Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye ile ABD Florida Eyaletinin Eski ve Yeni Anadili Öğretim Programlarının Okuma ve Okuryazarlık Becerileri Bağlamında Çocuk Düzeyine Uygunluk Bakımından Karşılaştırılması

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 11, 09.07.2018

Öz




Öz: Bu
çalışmanın amacı, Türkiye ile ABD Florida Eyaletinin eski ve yeni anadili
eğitim izlencelerindeki kazanımları, çocuğun bilişsel gelişim düzeyine uygunluk
bakımından, Piaget kuramı odak kılınarak karşılaştırmaktır. Araştırma
kapsamında 1981 Temel Eğitim Okulları Türkçe Öğretim Programı, 2015 Türkçe
Eğitim Programı, 2006 Florida English Language Arts ve 2010 Common Core State
Standarts programlarındaki 1-4. sınıf okuma ve okuryazarlık kazanımları
incelenmiştir.
Araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılarak veriler analiz
edilmiştir.  Karşılaştırmada şu sorulara
yanıt aranmıştır: (1) İki olay, olgu ya da kavramı sıralama açısından Türkiye
ile ABD Florida Eyaleti anadili eğitim izlencelerinin ortaya koyduğu görünüm
nedir? (2) İki olay, olgu ya da kavramı ilişkilendirme açısından Türkiye ile
ABD Florida Eyaleti anadili eğitim izlencelerinin ortaya koyduğu görünüm
nedir?  (3) İki olay, olgu ya da kavramı
ayırt etme açısından Türkiye ile ABD Florida Eyaleti anadili eğitim
izlencelerinin ortaya koyduğu görünüm nedir? 
(4) Bir olay, olgu ya da kavrama ilişkin soru sorup yanıtlama açısından
Türkiye ile ABD Florida Eyaleti anadili eğitim izlencelerinin ortaya koyduğu
görünüm nedir? Çalışmada ulaşılan sonuç, tek tümceyle şöyle özetlenebilir:
Sıralama, ilişkilendirme, ayırt etme, soru sorup yanıtlama ölçütlerini içeren
kazanımların çocuğun bilişsel gelişim düzeyine uygunluğu bakımından 1981
Türkiye anadili eğitim izlencesi ile 2010 ABD Florida eyaleti anadili eğitim
izlencesinin, 2015 Türkiye anadili eğitim izlencesi ile 2006 ABD Florida
Eyaleti anadili eğitim izlencesine oranla daha uygun bir görünüm ortaya koyduğu
görülmektedir.




 




Anahtar
Kelimeler: Anadili eğitimi, Türkiye, Florida, ilkokul programı, bilişsel
gelişim kuramı




Kaynakça

  • CCSS (2017), 2017 Common Core State Standards Initiative, Preparing America’s Students For College & Career, http://www.corestandards.org/, Erişim Tarihi: 12/10/17.
  • Coşkun, E. ve Taş, S. (2008), “Ders Kitaplarına Metin Seçimi Açısından Türkçe Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10): 59-74.
  • Demir, C. ve Yapıcı, M. (2007), “Anadili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları”, Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2): 177-192.
  • Durmuşçelebi, M. (2007), “Türkiye’de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,1(21): 285-308.
  • Güneş, F. (2011), “Dil Öğretim Yaklaşımları ve Türkçe Öğretimindeki Uygulamalar’, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15): 123-148.
  • Piaget, J. ve Inhelder, B. (2016), Çocuk psikolojisi, İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
  • Piaget, J. (2013), Çocuğun gözüyle dünya, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Piaget, J. (2011), Çocukta karar verme ve akıl yürütme, Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Sunshine State Standards (2006), Florida K-12 Reading & Language Arts. Florıda Department of Education, http://etc.usf.edu/flstandards/la/la_sss.pdf, Erişim Tarihi: 10/08/2017. Şahin, İ. (2007), Yeni ilköğretim 1. Kademe Türkçe programının değerlendirilmesi, İlköğretim Online, 6(2): 284-304.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 11, 09.07.2018

Öz

Kaynakça

  • CCSS (2017), 2017 Common Core State Standards Initiative, Preparing America’s Students For College & Career, http://www.corestandards.org/, Erişim Tarihi: 12/10/17.
  • Coşkun, E. ve Taş, S. (2008), “Ders Kitaplarına Metin Seçimi Açısından Türkçe Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10): 59-74.
  • Demir, C. ve Yapıcı, M. (2007), “Anadili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları”, Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2): 177-192.
  • Durmuşçelebi, M. (2007), “Türkiye’de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,1(21): 285-308.
  • Güneş, F. (2011), “Dil Öğretim Yaklaşımları ve Türkçe Öğretimindeki Uygulamalar’, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15): 123-148.
  • Piaget, J. ve Inhelder, B. (2016), Çocuk psikolojisi, İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
  • Piaget, J. (2013), Çocuğun gözüyle dünya, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Piaget, J. (2011), Çocukta karar verme ve akıl yürütme, Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Sunshine State Standards (2006), Florida K-12 Reading & Language Arts. Florıda Department of Education, http://etc.usf.edu/flstandards/la/la_sss.pdf, Erişim Tarihi: 10/08/2017. Şahin, İ. (2007), Yeni ilköğretim 1. Kademe Türkçe programının değerlendirilmesi, İlköğretim Online, 6(2): 284-304.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Ayça Cirit Gül

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cirit Gül, A. (2018). Türkiye ile ABD Florida Eyaletinin Eski ve Yeni Anadili Öğretim Programlarının Okuma ve Okuryazarlık Becerileri Bağlamında Çocuk Düzeyine Uygunluk Bakımından Karşılaştırılması. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 1-11.

Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir.  http://euljss.eul.edu.tr/euljss/