Bu çalışma, yerli turistlerde çevre bilincinin çevreye duyarlı müşteri davranışı, çevreye duyarlıkonaklama tesislerinde konaklama eğilimi ve bu tesislere daha fazla ödeme yapma isteğiüzerindeki etkisini incelemek üzere gerçekleştirilmiştir. Yılda en az bir kez herhangi birkonaklama işletmesinde konaklayan 223 yerli turist üzerinde yürütülen çalışmanın sonuçları,öncelikle çevreye duyarlı müşteri davranışının enerji tasarrufu, su tasarrufu ve yenidenkullanılabilirlik olarak üç alt boyuttan oluştuğunu ortaya koymuştur. Nedensellik analizlerineticesinde ise, çevre bilincinin çevreye duyarlı müşteri davranışının her üç alt boyutu üzerinde deanlamlı etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca yine çevre bilincinin hem çevreye duyarlı birkonaklama tesisinde konaklama eğilimi hem de daha fazla ödeme yapma isteği üzerinde anlamlıbir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır.
Çevre Bilinci Çevreye Duyarlı Müşteri Davranışı Çevreye Duyarlı Konaklama İşletmeleri Yapısal Eşitlik Modeli.
This study was conducted to research environmental consciousness’ effect on attitude of customer’s environmental sensitivity and intent to stay/pay more to the green hotels. 223 tourists that stay at least one time in an accommodation unit were participated in the study. The results showed that attitude of customer’s environmental sensitivity has three components as energy saving, water saving and reusability. Causality tests revealed that environmental consciousness has significant effect on all three component of attitude of customer’s environmental sensitivity. Moreover, environmental consciousness has also significant effect on intent to stay in a green hotel and pay more green hotels than non-green ones
Environmental Consciousness Attitude of Customer’s Environmental Sensitivity Environmentally Sensitive Accommodation Units Structural Equation Modeling.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1 |