İnsan kaynakları, örgütlerin en önemli bileşenidir. Rekabetin her geçen gün arttığı küresel dünyada, etkili ve verimli işgörenlere sahip olmak örgütlere büyük avantajlar sağlamaktadır. İşgörenler, örgütün amaçlarına ulaşmasını sağlayan kişilerdir. Bunun için örgütlerin işgörenlerin beklentileri örgütler tarafından tatmin edilmektedir. Ödüller, işgörenlerin ihtiyaç ve beklentilerinin karşılanması için kullanılan araçların başında gelmektedir. Ödüllendirme sisteminin ana amacı, doğru insanları doğru zamanda örgüte çekmek, elde tutmak ve motive etmektir. Örgütsel bağlılık, gelişen iş dünyasında örgütsel hedeflerin başarılmasında önemli ve vazgeçilemez bir rol oynamaktadır. Örgütsel bağlılık, işgörenlerin istek ve ihtiyaçlarının tatminin bir sonucudur. Örgütsel bağlılık, kaliteli mal ve hizmet üretmekte ayrıca işgören devir hızını azaltmada önemli bir araçtır. Bu çalışmada, ödüllendirme, ödül yönetimi ve örgütsel bağlılık kavramları açıklanmış; ödüllendirme ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki irdelenmiştir. Son bölümde İstanbul’daki beş yıldızlı otellerde görev yapan işgörenler üzerinde ödüllendirmenin örgütsel bağlılığa etkisini ölçmek amacıyla uygulanan anket sonucu elde edilen analiz ve bulgular yer almaktadır.* Bu makale adı geçen yazarlar tarafından Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı’nda tamamlanan 2012 yüksek lisans tezinden derlenmiştir.
Ödül Ödüllendirme Sistemi Örgütsel Bağlılık İstanbul Otel işletmeleri
Human Resources are the most important component of organizations. In a global world where competition is increasing day by day, effective and efficient employees provide significant advantages to organizations. Therefore, expectations of employees have to be satisfied by organizations. Rewards are one of the important means which are used to meet the needs and expectations of employees. The main goal of the rewarding systems is to attract the right people right on time, to retain and to motivate them. Organizational commitment plays an important and indispensible role in the developing business world in order to achieve the organizational goals. Organizational commitment is the result outcome satisfaction of employees’ demand and needs. Organizational commitment is an important instrument for producing quality goods and services as well as reducing employee turnover. In this study; the notions of rewarding, reward management and organizational commitment have been defined; the relationship between rewarding and organizational commitment has been examined. In the last part analysis and findings which have been gained by the questionnaire, that has been implemented on the employees who work in the five star hotels of Istanbul, in order to measure the effect of rewarding on organizational commitment have been displayed
Reward Rewarding System Organizational Commitment Istanbul Hotel Enterprises
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 2 |