1 Nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi. (2018, Temmuz 10). Kasım 20, 2021 tarihinde Resmi Gazete: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/19.5.1.pdf adresinden alındı
4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu, < http://www .tbmm.gov.tr/kanunlar/k4691.html
Arık, B., Aydagül, B., & Düşkün, Y. (2018). Vizyon Belgesi Neler Getiriyor ve Nasıl Güçlendiriliyor. Eğitim Reformu Girişimi: file:///C:/Users/hp/Downloads/EĞİTİM%20REFORMU%20GELİŞİMİ adresinden alındı
Arkan, A., & Öztürk, N. (2018). 2023 Eğitim Vizyonunda Çocukluk Eğitimi. Seta Perspektif, 218. Eylül 15, 2021 tarihinde https://setav.org/assets/uploads/2018/11/218-2023-3.pdf adresinden alındı
Ayanoğlu, Ç., Demir, T., & Erdoğan, G. D. (2021). 2023 Eğitim Vizyonunun Akademik Çalışmalara Yansımaları: Bibliyometrik Bir Analiz. OPUS, 18. doi:DOI: 10.26466/opus.918815
Baltacı, A., ve Coşkun, M. K. (2019). Teacher Perceptions Regarding The 2023 Educational Vision. HAYEF: Journal of Education, 16(2), 130-155.
Bursalıoğlu, Z. (2016). Eğitim yönetiminde teori ve uygulama. Ankara: Pegem Akademi Yayınları
Çelik, F. (2006). Türk Eğitim Sisteminde Hedefler ve Hedef Belirlemede Yeni Yönelimler. Süleyman Demire Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi, 7(11), 1-15.
Delibay,S. (2017). Bilim Sanat Merkezi Sınavı – Bilsem, https://suleymandelibay.blogspot.com.tr/2017/11/bilim-sanat-merkezi-sinavi- bilsem
Demirci, Y. (2020). 2023 Eğitim Vizyonunda İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi ve Yönetimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
Doğan, S. (2019). 2023 Eğitim Vizyonuna İlişkin Okul Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Cumhuriyet Uluslarası Eğitim Dergisi, 571-592.
Emin, M. N. (2018, Kasım 3). Eğitimde Yeni Yol Haritası: 2023 Eğitim Vizyon Belgesi. Seta. https://www.setav.org/egitimde-yeni-yol-haritasi-2023-egitim-vizyon-belgesi/ adresinden alındı
Erdem, A. R. (2008). Küreselleşme Bağlamında Türkiye’de Eğitim Bilimlerinin Bugünü ve Geleceği. Üniversite ve Toplum, 8, (4), 1-7.
Erdem, A. R., & Sarpkaya, R. (2010). Eğitim Sistemimizin Yetiştirmek İstediği İnsan Tipi Açısından Eğitim Denetimimizin İrdelemesi. Education Sciences, 1793-18212. doi:https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsaedu/issue/19822/212244
Hamarat, E., & Arkan, A. (2018, Aralık). 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde Gelecek Becerileri. Seta Perspektif(222). Kasım 1, 2021 tarihinde https://setav.org/assets/uploads/2018/12/222.pdf adresinden alındı
Han, B., & Elçiçek, Z. (2021). Milli Eğitim BAkanlığının 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinin Eğitim Yönetime İlşkin Alanlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi
Hooper-Greenhill, E. (1994). Museum Education:Past, Present and Future. Towards The Museum of The Future. R. MILLES, L. ZAVALA (Eds). London and New York: Routledge Bilimler Dergisi, 5.
Köç., A, ve Ünal, O. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2023 Eğitim Vizyonuna yönelik görüşlerinin incelenmesi. Journal of Innovative Research in Social Studies, 1(2), 65-79.
Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım
MEB. (1973, Haziran 14). Resmi Gazete. Kasım 15, 2021 tarihinde Milli Eğitim Temel Kanunu: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf adresinden alındı
MEB. (2018, Ekim 23). 2023 Eğitim Vizyonu. Ekim 1, 2021 tarihinde MEB: https://2023vizyonu.MEB.gov.tr/ adresinden alındı
MEB. (2021, Aralık 3). MEB: https://www.MEB.gov.tr/20-mill-egitim-srasinda-128-maddede-tavsiye-karari-alindi/haber/24741/tr adresinden alındı
Sözer, M. A. (2019). 2023 Vizyon Belgesinde Temel Eğitim. Seta-Perspektif(227).
Şimşek , H., & Yıldırım, A. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin
.
Uçak S. &Erdem H. (2020) Eğitimde Yeni Bir Yön Arayışı Bağlamında “21. Yüzyıl Becerileri ve Eğitim Felsefesi” Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020, 6(1), 76-93
Topal M. ( 2021) 2023 Eğitim Vizyonu Belgesiyle 11.Kalkınma Plan’ında Eğitimle İlgili Hedeflerin Karşılaştırılarak Değerlendirilmesi AJER - Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi 2021, 6(1), 156-195 https://dergipark.org.tr/pub/egitim e-ISSN 2619-9351
Tutkun, Ö. F. (2010). 21. Yüzyılda Eğitim Felsefesi Boyutları. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3),
2023 EĞİTİM VİZYONU BELGESİNDEKİ TEMEL EĞİTİM HEDEFLERİNİN MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNUN AMAÇLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ
Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2018 yılında açıkladığı “2023 Eğitim Vizyonu” belgesindeki temel eğitim hedefleriyle 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanundaki ilköğretimin amaçlarını karşılaştırmayı amaçlamaktadır. 2023 Eğitim Vizyonu belgesi, Türk eğitim sisteminde yapılacak yenilikleri, değişim ve gelişim süreçlerini içermektedir. MEB tarafından yayınlanan bu vizyon, eğitim sisteminin temel paydaşları olan öğretmenler, okul yöneticileri, eğitim yöneticileri ve akademisyenler tarafından farklı bakış açıları ile hem bilimsel hem de tartışma temelinde değerlendirilmektedir. Bu yüzden hazırlanan belgenin 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanundaki amaçlar ile örtüşüp örtüşmediğinin incelenmesi elzemdir. Bu araştırmanın deseni, doküman analizi yöntemidir. Araştırmada 2023 Eğitim Vizyonu belgesinde belirlenen temel eğitimin ana hedeflerinin Milli Eğitim Temel Kanundaki genel amaçları desteklediği sonucuna ulaşılmıştır.Bu çalışma eğitimle ilgili hedeflerin gerçekleştirilmesi, değiştirilmesi ve geliştirilmesi için karar mekanizmalarının hedefleri belirleme süreci açısından önem taşımaktadır. Bu çalışma okulöncesi, ortaöğretim, yaygın eğitim ve yükseköğretim kademelerini dikkate alacak şekilde farklı araştırmacılar tarafından tasarlanabilir. Ayrıca farklı eğitim kademelerindeki hedefler arasındaki ilişkiler açısından da değerlendirilebilir.
1 Nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi. (2018, Temmuz 10). Kasım 20, 2021 tarihinde Resmi Gazete: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/19.5.1.pdf adresinden alındı
4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu, < http://www .tbmm.gov.tr/kanunlar/k4691.html
Arık, B., Aydagül, B., & Düşkün, Y. (2018). Vizyon Belgesi Neler Getiriyor ve Nasıl Güçlendiriliyor. Eğitim Reformu Girişimi: file:///C:/Users/hp/Downloads/EĞİTİM%20REFORMU%20GELİŞİMİ adresinden alındı
Arkan, A., & Öztürk, N. (2018). 2023 Eğitim Vizyonunda Çocukluk Eğitimi. Seta Perspektif, 218. Eylül 15, 2021 tarihinde https://setav.org/assets/uploads/2018/11/218-2023-3.pdf adresinden alındı
Ayanoğlu, Ç., Demir, T., & Erdoğan, G. D. (2021). 2023 Eğitim Vizyonunun Akademik Çalışmalara Yansımaları: Bibliyometrik Bir Analiz. OPUS, 18. doi:DOI: 10.26466/opus.918815
Baltacı, A., ve Coşkun, M. K. (2019). Teacher Perceptions Regarding The 2023 Educational Vision. HAYEF: Journal of Education, 16(2), 130-155.
Bursalıoğlu, Z. (2016). Eğitim yönetiminde teori ve uygulama. Ankara: Pegem Akademi Yayınları
Çelik, F. (2006). Türk Eğitim Sisteminde Hedefler ve Hedef Belirlemede Yeni Yönelimler. Süleyman Demire Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi, 7(11), 1-15.
Delibay,S. (2017). Bilim Sanat Merkezi Sınavı – Bilsem, https://suleymandelibay.blogspot.com.tr/2017/11/bilim-sanat-merkezi-sinavi- bilsem
Demirci, Y. (2020). 2023 Eğitim Vizyonunda İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi ve Yönetimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
Doğan, S. (2019). 2023 Eğitim Vizyonuna İlişkin Okul Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Cumhuriyet Uluslarası Eğitim Dergisi, 571-592.
Emin, M. N. (2018, Kasım 3). Eğitimde Yeni Yol Haritası: 2023 Eğitim Vizyon Belgesi. Seta. https://www.setav.org/egitimde-yeni-yol-haritasi-2023-egitim-vizyon-belgesi/ adresinden alındı
Erdem, A. R. (2008). Küreselleşme Bağlamında Türkiye’de Eğitim Bilimlerinin Bugünü ve Geleceği. Üniversite ve Toplum, 8, (4), 1-7.
Erdem, A. R., & Sarpkaya, R. (2010). Eğitim Sistemimizin Yetiştirmek İstediği İnsan Tipi Açısından Eğitim Denetimimizin İrdelemesi. Education Sciences, 1793-18212. doi:https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsaedu/issue/19822/212244
Hamarat, E., & Arkan, A. (2018, Aralık). 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde Gelecek Becerileri. Seta Perspektif(222). Kasım 1, 2021 tarihinde https://setav.org/assets/uploads/2018/12/222.pdf adresinden alındı
Han, B., & Elçiçek, Z. (2021). Milli Eğitim BAkanlığının 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinin Eğitim Yönetime İlşkin Alanlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi
Hooper-Greenhill, E. (1994). Museum Education:Past, Present and Future. Towards The Museum of The Future. R. MILLES, L. ZAVALA (Eds). London and New York: Routledge Bilimler Dergisi, 5.
Köç., A, ve Ünal, O. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2023 Eğitim Vizyonuna yönelik görüşlerinin incelenmesi. Journal of Innovative Research in Social Studies, 1(2), 65-79.
Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım
MEB. (1973, Haziran 14). Resmi Gazete. Kasım 15, 2021 tarihinde Milli Eğitim Temel Kanunu: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf adresinden alındı
MEB. (2018, Ekim 23). 2023 Eğitim Vizyonu. Ekim 1, 2021 tarihinde MEB: https://2023vizyonu.MEB.gov.tr/ adresinden alındı
MEB. (2021, Aralık 3). MEB: https://www.MEB.gov.tr/20-mill-egitim-srasinda-128-maddede-tavsiye-karari-alindi/haber/24741/tr adresinden alındı
Sözer, M. A. (2019). 2023 Vizyon Belgesinde Temel Eğitim. Seta-Perspektif(227).
Şimşek , H., & Yıldırım, A. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin
.
Uçak S. &Erdem H. (2020) Eğitimde Yeni Bir Yön Arayışı Bağlamında “21. Yüzyıl Becerileri ve Eğitim Felsefesi” Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020, 6(1), 76-93
Topal M. ( 2021) 2023 Eğitim Vizyonu Belgesiyle 11.Kalkınma Plan’ında Eğitimle İlgili Hedeflerin Karşılaştırılarak Değerlendirilmesi AJER - Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi 2021, 6(1), 156-195 https://dergipark.org.tr/pub/egitim e-ISSN 2619-9351
Tutkun, Ö. F. (2010). 21. Yüzyılda Eğitim Felsefesi Boyutları. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3),
Akdağ, R., Doğan, O., & Akdağ, E. (2022). 2023 EĞİTİM VİZYONU BELGESİNDEKİ TEMEL EĞİTİM HEDEFLERİNİN MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNUN AMAÇLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 5(1), 78-95.
AMA
Akdağ R, Doğan O, Akdağ E. 2023 EĞİTİM VİZYONU BELGESİNDEKİ TEMEL EĞİTİM HEDEFLERİNİN MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNUN AMAÇLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. EYYAD. Ağustos 2022;5(1):78-95.
Chicago
Akdağ, Rabia, Onur Doğan, ve Enis Akdağ. “2023 EĞİTİM VİZYONU BELGESİNDEKİ TEMEL EĞİTİM HEDEFLERİNİN MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNUN AMAÇLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 5, sy. 1 (Ağustos 2022): 78-95.
EndNote
Akdağ R, Doğan O, Akdağ E (01 Ağustos 2022) 2023 EĞİTİM VİZYONU BELGESİNDEKİ TEMEL EĞİTİM HEDEFLERİNİN MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNUN AMAÇLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 5 1 78–95.
IEEE
R. Akdağ, O. Doğan, ve E. Akdağ, “2023 EĞİTİM VİZYONU BELGESİNDEKİ TEMEL EĞİTİM HEDEFLERİNİN MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNUN AMAÇLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ”, EYYAD, c. 5, sy. 1, ss. 78–95, 2022.
ISNAD
Akdağ, Rabia vd. “2023 EĞİTİM VİZYONU BELGESİNDEKİ TEMEL EĞİTİM HEDEFLERİNİN MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNUN AMAÇLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 5/1 (Ağustos 2022), 78-95.
JAMA
Akdağ R, Doğan O, Akdağ E. 2023 EĞİTİM VİZYONU BELGESİNDEKİ TEMEL EĞİTİM HEDEFLERİNİN MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNUN AMAÇLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. EYYAD. 2022;5:78–95.
MLA
Akdağ, Rabia vd. “2023 EĞİTİM VİZYONU BELGESİNDEKİ TEMEL EĞİTİM HEDEFLERİNİN MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNUN AMAÇLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, c. 5, sy. 1, 2022, ss. 78-95.
Vancouver
Akdağ R, Doğan O, Akdağ E. 2023 EĞİTİM VİZYONU BELGESİNDEKİ TEMEL EĞİTİM HEDEFLERİNİN MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNUN AMAÇLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. EYYAD. 2022;5(1):78-95.