Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 67 - 74, 30.12.2022

Öz

Öğretmenlerin Yönetici Ruhsal Liderlik Algıları ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 67 - 74, 30.12.2022

Öz

Bu araştırmada, öğretmenlerin yönetici ruhsal liderlik algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul iline bağlı iki ilçede görev yapmakta olan 237 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada Ruhsal Liderlik Ölçeği ve Örgütsel Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizi ile çözümlenmiştir. Bulgulara göre öğretmenlerin yöneticilerinin ruhsal liderlik davranışlarına ilişkin algılarının çok yüksek düzeyde olduğu, örgütsel bağlılıklarının ise yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Korelasyon analizi sonucunda iki değişken arasında pozitif yönlü, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca yapılan basit doğrusal regresyon analizi sonucunda ruhsal liderliğin örgütsel bağlılığın anlamlı bir yordayıcısı olduğu saptanmıştır. Elde edilen bulgular, ilgili literatür ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semih Çayak Bu kişi benim 0000-0003-4360-4288

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Kabul Tarihi 27 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çayak, S. (2022). Öğretmenlerin Yönetici Ruhsal Liderlik Algıları ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim Yönetimi Ve Politikaları Dergisi, 3(2), 67-74.