Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 20, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Baykal, F. N. & diğerleri (2006). Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemleri. Ankara: Kalkan Matbaacılık.
  • Bilhan, S. (1992). Eğitim felsefesi. Ankara Üniversitesi: Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Erden, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri, Fransa eğitim sistemi. Balcı, A. (Ed.) Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2003). Çağdaş eğitim sistemleri. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı eğitim. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü. http://www.egitim.aku.edu.tr/kegitim.pdf adresinden 17.09.2018 tarihinde alınmıştı
  • Euroguidance, (2018). Fransa. http://euroguidance.iskur.gov.tr/Portals/1/Kaynaklar/ulkeornekleri/fransa.pdf adresinden 11.12.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Eurydice, (2019). France Overview. https://eacea.ec.europa.eu/nationalpolicies/eurydice/content/france_en adresinden 08.03. 2019 tarihinde alınmıştır.
  • MENESR-DEPP, RERS (2016). Le Financement De La Dépense Intérieure D’éducation. http://cache.media.education.gouv.fr/file/2016/97/3/depp_rers_2016_budget_couts_fi nancements_614973.pdf adresinden 05.03. 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Sağlam, M. (1999). Avrupa ülkelerinin eğitim sistemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Somkaya, Ü. (2000). Türk eğitim sisteminde sınıf öğretmeni yetiştirilmesinde karşılaşılan sorunlar. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Süngü, H. (2005). Fransa, İngiltere ve Almanya eğitim denetimi sistemlerinin yapı ve işleyişi. Milli Eğitim Dergisi, 33(167). Şahenk, S. S. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış, Fransa eğitim sistemi. ed. Ada, S. ve Baysal, Z. N. (Ed) Ankara: Pegem A Yayıncılık. Uygun, S., Ergen, G. & Öztürk, İ. H. (2011). Türkiye, Almanya ve Fransa’da öğretmen eğitimi programlarında uygulama eğitiminin karşılaştırılması, İlköğretim Online, 10(2), 389-405.
  • Wikipedia, (2018). Fransa. https://tr.wikipedia.org/wiki/Fransa adresinden 11.10.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Yenen, E. T. (2014). Türkiye'nin öğretmen yetiştirme sisteminde klinik uygulama modelinin uygulanabilirliği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

FRANSA EĞİTİM SİSTEMİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 20, 30.06.2019

Öz

Bu çalışmada Fransa eğitim sisteminin genel hatlarıyla incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırmada Fransa eğitim sisteminin amaç ve politikaları, Fransa’da eğitimin sisteminin yapılanması, okul öncesi eğitim, zorunlu eğitim, ortaöğretim, yükseköğretim özel eğitim, yetişkin eğitimi, eğitim yönetimi, eğitim finansmanı ve öğretmen yetiştirme alanları ele alınmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veriler toplanırken, Fransa eğitim sistemi ile ilgili kitap, dergi, makale, köşe yazısı, resmi belge ve rapor gibi basılı ve internet kaynaklarından yararlanılmıştır. Elde edilen veriler temalar halinde sunulan başlıklar altında raporlaştırılmıştır.

Kaynakça

  • Baykal, F. N. & diğerleri (2006). Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemleri. Ankara: Kalkan Matbaacılık.
  • Bilhan, S. (1992). Eğitim felsefesi. Ankara Üniversitesi: Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Erden, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri, Fransa eğitim sistemi. Balcı, A. (Ed.) Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2003). Çağdaş eğitim sistemleri. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı eğitim. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü. http://www.egitim.aku.edu.tr/kegitim.pdf adresinden 17.09.2018 tarihinde alınmıştı
  • Euroguidance, (2018). Fransa. http://euroguidance.iskur.gov.tr/Portals/1/Kaynaklar/ulkeornekleri/fransa.pdf adresinden 11.12.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Eurydice, (2019). France Overview. https://eacea.ec.europa.eu/nationalpolicies/eurydice/content/france_en adresinden 08.03. 2019 tarihinde alınmıştır.
  • MENESR-DEPP, RERS (2016). Le Financement De La Dépense Intérieure D’éducation. http://cache.media.education.gouv.fr/file/2016/97/3/depp_rers_2016_budget_couts_fi nancements_614973.pdf adresinden 05.03. 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Sağlam, M. (1999). Avrupa ülkelerinin eğitim sistemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Somkaya, Ü. (2000). Türk eğitim sisteminde sınıf öğretmeni yetiştirilmesinde karşılaşılan sorunlar. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Süngü, H. (2005). Fransa, İngiltere ve Almanya eğitim denetimi sistemlerinin yapı ve işleyişi. Milli Eğitim Dergisi, 33(167). Şahenk, S. S. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış, Fransa eğitim sistemi. ed. Ada, S. ve Baysal, Z. N. (Ed) Ankara: Pegem A Yayıncılık. Uygun, S., Ergen, G. & Öztürk, İ. H. (2011). Türkiye, Almanya ve Fransa’da öğretmen eğitimi programlarında uygulama eğitiminin karşılaştırılması, İlköğretim Online, 10(2), 389-405.
  • Wikipedia, (2018). Fransa. https://tr.wikipedia.org/wiki/Fransa adresinden 11.10.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Yenen, E. T. (2014). Türkiye'nin öğretmen yetiştirme sisteminde klinik uygulama modelinin uygulanabilirliği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meliha Aslam Orkun Bu kişi benim

Ayşe Bayırlı

Sibel Bayırlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aslam Orkun, M., Bayırlı, A., & Bayırlı, S. (2019). FRANSA EĞİTİM SİSTEMİNİN İNCELENMESİ. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 2(1), 1-20.
AMA Aslam Orkun M, Bayırlı A, Bayırlı S. FRANSA EĞİTİM SİSTEMİNİN İNCELENMESİ. EYYAD. Haziran 2019;2(1):1-20.
Chicago Aslam Orkun, Meliha, Ayşe Bayırlı, ve Sibel Bayırlı. “FRANSA EĞİTİM SİSTEMİNİN İNCELENMESİ”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2019): 1-20.
EndNote Aslam Orkun M, Bayırlı A, Bayırlı S (01 Haziran 2019) FRANSA EĞİTİM SİSTEMİNİN İNCELENMESİ. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 2 1 1–20.
IEEE M. Aslam Orkun, A. Bayırlı, ve S. Bayırlı, “FRANSA EĞİTİM SİSTEMİNİN İNCELENMESİ”, EYYAD, c. 2, sy. 1, ss. 1–20, 2019.
ISNAD Aslam Orkun, Meliha vd. “FRANSA EĞİTİM SİSTEMİNİN İNCELENMESİ”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 2/1 (Haziran 2019), 1-20.
JAMA Aslam Orkun M, Bayırlı A, Bayırlı S. FRANSA EĞİTİM SİSTEMİNİN İNCELENMESİ. EYYAD. 2019;2:1–20.
MLA Aslam Orkun, Meliha vd. “FRANSA EĞİTİM SİSTEMİNİN İNCELENMESİ”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, c. 2, sy. 1, 2019, ss. 1-20.
Vancouver Aslam Orkun M, Bayırlı A, Bayırlı S. FRANSA EĞİTİM SİSTEMİNİN İNCELENMESİ. EYYAD. 2019;2(1):1-20.