Eğitim süreçlerinin etkinliğinde rol oynayan
en önemli unsurların başında öğrencilerin ilgi düzeyleri ve karakteristik
özellikleri gelmektedir. Toplumsal değişimler ve gelişmeler bireylerin tüm
özellikleri ile birlikte öğrenme alışkanlıklarını da köklü olarak
değiştirmektedir. Muhasebe bilimi de diğer bilim dalları gibi bu değişimden
eğitici-öğrenci ilişkisi anlamında etkilenmektedir. Bu çalışmada günümüzde daha
fazla konuşulmaya ve araştırılmaya başlanan Y kuşağı kavramından bahsedilmiş ve
Y kuşağı bireylerinin kişilik özellikleri araştırılarak muhasebe eğitiminin
verilmesinde izlenebilecek yöntemler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma
sonucunda Y kuşağı öğrencilerinde bireysellik kavramının ön plana çıktığı, ders
materyallerinin hazır talep edildiği, ders esnasında interaktif uygulamaların
istendiği ve e-uygulamalara sıcak bakıldığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Y Kuşağı, Muhasebe Eğitimi
Bölüm | Araştırma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/