Günümüz tüketicileri, bilişim alanındaki gelişmelerin yoğun olarak yaşandığı, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasal tüm alanlarda değişimin baş döndürücü bir hızla ilerlediği, etkilemeye ve etkilenmeye açık bir süreci deneyimlemektedir. Bu süreç, özellikle internetin insanların yaşamına girmesi ile birlikte, birçok değer yargısının, geleneksel düşünce ve uygulamaların değişmesine neden olmaktadır. Bu değişimlerden başlıcası ise “yeni medya” kavramı çerçevesinde karşımıza çıkan ve günümüzde fenomen haline gelen sosyal medyadır. İşletmelerin sosyal medyanın gücünü fark etmesi ile birlikte bu mecranın bir pazarlama aracı olarak kullanılabilmesi için yoğun çabalar sarf edilmeye başlanmıştır. Bu çerçevede işletmelerin hedef kitlelerinin sosyal medyadan etkilenme düzeyleri, sosyal medyadan aldıkları bilgilere göre davranış veya tutum geliştirme eğilimleri araştırmacılar tarafından ilgi görmeye başlamıştır. Bu çalışmada bir pazarlama aracı olarak sosyal medya reklamlarının tüketici tutum ve davranışlarına olan etkisi incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada örneklem grubunun her bir sosyo-ekonomik ve demografik değişken çerçevesinde homojen bir yapı arz ettiği bulunmuştur. Dolayısıyla ilgili örneklem kitlesini oluşturan üniversite gençliği için standart bir sosyal medya pazarlama stratejisi geliştirilmesi zaman ve parasal maliyet açısından efektif olacaktır. Anahtar Kelimeler: Pazarlama, Sosyal Medya, Tüketici Davranışı, Satın Alma Kararı. JEL Sınıflandırması: L82, M31, D11
Today's consumers are experiencing a process in which the developments in the field of information are intense, and that is changes in all areas of social, cultural, economic and political life move at a dizzying pace, and is open to affecting and being affected. This process causes that many value judgments and traditional ideas and practices to change, especially with the internet getting into people's lives. The most important of these changes is that the social media has become a phenomenon. Intensive efforts have been settled to be made so that this phenomenon can be used as a marketing tool as businesses realize the power of social media. Also, target group’s level of influence from social media and their behavioral tendencies has been one of the topics that attract the attention of researchers under the title of social media marketing. This study was conducted in order to reveal the experiential dimensions of social media marketing and to investigate the effect of these dimensions on customer purchasing behavior. In this research, it has been found that the sample is homogeneous in each one of the socio-economic and demographic variables. Therefore, developing a general social media advertisement strategy may be more cost efficient and reduce time waste for those corporations
Marketing Social Media Consumer Behavior Purchasing Decision
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |