Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 11, 28 - 40, 30.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Akkaya, D. T., Akyol, A., & Şimşek, G. G. (2017). Sosyal Medya Reklamcılığında Tüketici Algılarının Tutum, Davranış Ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 39(2), 361-388.
  • Aydın, İ. E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir Araştırma: Anadolu Üniversitesi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (35), 373-386.
  • Aydın, S. (2016). Gelişen Web Teknolojileri Ile Şekillenen Internet Reklamcılığının Tüketici Davranışlarına Etkisi, Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık Üzerine Bir Araştırma (Doctoral Dissertation, Marmara Universitesi (Turkey)).
  • Haşıloğu, S. B. ve Süer İ. (2010). Elektronik Posta İle Pazarlama Üzerine Bir Araştırma. İnternet Uygulamaları Ve Yönetim Dergisi, 1 (1).
  • Kent, R., Brandal, H. (2003). Improving Email Response İn A Permission Marketing Context. International Journal Of Market Research, 4 (45), 489-503.
  • Öztürk, E., Şener, G., & Süher, H. K. (2016). Sosyal Medya Çağında Ürün Yerleştirme: Instagram ve İnstabloggerlar Üzerine Bir İçerik Analizi. Global Media Journal Tr Edition, 6(12), 355-386.
  • Ulama, Ş., & Koç, D. E. (2019). Kastamonu İlinde Turizm Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Algılarının Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Gastroia: Journal Of Gastronomy And Travel Research, 3(3), 381-399.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA BİLİNCİ OLUŞUMUNDA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ETKİSİ

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 11, 28 - 40, 30.12.2022

Öz

İnsanlık tarihinde sürekli ihtiyaç duyulan iletişim günümüzde yeni anlam kazanmış; her geçen gün değişerek yenilenen teknoloji, sürekli artarak değişim, iletişim araçlarının gelişmesine de katkı sağlamıştır. Bunların başında yeni iletişim fırsatı olarak görülen sosyal medya ağlarını söylemek mümkündür. Geleneksel iletişim araçlarından çok farklı olarak sosyal medyada kullanılan araçlar hızlı gelişim göstererek genişleyen bir ağ haline dönüşmüştür. Bu ağlar kullanıcılarına duygu veya düşüncelerini rahatça paylaşabileceği imkânlar sunmaktadır. Sosyal medya ağları kurum veya kitleleri bir araya getirerek gerek tartışma platformları gerekse bilgi edinme konusunda kullanıcılarına yardımcı olmaktadır. Böylelikle kurum ya da kuruluşlar ulaşmak istedikleri hedeflere daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabilir hale gelmiştir. Zamanla kullanıcı sayısı artan sosyal medya hayatımızda öncelikliler arasında yerini almıştır. Gençlerin sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanımları göz önüne alınarak bu mecralarda verilen reklamların etkinliğinin ve etkilerinin araştırıldığı bu çalışma, işletmelerin sosyal medya reklam kurgularını tekrar değerlendirilmelerinde onlar için bir yol gösterici nitelikte olacaktır.

Kaynakça

  • Akkaya, D. T., Akyol, A., & Şimşek, G. G. (2017). Sosyal Medya Reklamcılığında Tüketici Algılarının Tutum, Davranış Ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 39(2), 361-388.
  • Aydın, İ. E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir Araştırma: Anadolu Üniversitesi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (35), 373-386.
  • Aydın, S. (2016). Gelişen Web Teknolojileri Ile Şekillenen Internet Reklamcılığının Tüketici Davranışlarına Etkisi, Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık Üzerine Bir Araştırma (Doctoral Dissertation, Marmara Universitesi (Turkey)).
  • Haşıloğu, S. B. ve Süer İ. (2010). Elektronik Posta İle Pazarlama Üzerine Bir Araştırma. İnternet Uygulamaları Ve Yönetim Dergisi, 1 (1).
  • Kent, R., Brandal, H. (2003). Improving Email Response İn A Permission Marketing Context. International Journal Of Market Research, 4 (45), 489-503.
  • Öztürk, E., Şener, G., & Süher, H. K. (2016). Sosyal Medya Çağında Ürün Yerleştirme: Instagram ve İnstabloggerlar Üzerine Bir İçerik Analizi. Global Media Journal Tr Edition, 6(12), 355-386.
  • Ulama, Ş., & Koç, D. E. (2019). Kastamonu İlinde Turizm Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Algılarının Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Gastroia: Journal Of Gastronomy And Travel Research, 3(3), 381-399.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Alper Gedik 0000-0002-9085-5605

Şükrü Güven 0000-0001-6489-5593

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Gedik, A., & Güven, Ş. (2022). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MARKA BİLİNCİ OLUŞUMUNDA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ETKİSİ. EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR), 6(11), 28-40.

download      18423    18421     18416    18417        18418  18419     18420       18422     download    ojop-index-Categorical-png.png



EUJMR Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Creative Commons Lisansı