Türkiye’de 15 Mart 2020 tarihinde COVID-19 pandemisinden dolayı okulları tatil edip uzaktan
eğitim faaliyetlerini başlatmıştır. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmelerinin çevrim içi ders
anlatırken yaşamış olduğu deneyimlerinden yola çıkarak okullardaki uzaktan eğitim sürecinin
olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi
kullanılmış ve tarama deseninden yararlanılmıştır. Çalışmaya 2020-2021 eğitim-öğretim yılında
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda görev yapan ve uzaktan eğitimle ders vermiş olan
157 sınıf öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilen “Çevrim içi ders anlatım süreci deneyimleri anketi” kullanılmıştır. Veriler betimsel
istatistiklerden yararlanılarak analiz edilmiştir. Bulgulardan yola çıkarak ulaşılan dikkat çekici
sonuçlardan bazıları şunlardır: Araştırmaya katılan öğretmenler çevrim içi eğitimde öğrencilerin
dikkatini çekmekte ve sınıf yönetimini sağlamakta zorlandıklarını, ders anlatımı için yeterli
donanıma sahip olduklarını düşünmelerine rağmen mezun oldukları öğretim kurumlarında
çevrim içi ders anlatımına ilişkin çalışmalar ile ilgili yeterli bilgi ve beceriyi kazanamadıklarını,
ders işlerken internet bağlantısında kopmalar olduğunu ve bu nedenle ders anlatımlarında
sorunlar yaşayabildiklerini ifade etmişler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |