Bu çalışmanın amacı, sosyal medya uygulamalarının tüketim eğilimine etkisini tüketicilerin sosyo-demografik özelliklerine göre belirlemektir. Çalışmada veri toplamak amacıyla anket tekniği kullanılmış, elde edilen veriler SPSS paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda sosyal medya uygulamalarının tüketim eğilimine etkisine ilişkin betimsel bulgularda, cinsiyet, medeni durum, yaş grubu, aylık kişisel gelir ve sosyal medyada günlük zaman geçirme süresi değişkenlerine göre istatiksel olarak anlamlı bir farklılığın bulunduğu görülmüştür. Katılımcıların eğitim durumu ve meslek değişkenleri açısından ise böyle bir farklılık söz konusu değildir. Elde edilen bu sonuçlar, farklı boyutlarda da olsa tüketim eğilimlerinin sosyal medya uygulamalarından etkilendiğini göstermektedir.
Research Paper The purpose of this study is to determine the effect of social media applications on consumption trend according to the socio-demographic characteristics of consumers. In the study, survey technique was used to collect data, and the data obtained were analyzed with the help of SPSS package program. As a result of the study, it was found that there is a statistically significant difference in descriptive findings regarding the effect of social media applications on consumption trend according to gender, marital status, age group, monthly personal income and daily time spent in social media. There is no such difference in terms of the educational background of the participants and their occupational variables. These results show that consumption trends are affected by social media applications, albeit in different dimensions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 |