Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ENTELEKTÜEL SERMAYE İLE KIZIL VE MAVİ OKYANUS STRATEJİLERİNİN TÜRK AKADEMİK PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 2, 130 - 156, 19.12.2024

Öz

Bu makalenin amacı, entelektüel sermaye (ES) ile kızıl ve mavi okyanus stratejisi (KMOS) üniversitelerdeki akademisyenlerin, akademik performans düzeyleri üzerindeki etkilerini yapısal eşitlik modellemesiyle ele alarak incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye’de yükseköğretim sektöründeki üniversitelerde görev yapan akademisyenlerin e-mail adreslerine Google Drive üzerinden anketler gönderilmiştir. Araştırmanın evrenini oluşturan 76.616 akademisyenden örneklem sayısı basit tesadüfi yöntemle 497 kişi olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada istatistiksel veri analizi uygulamaları IBM SPSS V22 ve R Project yazılımında bulunan Lavaan paketi ile gerçekleştirilmiştir. Yapısal eşitlik modellemesi (YEM) tekniği kullanılarak ES ile KOS ve MOS gizil değişkenlerinin öğretim üyelerinin performansı (atıf sayıları, H indeksleri, G indeksleri, i10 indeksleri, yayın sayıları ve proje sayıları) üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Araştırma bulguları sonucunda; kızıl okyanus stratejisi (KOS), mavi okyanus stratejisi (MOS) ve ES faktörünün atıf sayısı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi bulunduğu görüldü. KOS ve MOS faktörünün G indeksi üzerinde de istatistiksel olarak anlamlı etkisi tespit edildi. Ancak, ES ve KOS-MOS faktörünün proje sayısı, H indeksi ve i 10 indeksi üzerinde anlamlı etkisi olmadığı görüldü. Yol katsayılarına göre, KOS-MOS düzeyi arttıkça atıf sayısı ve G indeksinde düşüş gözlenmektedir. Ancak ES düzeyi arttıkça atıf sayısının da arttığı görülmektedir. Bu ampirik kanıtlar, hükümetleri ve politika yapıcıları, hükümetin akademik insan sermayesi (İS) üzerindeki araştırma değerlendirmelerinin istenmeyen sonuçları konusunda bilgilendirebilir. Üniversite yöneticileri, yalnızca akademik ES performansını ölçerek değil, aynı zamanda akademisyenlerin genel refahını geliştirmek, desteklemek ve sürdürmek için yeni stratejik yönetim metotları ile yönetim sistemlerinin tasarımını ve eğitim, destek ve finansal kaynaklar sağlayarak İS geliştirebilirler. KOS-MOS ve ES ile ilgili önceki çalışmaların aksine, bu makale mavi okyanus stratejisi ve entelektüel sermaye ile rekabet avantajının ele alındığı akademik performansla ilişkilendirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma alan yazında bir ilk olup, üniversitelerdeki entelektüel sermayenin stratejik açıdan değerlendirilerek akademik performans ölçütlerine ilişkin kanıtlar sağlayarak mevcut literatüre yeni bir bakış açısı kazandırması düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Ababneh, K., & Hackett, R. (2019). “The Direct and Indirect Impacts of Job Characteristics on Faculty Organizational Citizenship Behavior in the United Arab Emirates (UAE)”. Higher Education, 77, 19–36. doi:10.1007/s10734-018-0252-3.
  • Abouchedid , K., & Abdelnour, G. (2015). “Faculty Research Productivity in Six Arab Countries”. International Review of Education, 61, 673–690. doi:10.1007/s11159-015-9518-5#Sec12.
  • Acül, H. (2011). “Ürün Geliştirme Takımlarında Entelektüel Sermaye Paylaşımı ve Proje Başarısı İlişkisi”. Genel Yönetim. Kocaeli: Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
  • Altbach, P. G. (2011). The Road to Academic Excellence: The Making of World-Class Research Universities. Washington: World Bank Publication.
  • Arıkan, R. (2007). Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama (6.b.). Ankara: Asil Publishing House.
  • Ayyıldız, H., & Cengiz, E. (2006). “Pazarlama Modellerinin Testinde Kullanılabilecek Yapısal Eşitlik Modelli Üzerine Kavramsal Bir İnceleme”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(2), 63-84.
  • Bamel, U., Pereira, V., Del Giudice, M., & Temouri , Y. (2022). “The Extent and Impact of Intellectual Capital Research: A Two Decade Analysis”. Journal of Intellectual Capital, 23(2), 375-400. doi:10.1108/JIC-05-2020-0142.
  • Bergmann, R. J. (2000). “Different Outcomes of the Wilcoxon-Mann-Whitney Test from Different Statistics Packages”. The American Statistician, 54(1), 72-77. doi:10.1080/00031305.2000.10474513.
  • Bezhani, I. (2010). “Intellectual Capital Reporting at UK Universities”. Journal of Intellectual Capital, 11(2), 179-207. doi:10.1108/14691931011039679.
  • Bi, H. (2023). “Four Problems of the h-index for Assessing the Research Productivity and Impact of Individual Authors”. Scientometrics, 128, 2677–2691. doi:10.1007/s11192-022-04323-8.
  • Bisogno, M., Citro , F., & Tommase, A. (2014). “Disclosure of University Websites. Evidence from Italian Data”. Global Business and Economics Review, 16(4), 452-471. https://doi.org/10.1504/GBER.2014.065365 adresinden alındı.
  • Bontis , N., Ciambotti , M., Palazzi, F., & Sgro, F. (2018). “Intellectual Capital and Financial Performance in Social Cooperative Enterprises”. Journal of Intellectual Capital, 19(4), 712-731. doi:10.1108/JIC-03-2017-0049.
  • Bontis, N. (2001). “Assessing Knowledge Assets: A Review of the Models Used to Measure Intellectual Capital”. International Journal of Management Reviews, 3(1), 41-60. doi:10.1111/1468-2370.00053.
  • Bornmann, L., & Daniel , H. D. (2005). “Does the h-index for Ranking of Scientists Really Work?”. Scientometrics, 65, 391-392. doi:10.1007/s11192-005-0281-4.
  • Brusca, I., Cohen, S., Manes-Rossi, F., & Nicolò, G. (2019). “Intellectual Capital Disclosure and Academic Rankings in European Universities: Do They Go Hand in Hand?”. Meditari Accountancy Research, 28(1), 51-71. doi:10.1108/MEDAR-01-2019-0432.
  • Buenechea-Elberdin , M., Sáenz , J., & Kia, A. (2018). “Knowledge Management Strategies, Intellectual Capital, and Innovation Performance: A Comparison between High- and Low-Tech Firms”. Journal of Knowledge Management, 22(8), 1757-1781. doi:10.1108/JKM-04-2017-0150.
  • Burt, R. S. (1992). Structural Holes: The Social Structure of Competition. Cambridge: Harvard University Press.
  • Chadarava, P. D. (2019). “Case Study on Kalinga Institute of Social Science: Crafting Blue Ocean Strategy in Education Sector to Empower Indigenous Communities of Odisha State”. Journal of Entrepreneurship and Management, 8(2), 18-30.
  • Cohen , S., Naoum , V.-C., & Vlismas, O. (2014). “Intellectual Capital, Strategy and Financial Crisis from a SMEs Perspective”. Journal of Intellectual Capital, 15(2), 294-315. doi:10.1108/JIC-11-2013-0110.
  • Damanpour, F., & Schneider, M. (2009). “Characteristics of Innovation and Innovation Adoption in Public Organizations: Assessing the Role of Managers”. Journal of Public Administration Research and Theory, 19(3), 495–522. doi:10.1093/jopart/mun021.
  • Dawoud, T. (2023). “The Impact of Blue Ocean Leadership on the Quality of Services at Emerging Universities in Developing Countries: A Case Study of Jadara University–Jordan”. Migration Letters, 20(7), 1221-1237. doi:10.59670/ml.v 20i7. 4895.
  • Davenport , T., & Prusak., L. (1998). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Boston: Harvard Business School Press.
  • Dumay, J., & Guthrie , J. (2017). “Involuntary Disclosure of Intellectual Capital: Is it Relevant?”. Journal of Intellectual Capital, 18(1), 29-44. doi:10.1108/JIC-10-2016-0102.
  • Dumay, J., & Guthrie, J. (2019). “Disiplinlerarası Kritik Entelektüel Sermaye Muhasebesi Araştırmalarına İlişkin Düşünceler: Yeni Bir Gelecek için Çok Disiplinli Öneriler”. Muhasebe, Denetim ve Sorumluluk Dergisi, 32(8), 2282-2306. doi:10.1108/AAAJ-08-2018-3636.
  • Egghe, L. (2006). “Theory and Practise of the g-index”. Scientometrics, 69, 131–152. doi:10.1007/s11192-006-0144-7.
  • Egghe, L. (2008). “Mathematical Theory of the h- and g-index in Case of Fractional Counting of Authorship”. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 59(10), 1608-1616. doi:10.1002/asi.20845.
  • Elrehail , H., Emeagwali , O., Alsaad, A., & Alzghoul. (2018). “Yükseköğretimde Dönüşümcü ve Otantik liderliğin İnovasyon Üzerindeki Etkisi: Bilgi Paylaşımının Koşullu Rolü”. Telematics and Informatics, 35(1), 55-67. doi:10.1016/j.tele. 2017. 09.018.
  • Erkorkmaz, Ü., Etikan, İ., Demir, O., Özdamar, K., & Sanisoğlu, S. (2013). “Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Uyum İndeksleri”. Türkiye Klinikleri Journal of Medical Sciences, 33(1), 210-223.
  • Escrig-Tena, A., Segarra-Ciprés, M., García-Juan, B., & Beltrán-Martín, I. (2018). “The Impact of Hard and Soft Quality Management and Proactive Behaviour in Determining İnnovation Performance”. International Journal of Production Economics, 200, 1-14. doi:10.1016/j.ijpe.2018.03.011.
  • European Commission. (2006). Reporting Intellectual Capital to Augment Research, Development and Innovation in SMEs: Report to the Commission on the High Level Expert Group on RICARDIS: Encourage Corporate Measuring and Reporting on Research and Other Forms of Tellectual Capital. Brussels: Office for Official Publications of the European Communities.
  • Freedman, R. (1979). “Theories of Fertility Decline: A Reappraisal”. Social Forces, 58(1), 1-17. doi:10.1093/sf/58.1.1.
  • Garwe, E., Thondhlana , J., & Saidi, A. (2021). “Zimbabve'deki Yükseköğretim Kurumlarında Kaliteli Araştırma, Yenilik ve Gelişmeyi Teşvik Etmeye Yönelik Bir Kalite Güvence Çerçevesinin Değerlendirilmesi”. Journal of the British Academy, 9(1), 127–157. doi:10.5871/jba/009s1.127.
  • Giampaoli, D., Ciambotti, M., & Bontis, N. (2017). “Knowledge Management, Problem Solving and Performance in Top Italian Firms”. Journal of Knowledge Management, 21(2), 355-375. doi:10.1108/JKM-03-2016-0113.
  • Gupta, A. K., & Govindarajan, V. (2000). “Knowledge Management’s Social Dimension: Lessons From Nucor Steel”. Sloan Management Review,, 42(1), 71-79.
  • Guthrie, J. (2001). “The Management, Measurement and the Reporting of Intellectual Capital”. Journal of Intellectual Capital, 2(1), 27-41. doi:10.1108/ 14691930110380473.
  • Hancı, V., Altuntaş Uzun, G., Aksoy, M., Bozkurt, S., Otlu, B., Özçelik, M., Gökmen, N. (2021). “H-index and Bibliometric Analysis of Scientific Production Parameters of the Assistant Academic Anesthesiology and Reanimation Specialist in Educational Institutions in Turkey”. Journal of Academic Research in Medicine, 11(3), 234-40. doi:10.4274/jarem.galenos.2021.42714.
  • Hasan, F., Komoo, I., Nor, M., & Abdullah, Z. (2017). “Transformation of Unıversities and the National Blue Ocean Strategy: A Case Study of Unıversiti Malaysıa Terengganu”. Journal of Sustainability Science and Management, 12(1), 70-78. http://jssm.umt.edu.my/wp-content/uploads/sites/51/2017/06/8-web.pdf adresinden alındı.
  • Hazelkorn, E. (2014). “Reflections on a Decade of Global Rankings: What We've Learned and Outstanding Issues”. Higher Education Policy Research Unit, 49(1), 12-28. doi:10.1111/ejed.12059.
  • Heisig, P., Suraj, O. A., Kianto, A., Kemboi , C., Arrau , G. P., & Fath, N. (2016). “Knowledge Management and Business Performance: Global Experts’ Views on Future Research Needs”. Journal of Knowledge Management, 20(6), 1169-1198. doi:10.1108/JKM-12-2015-0521. Hirsch, J. (2005). “An Index to Quantify an Individual's Scientific Research Output”. Physical Sciences, 102(46), 16569-16572. doi:10.1073/pnas.0507655102.
  • Hsu , I.‐C., & Sabherwal, R. (2012, June). “Relationship between Intellectual Capital and Knowledge Management: An Empirical Investigation”. Decision Sciences Journal, 43(3), 489-524. doi:10.1111/j.1540-5915.2012.00357.x.
  • İbili , H., & Özbaş, M. (2021). “Opınıons of School Admınıstrators Workıng ın Publıc Schools on Intellectual Capıtal and Management (Erzincan Province Example)”. Iksad Journal, 7(26), 44-65. doi:10.31623/iksad072605.
  • Islami, X., Mustafa, N., & Latkovikj Topuzovska, M. (2020). “Linking Porter’s Generic Strategies to Firm Performance”. Future Business Journal, 6(1), 1-15. doi:10.1186/s43093-020-0009-1.
  • İTÜ. (2020, Haziran 10). İTÜ Medya ve İletişim Ofisi: https://arsiv-haberler.itu.edu.tr/haberdetay/2020/06/01/prof-dr-cengiz-kahraman-dunyanin-en-i-yi-1000-bilim-i-nsani-arasinda adresinden alındı. João, R., & Franklin, G. (2021). “The Marginal Impact of a Publication on Citations, and Its Effect on Academic Pay”. Scientometrics, 126, 8217–8226 . doi:10.1007/s11192-021-04073-z.
  • Kalkan, A., & Alparslan, A. M. (2009). “The Output Path From Competition War: Value Innovation, Profit and People Propositions”. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 1-13. http://www.academia.edu/download/ 33708639/0484_45_yayin Dosya.pdf adresinden alındı.
  • Karabchuk, T., Shomotova, A. & Chmel, K. (2022). “Paradox of Research Productivity of Higher Education İnstitutions in Arab Gulf Countries: The Case of the UAE”. Higher Education Quarterly, 76(4), 759-785. doi:10.1111/hequ.12347.
  • Kianto, A., Andreeva, T., & Pavlov, Y. (2017). “The Impact of Intellectual Capital Management on Company Competitiveness and Financial Performance”. Knowledge Management Research & Practice, 11(2), 112-122. doi:10.1057/kmrp.2013.9.
  • Kim, C. W., & Mauborgne, R. (2015). Blue Ocean Strategy. Boston/Massachusetts: Harvard Business School Publishing Corporation.
  • Kim, C., & Mauborgne, R. (1999). “Creating New Market Space”. Harvard Business Review, 77(1), 83-93.
  • Kim, D.-Y., Kumar, V. & Kumar, U. (2012). “Relationship Between Quality Management Practices and Innovation”. Journal of Operations Management, 30(4), 295-315. doi:10.1016/j.jom.2012.02.003.
  • Kim, W., & Mauborgne, R. (2005). Blue Ocean Strategy: From Theory to Practice. Boston/Massachusetts: Harvard Business School Press (Türkçe Yayıncı:CSA Global Publishing).
  • Koca, S. (2021). Entelektüel Sermaye ve Bilgi Yönetimi İle Mavi-Kızıl Okyanus Stratejileri Arasındaki İlişkide Örgütsel Yenilikçiliğin Aracılık Rolü: Türkiye'deki Üniversitelerde Bir Araştırma. Lefkoşa, Yakındoğu Üniversitesi.
  • Koca, S., & Sağsan, M. (2020). “The Mediating Role of Organizational Innovation in the Implementation of Intellectual Capital and Blue Ocean Strategy for Higher Education Sustainability”. Revista Argentina de Clínica Psicológica, 29(5), 1552-1566. doi:10.24205/03276716.2020.1152.
  • Koç, F., & Avcı, E. (2020). “R&D Investments and Intellectual Capital: An Application on BIST”. Journal of Economics, Finance and Accounting, 7(4), 374-391. doi:10.17261/Pressacademia.2020.1329.
  • Karabchuk,, T., Shomotova, A., & Chmel, K. (2022). “Paradox of Research Productivity of Higher Education İnstitutions in Arab Gulf Countries: The Case of the UAE”. Higher Education Quarterly, 76(4), 759-785. doi:10.1111/hequ.12347.
  • Leitner, K.-H. (2004). “Intellectual Capital Reporting for Universities: Conceptual Background and Application for Austrian Universities”. Research Evaluation, 13(1), 129-140.
  • Leitner, K.-H., Curaj, A., Elena-Perez, S., Fazlagic, J., Kalemis, K., Martinaitis, Z., Zaksa, K. (2014). A Strategic Approach for Intellectual Capital Management in European Universities: Guidelines for Implementation. Guidelines for Implementation.
  • Lindsey, D. (1989). Using Citation Counts as a Measure of Quality in Sciences, 15, 189–203. doi:10.1007/ BF02017198
  • Madsen , D., & Slåtten, K. (2019). “Examining the Emergence and Evolution of Blue Ocean Strategy through the Lens of Management Fashion Theory”. Social Sciences, 8(1), 28. doi:10.3390/socsci8010028
  • McNay, I. (1995). Visions of Post-compulsory Education. T. Schuller (Dü.) içinde, From the Collegial Academy to Corporate Enterprise." The Changing University (s. 105-115.). The Society for Research into Higher Education & Open University Press.
  • Ndou, V., Secundo, G., Dumay, J., & Gjevori, E. (2018). “Understanding Intellectual Capital Disclosure in Online Media Big Data: An Exploratory Case Study in a University”. Meditari Accountancy Research, 26(3), 499-530. doi:10.1108/MEDAR-03-2018-0302.
  • Nonaka, I., & Takeuchi, H. (1995). The Knowledge-Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. New York: Oxford University Press.
  • Nonaka, I., Toyama, R., & Konno, N. (2000). “SECI, Ba and leadership: A Unified Model of Dynamic Knowledge Creation”. Long Range Planning, 33(1), 5-34. doi:10.1016 / S0024-6301 (99) 00115-6.
  • Özdemir, B., & Taşcı, D. (2017). “Validity And Reliability Testing of Intellectual Capital Scale: An Empirical Study in Top 1000 Industrial Enterprises of Turkey”. The Journal of Academic Social Science Studies, 61(1), 363-372. doi:10.9761/JASSS7230.
  • Parvinen, P., Jaakko, A., Hietanen & Sami, K. (2011). “Satış Yönetiminde Mavi Okyanus Uygulamalarının Farkındalığı, Eylemi ve Bağlama Özgülüğü”. Yönetim Kararı, 49(12), 18-34.
  • Paudel, K. P. (2021). “Nepal Yüksek Öğrenim Kurumu Bağlamında Öğretim Üyelerinin Akademik Performans Düzeyi”. Karşılaştırmalı ve Uluslararası Yüksek Öğretim Dergisi, 13(2), 98-111. doi: 10.32674/jcihe.v13i2.2450.
  • Pedro, E., Leitão, J., & Alves, H. (2019). “The Intellectual Capital of Higher Education İnstitutions: Operationalizing Measurement through a Strategic Prospective Lens”. Journal of Intellectual Capital,, 20(3), 355-381. doi:10.1108/JIC-07-2018-0117.
  • Pisano, S., Lepore, L., & Lamboglia , R. (2017). “Corporate Disclosure of Human Capital via LinkedIn and Ownership Structure: An Empirical Analysis of European Companies”. Journal of Intellectual Capital, 18(1), 102-127. doi:10.1108/JIC-01-2016-0016.
  • Porter, M. E. (1985). Competitive Advantage. New York: FreePress.
  • Quimbo, M. A. (2014). “Research Productivity and Its Policy Implications in Higher Education Institutions”. Studies in Higher Education, 39(10), 1955–1971. doi:10.1080/03075079.2013.818639.
  • Rahman, H., & Choudhury, S. (2019). “The Influence of Blue Ocean Strategy on Organizational Performance”. Global Disclosure of Economics and Business, 6(2), 12-31. doi:10.18034/gdeb.v8i2.101.
  • Rosseel, Y. (2012). “lavaan: An R Package for Structural Equation Modeling”. Journal of Statistical Software, 48(2), 1-36. doi:10.18637/jss.v048.i02.
  • Samson, D., & Terziovski, M. (1999). “The Relationship between Total Quality Management Practices and Operational Performance”. Journal of Operations Management, 17(4), 393-409. doi:10.1016/S0272-6963(98)00046-1.
  • Sánchez, M. P., Rocío, C., & Elena, S. (2006). “Intellectual Capital Management and Reporting in Universities”. International Conference on Science, Technology and Innovation (s. 1-36). lugano: History and New Perspectives.
  • Sangiorgi, D., & Siboni, B. (2017). “The Disclosure of Intellectual Capital in Italian Universities: What Has Been Done and What Should Be Done”. Journal of Intellectual Capital, 18(2), 354-372. doi:10.1108/JIC-09-2016-0088. Schultz, T. W. (1961). “Investment in Human Capital”. The American Economic Review, 51(1), 1-17. https://www.jstor.org/stable/1818907 adresinden alındı.
  • Sebo, P., & Lucia, S. (2021). “Evaluation of the Productivity of Hospital-based Researchers: Comparative Study between the h-index and the h(fa)-index”. Scientometrics, 126, 7087–7096. doi:10.1007/s11192-021-04040-8.
  • Secundo, G., Elena-Perez, S., Martinaitis & Leitner, K.-H. (2015). “An Intellectual Capital Maturity Model (ICMM) to Improve Strategic Management in European Universities: A Dynamic Approach”, Journal of Intellectual Capital, 16(2), 419-442. doi:10.1108/JIC-06-2014-0072.
  • Selten, F., Neylon, C., Huang, C. K. & Groth, P. (2020). “A Longitudinal Analysis of University Rankings”. Quantitative Science Studies, 1(3), 1109-1135. doi:10.1162/qss_a_00052.
  • Shapiro, S. & Wilk, M. (1965). “An Analysis of Variance Test for Normality (Complete Samples)”. Biometrika, 52(3-4), 591-611. doi:10.1093/biomet/52.3-4.591.
  • Siboni, B., Nardo, M. & Sang, D. (2013). “Italian State University Contemporary Performance Plans: An Intellectual Capital Focus?”. Journal of Intellectual Capital, 14(3), 414-430. doi:10.1108/JIC-03-2013-0033.
  • Snell , S. A. & Dean, J. W. (2017). “Integrated Manufacturing and Human Resource Management: A Human Capital Perspective”. Academy of Management Journal, 35(3), 467-504. doi:10.5465/256484.
  • Subramaniam, M. & Youndt, M. (2005). “The Influence of Intellectual Capital on the Types of Innovative Capabilities”. Academy of Management Journal, 48(3), 450-463. doi:10,5465 / AMJ.2005.17407911 Tabari, M., Ziabari, M., Radmard, M. & Radmard, M. (2014). “The Role of a Blue Ocean Strategy on Performance Evaluation”. Management Science Letters, 4(8), 1611-1618.
  • Turri, M. (2014). “The New Italian Agency for the Evaluation of the University System (ANVUR): A Need for Governance or Legitimacy?”, Quality in Higher Education , 20(1), 64-82. doi:10.1080/13538322.2014.889429. Ural, A. & Kılıç, İ. (2013). Scientific Research Process and Data Analysis with SPSS (4th ed.). Ankara: Detay Publishing.
  • Urdari, C., Farcas, T. & Tiron-Tudor, A. (2017). “Assessing the Legitimacy of HEIs’ Contributions to Society: The Perspective of International Rankings”. Sustainability Accounting, Management and Policy Journal, 8(2), 191-215. doi:10.1108/SAMPJ-12-2015-0108.
  • Vagnoni , E., & Oppi , C. (2015). “Investigating Factors of Intellectual Capital to Enhance Achievement of Strategic Goals in a University Hospital Setting”. Journal of Intellectual Capital, 16(2), 331-363. doi:10.1108/JIC-06-2014-0073.
  • Valdeon, R. A. (2019). “Translation Studies and the Ethics of Publishing”. Studies in Translation Theory and Practice, 27(5), 761-775. doi:10.1080/0907676X.2019. 1631861.
  • Vinkler, P. (2023). “Impact of the Number and Rank of Coauthors on h-index and pi-index. The Part-impact Method”. Scientometrics. doi:10.1007/s11192-023-04643-3.
  • Wang , Z., Wang , N., Cao , J., & Ye, X. (2016). “The Impact of Intellectual Capital-knowledge Management Strategy Fit on Firm Performance”. Management Decision,, 54(8), 1861-1885. doi:10.1108/MD-06-2015-0231. Yamane, T. (2010). Basic Sampling Methods (A. Esin, M. A. Bakır, C. Aydın, & E. Gürbüzsel, çev.) İstanbul: Literature Publishing.
  • Youndt, M., & Snell, S. (2004). “Human Resource Configurations, Intellectual Capital and Organizational Performance”. Journal of Managerial Issues, 16(3), 337-360. www.jstor.org/stable/40604485 adresinden alındı.
Toplam 88 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gelişme Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Selma Koca 0000-0001-9031-6268

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 9 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 11 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koca, S. (2024). ENTELEKTÜEL SERMAYE İLE KIZIL VE MAVİ OKYANUS STRATEJİLERİNİN TÜRK AKADEMİK PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 130-156.

Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir.  http://euljss.eul.edu.tr/euljss/