Öz: Bu Anahtar
çalışmanın amacı, Türkiye ile ABD Florida Eyaletinin eski ve yeni anadili
eğitim izlencelerindeki kazanımları, çocuğun bilişsel gelişim düzeyine uygunluk
bakımından, Piaget kuramı odak kılınarak karşılaştırmaktır. Araştırma
kapsamında 1981 Temel Eğitim Okulları Türkçe Öğretim Programı, 2015 Türkçe
Eğitim Programı, 2006 Florida English Language Arts ve 2010 Common Core State
Standarts programlarındaki 1-4. sınıf okuma ve okuryazarlık kazanımları
incelenmiştir. Araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılarak veriler analiz
edilmiştir. Karşılaştırmada şu sorulara
yanıt aranmıştır: (1) İki olay, olgu ya da kavramı sıralama açısından Türkiye
ile ABD Florida Eyaleti anadili eğitim izlencelerinin ortaya koyduğu görünüm
nedir? (2) İki olay, olgu ya da kavramı ilişkilendirme açısından Türkiye ile
ABD Florida Eyaleti anadili eğitim izlencelerinin ortaya koyduğu görünüm
nedir? (3) İki olay, olgu ya da kavramı
ayırt etme açısından Türkiye ile ABD Florida Eyaleti anadili eğitim
izlencelerinin ortaya koyduğu görünüm nedir?
(4) Bir olay, olgu ya da kavrama ilişkin soru sorup yanıtlama açısından
Türkiye ile ABD Florida Eyaleti anadili eğitim izlencelerinin ortaya koyduğu
görünüm nedir? Çalışmada ulaşılan sonuç, tek tümceyle şöyle özetlenebilir:
Sıralama, ilişkilendirme, ayırt etme, soru sorup yanıtlama ölçütlerini içeren
kazanımların çocuğun bilişsel gelişim düzeyine uygunluğu bakımından 1981
Türkiye anadili eğitim izlencesi ile 2010 ABD Florida eyaleti anadili eğitim
izlencesinin, 2015 Türkiye anadili eğitim izlencesi ile 2006 ABD Florida
Eyaleti anadili eğitim izlencesine oranla daha uygun bir görünüm ortaya koyduğu
görülmektedir.
Kelimeler: Anadili eğitimi, Türkiye, Florida, ilkokul programı, bilişsel
gelişim kuramı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/