Ülke kalkınmasının en önemli dinamiklerinden biri haline gelen girişimcilik farklı boyutlarıylaincelenmekte ve yaygınlaşması yönünde farklı kurum ve kuruluşlarca desteklenmektedir.Girişimcilik eğiliminin artmasında kilit rol oynayan kurumlardan biri de üniversitelerdir. Yapılanbirçok çalışma öğrencilerin aldıkları eğitim programlarının girişimcilik niyetlerini ve girişimcidavranışlarını etkilediklerini göstermektedir. Bu doğrudan etkiye ve gerek akademi dünyasının veiş dünyası liderlerinin yoğun ilgisine gerekse devlet politikalarına rağmen, Türkiye’dekigirişimcilik eğitimlerinin üniversitelerin ders programı bazında çok yaygın olmadığı ya da olsa bilebunun özellikle sosyal bilimler alanıyla sınırlı kaldığı bilinmektedir. Buna göre, çalışmada;üniversite öğrencilerinin eğitim gördükleri alanlara sosyal bilimler, fen bilimleri, eğitim bilimlerive sağlık bilimleri göre girişimcilik niyetleri arasındaki farklılıklar incelenmiştir. Bu farklılıklar“Girişimciliğe Yönelik Tutum”, “Girişimcilere Yönelik İmkanlar” ve “Algılanan DestekleyiciFaktörler” alt boyutlarında Fen Bilimleri alanında eğitim görenlerin Eğitim Bilimleri ve SağlıkBilimleri alanında eğitim görenlere göre daha katılımcı görüş belirtmiş olmalarındankaynaklanmaktadır. “Algılanan Üniversite Çevresi”, “Risk Alma ve Değişim Eğilimi” ve“Algılanan Eğitsel Faktörler” alt boyutlarında ise eğitim görülen bölümler arasında anlamlı birfarklılık olmadığı saptanmıştır.
Girişimcilik Girişimcilik Niyeti Eğitim Alanı Üniversite Öğrencileri
Entrepreneurship, which is one of the most inluential dynamics of country development, is handled from different dimensions and is supported by different agency and institutes in order to become widespread. Universities play a key role in encouraging the entrepreneurial intent. Many studies prove the effect of educational programmes on entrepreneurial intent and entrepreneurial behaviour. Despite this direct effect and both the great interest of academy and business leaders and governmental policies, it is observed that entrepreneurial education in Turkey was not common, or even so, it is limited with social sciences especially. In this context, in the study, the difference in entrepreneurial intent of university students in terms of educational field social sciences, physical sciences, educational sciences and medical sciences is examined. Those differences have been caused by participatory situation of the students of physical sciences in comparison to educational and medical sciences in terms of “Attitude toward Entrepreneurship”, “Opportunities toward Entrepreneurship” and “Perceived Supportive Factors” dimensions. No significant difference has been found among education fields in “Perceived University Environment”, “Tendency for Risk Taking and Change” and “Perceived Educational Factors”
Entrepreneurship Entrepreneurial Intent Educational Field College Students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1 |