Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik kariyer basamakları sınavına yönelik sınav kaygı düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmaya, Elazığ ilinde beden eğitimi öğretmeni olarak görev yapan 41 kadın, 68 erkek olmak üzere toplam 109 beden eğitimi öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada katılımcılara Başol (2017) tarafından geliştirilen “Ayda Sınav Kaygı Ölçeği (ASKÖ)” uygulanmıştır. Katılımcıların sınav kaygı düzeyleri cinsiyet, yaş, meslek yılı ve medeni durum değişkenleri açısından istatistiksel olarak incelenmiştir. Verilerin normallik analizi için Skewness ve Kurtosis değerleri incelenmiş ve normal dağılım gösterdikleri tespit edilmiştir. Grup karşılaştırmalarında İndependent-Sample T testi uygulanmıştır. Anlamlılık değeri p<0,05 olarak belirlenmiştir. Verilerin istatistiksel analizleri sonucunda beden eğitimi öğretmenlerinin ASKÖ toplam puan ortalamaları incelendiğinde, sınav kaygı düzeylerinin düşük olduğu belirlenmiştir (X: 31,43±6,08). ASKÖ alt boyutları olan “Bilişsel ve Fizyolojik Kaygı” (X:18,24±3,30) ile “Çevresel Kaynaklı Kaygı” (X:13,18±3,04) toplam puan ortalamalarının da düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkeni açısından ASKÖ ve alt boyutlarının incelenmesinde, kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre kaygı düzeylerinin anlamlı derecede daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yaş, meslek yılı ve medeni durum değişkenlerine göre ASKÖ ve alt boyutlarının incelenmesinde anlamı farklılık tespit edilmemiştir. Sonuç olarak; beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik kariyer basamakları sınavına yönelik olarak sınav kaygı düzeylerinin düşük olduğu ancak kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre anlamlı derecede daha fazla kaygı düzeyine sahip olduğu tespit edilmiştir.
Beden eğitimi öğretmeni Kariyer basamakları sınavı Sınav Kaygı
The aim of this research is to examine the exam anxiety levels of physical education teachers for the teaching career ladder exam. A total of 109 physical education teachers, 41 women and 68 men, who work as physical education teachers in the province of Elazig, participated in the research voluntarily. In the study, the “Ayda Exam Anxiety Scale (AEAS)” developed by Başol (2017) was applied to the participants. The test anxiety levels of the participants were statistically analyzed in terms of gender, age, professional year and marital status variables. For the normality analysis of the data, Skewness and Kurtosis values were examined and it was determined that they showed normal distribution. Independent-Sample T test was used for group comparisons. The significance value was determined as p<0.05. As a result of the statistical analysis of the data, when the physical education teachers' total ASKÖ score averages were examined, it was determined that their test anxiety levels were low (X: 31.43±6.08). It was determined that the total score averages of “Cognitive and Physiological Anxiety” (X:18.24±3.30) and “Environmentally Based Anxiety” (X:13.18±3.04), which are the sub-dimensions of ASPS, were also low. In the examination of ASKÖ and its sub-dimensions in terms of gender, it was determined that the anxiety levels of female teachers were significantly higher than male teachers. No significant difference was found in the examination of ASPÖ and its sub-dimensions according to age, professional year and marital status variables. As a result; It has been determined that physical education teachers have low test anxiety levels for the teaching career ladder exam, but female teachers have a significantly higher level of anxiety than male teachers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |