-65.
  • Yılmazsoy B. (2019). “Sosyal Ağların Pazarlama Üzerindeki Etkileri: Instagram Örneği”. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7(1), 49-58. Sevinç, S. S. (2018). “Blogger, Influencer, Fenomen, Instagrammer, Youtuber, Celebrity Nedir? Ne İşe Yarar? Nasıl İstifade Edilir?”, http://salihseckinsevinc.com/blogger-influencer-fenomeninstagrammer-youtuber-celebrity-nedir-ne-ise-yarar-nasil-istifade-edilir/, (04.12.2019).
  • Selçuk K.,, Cansu Y.,, Ilkim E.,E, (2019), İnstagram’daki influencer’larin takipçiler üzerindeki etkisi, Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 2019, 3(2):100-111
  • Yurttaş, Ö. U. (2010). Blog’ların Marklar Üzerindeki Gücü. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 2(8), 107- 122
  • Li Xin Teo, Ho Keat Leng and Yi Xian Philip Phua Marketing on Instagram Social influence and image quality on perception of quality and purchase intention, International Journal of Sports Marketing and Sponsorship Vol. 20 No. 2, 2019 pp. 321-332 © Emerald Publishing Limited 1464-6668 DOI 10.1108/IJSMS-04-2018-002
  • American Marketing Association (AMA). (2017). What is Marketing? — The Definition of Marketing. https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/, (04.12.2019)
  • Saltık Yaman, E. (2018). “Ürün Yerleştirmede Yeni Bir Alan: Influencer Marketing Sosyal Medyada Influencer Annelerin Takipçileri Tarafından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma.” 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün Yerleştirme, 268-279.
  • Sokolova K., Kefi, H., (2019), Instagram and YouTube bloggers promote it, why should I buy? How credibility and parasocial interaction influence purchase intentions Journal of Retailing and Consumer Services DOI: 10.1016/j.jretconser.2019.01.011
  • Mert L. (2018) “Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları”. Gümüşhane Üniversitesi İletişiFakültesi Elektronik Dergisi 6(2), 1299-1328. Kırcova,İ.,Enginkaya E.,Sosyal Medya Pazarlama(2015), Beta Basım Yayım., İstanbul.
  • Sevinç.,S.S., Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya(2012), Optimist Yay. İstanbul
  • Veissi, Iman (2017) Influencer Marketing on Instagram, https://www.theseus.fi/handle/10024/135448
  • Zimmerman J.,Ng D., (2015), Social Media Marketing, 3rd Edition,John Wiley&Sons Inc., Hoboken New Jersey Lennart a. braatz, ınfluencer marketıng on ınstagram consumer responses towards promotıonal posts: the effects of message sıdedness and product depıctıon. unıversıty of twente master thesis date: 22 th may, 2017 lennart a. Braatz
  • https://www.instaavm.com/mutlaka-kullanmaniz-gereken-15-instagram-pazarlama-stratejisi/i.e.t.15/7/2020
  • https://creatorden.com/influencer-marketing-kazandi/i.e.t.25/6/2020
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Recep Baki Deniz 0000-0002-4972-6369

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Deniz, R. B. (2020). INSTAGRAMDA PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR İRDELEME. EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR), 4(7), 150-167.

download      18423    18421     18416    18417        18418  18419     18420       18422     download    ojop-index-Categorical-png.png



EUJMR Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Creative Commons Lisansı