Homojenleşmiş hayata ve kalıplara cevaben ortaya konan yavaş şehir akımı, son dönemde dünyanın birçok ülkesinde yaygınlık kazanmakta ve yavaş şehirlerin sayıları hızla artmaktadır. Küreselleşme etkisine karşın özgünlüğünü koruma çabasında olan yavaş şehirler, yerel yönetimler için de bir yönetim modelidir. Buna göre çalışmanın amacı; yerel kimliğini ve değerlerini koruyarak gelişmeyi hedefleyen ve rakiplerinden bu şekilde farklılaşmayı amaçlayan yavaş şehirlere ilişkin Uluslararası Yavaş Şehirler Birliği’nin öngördüğü kriterler kapsamında Muğla ilindeki yavaş şehir olma potansiyeli taşıyan ilçelerin Analitik Hiyerarşi Süreci ile incelenmesidir. Çalışmanın bulgularına göre yavaş şehir ünvanını elde etmek için en önemli kriterin “çevre politikaları” olduğu; araştırma kapsamında analiz edilen ilçelerden Datça’nın ise yavaş şehir olmaya aday en iyi alternatif olduğu tespit edilmiştir.
Slow city movement, which is presented against homogeneous life patterns, has spreading to many countries in the world and the number of slow cities has soaring. Slow city, striving for preserving its distinctness from globalization effect, is also a management model for local authorities. In this sense, with Analytic Hierarchy Process, the study aims to analyze the destinations in Muğla province which have the potential to be a slow city that targets to develop by protecting its local identity and values, and aims to differentiate itself by this way in the context of criteria defined for membership by Cittaslow International Network. According to the findings of the study, environmental policy is the most important criteria to assume the title of slow city and Datça is the best alternative to be a slow city candidate among destinations researched
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |