In the world the increasing population and human needs the diversity in products and service is an intense competition among enterprises. Many consumers try to get to the correct product or service during getting the product or service by evaluating the quality, reliabity and the best price. However, there are many products and services which is suitable for the same needs so customer purchasing process causes to become a long and tiresome. The consumer groups which inculdes market mavens and which are called reference groups, facilites the process by effectly the other consumers using word of mouth communication as a effecting consumers purchasing behaviours. In this study which explicate about innovators, early adopters and market mavens because of information source of word of mouth communication process and discuss the effect of market mavens on the consumers decisions
Market mavens Reference groups Consumer purchasing behaviours Word of mouth communication
Günümüz dünyasında artan nüfus ve bununla birlikte artan insan ihtiyaçlarına bağlı olarakgenişleyen ürün ve hizmet çeşidi işletmeler arasında yoğun bir rekabet ortamı oluşturmaktadır.Tüketicilerin birçoğu bir ürünü veya hizmeti alırken kalite, güven ve uygun fiyat karmasını birarada değerlendirmeye çalışarak doğru ürüne veya hizmete ulaşabilme gayesi içindedirler. Ancakgünümüzde aynı ihtiyacı karşılayabilen birçok ürün ve hizmet olması bu sürecin uzamasına veyorucu bir hale gelmesine sebep olmaktadır. Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyici birunsur olarak, pazar kurtlarını da kapsayan ve referans gruplar olarak adlandırılan tüketici grupları,diğer tüketicilerin satın alma kararlarına ağızdan ağıza iletişim yoluyla etki ederek bu sürecikolaylaştırmaktadırlar. Bu çalışmada, ağızdan ağıza iletişim sürecinde kaynağı oluşturanyenilikçiler, fikir liderleri ve pazar kurtları hakkında bilgiler verilmiş ve pazar kurtlarınıntüketicilerin satın alma kararlarına olan etkileri tartışılmaktadır.
Pazar Kurtları Referans Gruplar Satın Alma Kararları Ağızdan Ağıza Iletişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1 |