Bu çalışmanın amacı, bilgi ve iletişim teknolojilerinin ortaöğretim öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine ilişkin sorunları ve ortaya konulan çözümleri öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerine dayalı olarak incelemektir. Bu çalışma bir durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışmanın katılımcıları, Fırsatları Artırma ve Teknoloji İyileştirme Hareketi Projesi'nin uygulandığı Antalya ilindeki üç farklı ortaöğretim kurumunda çalışan öğretmen ve okul yöneticileridir. Verilerin toplanmasında anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde temel betimsel istatistikler, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Öğretmenlerin sınıflarda çoğunlukla bilgisayar, akıllı tahta, yazıcı ve web uygulamalarından yararlandıkları, ancak bazen tablet ve Eğitim Bilişim Ağı'nı kullandıkları bulunmuştur. Süreçte karşılaşılan sorunlar akıllı tahta ve tabletlerin işlevselliği, uygun materyallerin seçimi, hizmet içi eğitimler, müfredat ve öğrenciler tarafından amaçlanmayan şekilde kullanılması ile ilgilidir. Bulgulara dayalı olarak, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki teknik sorunların giderilmesi, öğretim programı ve mesleki gelişim programlarında değişiklik yapılması ve bu süreçten etkilenen paydaşların farkındalığının artırılmasına yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Öğrenme-öğretme süreci Sorunlar
The aim of this study is to examine the problems and solutions regarding the integration of information and communication technologies into secondary education learning-teaching processes based on the views of teachers and school administrators. This study is a case study. The participants of this study are teachers and school administrators working in three different secondary education institutions in Antalya, where the Enhancing Opportunities and Technology Improvement Movement Project was implemented. To collect data, a survey questionnaire and semi-structured interviews were used. Basic descriptive statistics were employed for the analysis of quantitative data, and content analysis was employed to analyze qualitative data. It was found that teachers mostly benefit from computers, smart boards, printers, and web applications in the classroom. However, they sometimes use tablets and the Educational Informatics Network. The problems encountered in the process were related to the functionality of smart boards and tablets, the selection of appropriate materials, in-service training sessions, the curriculum, and the unintended use by students. Based on the findings, several suggestions were made for addressing technical issues in information and communication technologies, making changes to curricula and professional development programs, and raising awareness among stakeholders affected by this process.
Information and communication technologies Learning-teaching process Problems
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |