Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor eğitimi alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 228 - 242
https://doi.org/10.70325/eyyad.1574523

Öz

Bu araştırma, spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutumlarının ele alınan demografik değişkenlere bağlı olarak nasıl şekillendiğini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim ve öğretim yılında üniversitelerin Spor Bilimleri Fakültelerinde eğitim ve öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise Fırat Üniversitesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinin Spor Bilimleri Fakültelerinde öğrenim gören ve araştırmaya gönüllülük esası ile katılan öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem grubu toplam 602 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacı ile araştırmacının kendisi tarafından oluşturulan kişisel bilgi formunun yanı sıra dört alt boyuttan oluşan geleceğe yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Kullanılan ölçek formundan elde edilen nicel verilerin analizleri lisanslı SPSS 22.0 paket programı ile yapılmıştır. Araştırmanın geleceğe yönelik tutum ölçeğinde spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin eğitim aldıkları üniversite, yaş, medeni durumu değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Ancak mesleğe yönelik tutum değişkeninde anlamlı bir fark tespit edilmemiştir (p>0.05). Ayrıca araştırma grubundan elde edilen veriler doğrultusunda geleceğe yönelik tutum ölçeğinin alt boyutları arasında pozitif yönde doğrusal, orta, yüksek ve çok yüksek düzeyde ilişki olduğu bunun da istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutumlarının okudukları üniversite, yaş ve medeni durumlarına göre farklılık oluşturduğu, mesleğe yönelik tutumlarının ise geleceğe yönelik tutumlarına etki etmediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca olumlu, iyimser, yeniliklere açık olma ve geleceği yönetme düşüncelerinin olumlu olmasının aynı şekilde geleceğe yönelik tutumlarına da olumlu yansımalar gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.

Etik Beyan

Etik Beyan ekte sunulmuştur.

Destekleyen Kurum

Araştırmacıların kendi imkanlarıyla yapılmıştır.

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Akyol, E. Y. (2021). Kadınlarda romantik ilişkide istismardan kendini toparlama gücüne: bir model test etme çalışması. [Doktora tezi], Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bodur, G., & Seren-Harmancı, A.K. Geleceğe yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve türk toplumunda geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi 21, 5-13.
  • Burant, C. J. (2006). Optimism/pessimism as a mediator of social structural disparities effects on physical health and psychological well-being: A longitudinal study of hospitalized elders. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Case Western Reserve University, Cleveland, United States.
  • Büyüktopçu UK. (2017). Üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutumlarının incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Ankara: Ankara Üniversitesi, 2017.
  • Carver, C.S., Scheier, M.F., & Segerstrom, S.C. (2010). Optimism. Clinical Psychology Review, 30(7), 879-889. https://doi.org/10.1016/j.cpr.2010.01.006
  • Chang, E.C., Maydeu-Olivares, A., & D’Zurilla, T.J. (1997). Optimism and pessimism as partially independent constructs: Relationship to positive and negative affectivity and psychological well-being. Personality and Individual Differences, 23(3), 433-440. https://doi.org/10.1016/s0191-8869(97)80009-8
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2000). Research methods in education, 5th ed, RoutledgeFalmer, Taylor & Francis Group.
  • Crespo, C., & Jose, P. E., Kielpikowski, M., & Pryor, J. (2013). On solid ground: family and school connectedness promotes adolescents future orientation. Journal of Adolescence, 36, 993-1002.
  • Çakmak, Ö., & Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve fen-edebiyat fakülteleri biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 115-127.
  • Çokluk, Ö (2014). Örgütlerde tükenmişlik: yönetimde çağdaş yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eryılmaz, A. (2011). Ergen öznel iyi oluşu ile olumlu gelecek beklentisi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Psychiatry & Neurological Sciences, 24(3), 209-215.
  • Fırıncı-Kodaz A. (2016). İyimserlik, geleceğe yönelik tutum, akademik içsel motivasyon ve akademik doyum arasındaki ilişkilerin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi. [Doktora Tezi], Bursa: Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gjesme, T. (1983). Introduction: an inquiry into the concept of future orientation. International Journal of Psychology, 18, 347-350.
  • Greene, A.L. Wheatley, S.M. (1992). I've got a lot to do and i don't think i'll have the time: gender differences in late adolescents' narratives of the future. Journal of Youth and Adolescence, 21(6), 667-686.
  • Greene, B.A., & De Backer, T.K. (2004). Gender and orientations toward the future: links to motivation. Educational Psychology Review, 16(2), 91-120.
  • Güler A. (2004). Relationship between self-construals and future time orientations. [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara: Middle East Technical University.
  • Güler-Edwards A. (2008). Relationship between future time orientation, adaptive self-regulation and well-being: self-type and age related differences. [Doktora Tezi]. Ankara: ODTÜ/ Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güler-Edwards, A., & İmamoğlu, E.O. (2007). Geleceğe ilişkin yönelimlerde benlik tipine bağlı farklılıklar. Türk Psikoloji Dergisi, 22(60), 115-132.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçyiğit, M. (2014). Cinsiyete ve ait olma düzeylerine göre üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutumları. [Yüksek lisans tezi], Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Lang, F.R., & Carstensen, L.L. (2002). Time counts: future time perspective, goals, and social relationships. Psychology and Aging, 17(1), 125.
  • Lopez, S. V. (2018). The role of unrealistic optimism in college student alcohol-related risky sexual behavior. [Doktora Tezi]. Oklahoma State University.
  • MacLeod, A.K., & Conway C. (2007). Well-being and positive future thinking for the self versus others. Cognition and Emotion, 21(5), 1114-1124.
  • MacLeod, A. K., Tata, P., Kentish, J., Carroll, F., & Hunter, E. (1997). Anxiety, depression, and explanation‐based pessimism for future positive and negative events. Clinical Psychology & Psychotherapy: An International Journal of Theory and Practice, 4(1), 15-24.
  • Malinowski, P., & Lim, H.J. (2015). Mindfulness at work: positive affect, hope, and optimism mediate the relationship between dispositional mindfulness, work engagement, and well-being. Mindfulness 6(6): 1250-1262. https://doi.org/10.1007/s12671-015-0388-5
  • McInerney, D M. (2004). A discussion of future time perspective. Educational Psychology Review, 16(2), 141-151. https://doi.org/10.1023/b:edpr.0000026610.18125.a3
  • Mens, M. G., Scheier, M.F., & Carver, C.S. (2021). Optimism. In C. R. Snyder, S. J. Lopez, L. M. Edwards, & S. C. Marques (Eds.), The oxford handbook of positive psychology (pp. 396–412). Oxford University Press.
  • Nuttin, J., & Lens, W. (1985). Future time perspective and motivation: theory and research method. Belgium: Leuven University Press.
  • Öcal, E. (2021). Üniversite öğrencilerinin iyilik hali, kişisel gelişim yönelimi ve geleceğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi], Van: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Özselam, M. (2023). Spor bilimlerinde okuyan öğrencilerin gelecek beklentisi ve kaygılarının akademik motivasyonu üzerine etkisinin incelenmesi spor bilimlerinde okuyan öğrencilerin gelecek beklentisi ve kaygılarının akademik motivasyonu üzerine etkisinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi], Kütahya: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Padawer, E. A., Jacobs-Lawson, J. M., Hershey, D. A., & Thomas, D. G. (2007). Demographic indicators as predictors of future time perspective. Current Psychology, 26, 102-108.
  • Salant, D.A., & Dillman P. (1994). How to conduct your own survey. New York: Wiley.
  • Santilli, S., Marcionetti, J., Rochat, S., Rossier, J., & Nota L. (2016). Career adaptability, hope, optimism, and life satisfaction in italian and swiss adolescents. Journal of Career Development, 44(1), 62–76. https://doi.org/10.1177/0894845316633793
  • Seijts, G. H. (1998). The importance of future time perspective in theories of work motivation. The Journal of Psychology, 132(2), 154-168.
  • Shmotkin, D., & Eyal, N. (2003). Psychological time in later life: Implications for counseling. Journal of Counseling and Development, 81(3), 259-273.
  • Smith, J. (1998). Zaman yönetimi. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Steinberg, L., Graham, S., O’brien, L., et al. (2009). Age differences in future orientation and delay discounting. Child Development, 80(1), 28-44.
  • Strathman, A., Gleicher, F., Boninger, D.S., & Edwards C. S. (1994). The consideration of future consequences: Weighing immediate and distant outcomes of behavior. Journal of Personality and Social Psychology, 66(4), 742–752. https://doi.org/ 10.1037/0022- 3514.66.4.742
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. Allyn & Bacon / Pearson Education.
  • Thome-Dutra L., Koller S. H., McWhirter E. H., & McWhirter, B. (2015). Application of the future expectation scale for adolescents (fesa) in Brazil. Psychology/Psicologia Reflexão e Crítica 28(2), 331-339.
  • Topaktaş, B. (2015). Adölesanlarda algılanan sosyal desteğin gelecek beklentisi ve ruhsal belirti düzeyleri ile ilişkisi. [Yüksek Lisans Tezi], Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tuncer M. (2011). Ergen gelecek beklentileri ölçeğinin türkçeye uyarlanması. Electronic Turkish Studies, 6(3), 1265-1275.
  • Tunç, Y. (2022). Ortaokul öğretmenlerinin geleceğe yönelik tutumlarının demografik değişkenler ve iş durumu değişkenlerine göre incelenmesi. [Yüksek Lisan Tezi], Ankara: Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Vehkakoski T.M. (2019). “Can do!” Teacher promotion of optimism in response to student failure expectation expressions in classroom discourse. Scandinavian Journal of Educational Research 1-17. https://doi.org/10.1080/00313831.2019.1570547
  • Zaleski Z. (1996). Future anxiety: concept, measurement, and preliminary research. Personality and Individual Differences, 21(2), 165-174. https://doi.org/10.1016/0191- 8869(96)00070-0

Investigation of attitudes towards future of students taking sports education

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 228 - 242
https://doi.org/10.70325/eyyad.1574523

Öz

This research was conducted to determine how the future attitudes of university students receiving sports education are shaped depending on the demographic variables discussed. The population of the research consists of students studying at the Sports Sciences Faculties of universities in the 2023-2024 academic year. The sample group consists of students studying at the Sports Sciences Faculties of Fırat University, Kahramanmaraş Sütçü İmam University and Çanakkale Onsekiz Mart University and who want to participate in the research on a voluntary basis. Sample group consists of a total of 602 students. In the research, in order to obtain the opinions of the sample group and collect data, a personal information form created by the researcher himself, as well as an attitude scale towards the future consisting of four sub-dimensions, was used. Analyzes of the quantitative data obtained from the scale form used were made with the licensed SPSS 22.0 package program. In the future attitude scale of the research, a statistically significant difference was found in the variables of university students receiving sports education, age ve marital status (p<0.05). However, no significant difference was detected in the variables and attitude towards the profession (p>0.05). In addition, in line with the data obtained from the research group, it was determined that there was a positive linear, medium, high and very high level relationship between the sub-dimensions of the attitude towards the future scale, and this was also statistically significant. As a result, it has been concluded that the attitudes of university students who receive sports education towards the future differ according to the university they study at, their age ve marital status, and that their attitudes towards and profession do not affect their attitudes towards the future. In addition, it has been concluded that being positive, optimistic, open to innovations and having positive thoughts about managing the future also have positive reflections on their attitudes towards the future.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akyol, E. Y. (2021). Kadınlarda romantik ilişkide istismardan kendini toparlama gücüne: bir model test etme çalışması. [Doktora tezi], Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bodur, G., & Seren-Harmancı, A.K. Geleceğe yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve türk toplumunda geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi 21, 5-13.
  • Burant, C. J. (2006). Optimism/pessimism as a mediator of social structural disparities effects on physical health and psychological well-being: A longitudinal study of hospitalized elders. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Case Western Reserve University, Cleveland, United States.
  • Büyüktopçu UK. (2017). Üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutumlarının incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Ankara: Ankara Üniversitesi, 2017.
  • Carver, C.S., Scheier, M.F., & Segerstrom, S.C. (2010). Optimism. Clinical Psychology Review, 30(7), 879-889. https://doi.org/10.1016/j.cpr.2010.01.006
  • Chang, E.C., Maydeu-Olivares, A., & D’Zurilla, T.J. (1997). Optimism and pessimism as partially independent constructs: Relationship to positive and negative affectivity and psychological well-being. Personality and Individual Differences, 23(3), 433-440. https://doi.org/10.1016/s0191-8869(97)80009-8
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2000). Research methods in education, 5th ed, RoutledgeFalmer, Taylor & Francis Group.
  • Crespo, C., & Jose, P. E., Kielpikowski, M., & Pryor, J. (2013). On solid ground: family and school connectedness promotes adolescents future orientation. Journal of Adolescence, 36, 993-1002.
  • Çakmak, Ö., & Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve fen-edebiyat fakülteleri biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 115-127.
  • Çokluk, Ö (2014). Örgütlerde tükenmişlik: yönetimde çağdaş yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eryılmaz, A. (2011). Ergen öznel iyi oluşu ile olumlu gelecek beklentisi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Psychiatry & Neurological Sciences, 24(3), 209-215.
  • Fırıncı-Kodaz A. (2016). İyimserlik, geleceğe yönelik tutum, akademik içsel motivasyon ve akademik doyum arasındaki ilişkilerin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi. [Doktora Tezi], Bursa: Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gjesme, T. (1983). Introduction: an inquiry into the concept of future orientation. International Journal of Psychology, 18, 347-350.
  • Greene, A.L. Wheatley, S.M. (1992). I've got a lot to do and i don't think i'll have the time: gender differences in late adolescents' narratives of the future. Journal of Youth and Adolescence, 21(6), 667-686.
  • Greene, B.A., & De Backer, T.K. (2004). Gender and orientations toward the future: links to motivation. Educational Psychology Review, 16(2), 91-120.
  • Güler A. (2004). Relationship between self-construals and future time orientations. [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara: Middle East Technical University.
  • Güler-Edwards A. (2008). Relationship between future time orientation, adaptive self-regulation and well-being: self-type and age related differences. [Doktora Tezi]. Ankara: ODTÜ/ Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güler-Edwards, A., & İmamoğlu, E.O. (2007). Geleceğe ilişkin yönelimlerde benlik tipine bağlı farklılıklar. Türk Psikoloji Dergisi, 22(60), 115-132.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçyiğit, M. (2014). Cinsiyete ve ait olma düzeylerine göre üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutumları. [Yüksek lisans tezi], Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Lang, F.R., & Carstensen, L.L. (2002). Time counts: future time perspective, goals, and social relationships. Psychology and Aging, 17(1), 125.
  • Lopez, S. V. (2018). The role of unrealistic optimism in college student alcohol-related risky sexual behavior. [Doktora Tezi]. Oklahoma State University.
  • MacLeod, A.K., & Conway C. (2007). Well-being and positive future thinking for the self versus others. Cognition and Emotion, 21(5), 1114-1124.
  • MacLeod, A. K., Tata, P., Kentish, J., Carroll, F., & Hunter, E. (1997). Anxiety, depression, and explanation‐based pessimism for future positive and negative events. Clinical Psychology & Psychotherapy: An International Journal of Theory and Practice, 4(1), 15-24.
  • Malinowski, P., & Lim, H.J. (2015). Mindfulness at work: positive affect, hope, and optimism mediate the relationship between dispositional mindfulness, work engagement, and well-being. Mindfulness 6(6): 1250-1262. https://doi.org/10.1007/s12671-015-0388-5
  • McInerney, D M. (2004). A discussion of future time perspective. Educational Psychology Review, 16(2), 141-151. https://doi.org/10.1023/b:edpr.0000026610.18125.a3
  • Mens, M. G., Scheier, M.F., & Carver, C.S. (2021). Optimism. In C. R. Snyder, S. J. Lopez, L. M. Edwards, & S. C. Marques (Eds.), The oxford handbook of positive psychology (pp. 396–412). Oxford University Press.
  • Nuttin, J., & Lens, W. (1985). Future time perspective and motivation: theory and research method. Belgium: Leuven University Press.
  • Öcal, E. (2021). Üniversite öğrencilerinin iyilik hali, kişisel gelişim yönelimi ve geleceğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi], Van: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Özselam, M. (2023). Spor bilimlerinde okuyan öğrencilerin gelecek beklentisi ve kaygılarının akademik motivasyonu üzerine etkisinin incelenmesi spor bilimlerinde okuyan öğrencilerin gelecek beklentisi ve kaygılarının akademik motivasyonu üzerine etkisinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi], Kütahya: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Padawer, E. A., Jacobs-Lawson, J. M., Hershey, D. A., & Thomas, D. G. (2007). Demographic indicators as predictors of future time perspective. Current Psychology, 26, 102-108.
  • Salant, D.A., & Dillman P. (1994). How to conduct your own survey. New York: Wiley.
  • Santilli, S., Marcionetti, J., Rochat, S., Rossier, J., & Nota L. (2016). Career adaptability, hope, optimism, and life satisfaction in italian and swiss adolescents. Journal of Career Development, 44(1), 62–76. https://doi.org/10.1177/0894845316633793
  • Seijts, G. H. (1998). The importance of future time perspective in theories of work motivation. The Journal of Psychology, 132(2), 154-168.
  • Shmotkin, D., & Eyal, N. (2003). Psychological time in later life: Implications for counseling. Journal of Counseling and Development, 81(3), 259-273.
  • Smith, J. (1998). Zaman yönetimi. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Steinberg, L., Graham, S., O’brien, L., et al. (2009). Age differences in future orientation and delay discounting. Child Development, 80(1), 28-44.
  • Strathman, A., Gleicher, F., Boninger, D.S., & Edwards C. S. (1994). The consideration of future consequences: Weighing immediate and distant outcomes of behavior. Journal of Personality and Social Psychology, 66(4), 742–752. https://doi.org/ 10.1037/0022- 3514.66.4.742
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. Allyn & Bacon / Pearson Education.
  • Thome-Dutra L., Koller S. H., McWhirter E. H., & McWhirter, B. (2015). Application of the future expectation scale for adolescents (fesa) in Brazil. Psychology/Psicologia Reflexão e Crítica 28(2), 331-339.
  • Topaktaş, B. (2015). Adölesanlarda algılanan sosyal desteğin gelecek beklentisi ve ruhsal belirti düzeyleri ile ilişkisi. [Yüksek Lisans Tezi], Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tuncer M. (2011). Ergen gelecek beklentileri ölçeğinin türkçeye uyarlanması. Electronic Turkish Studies, 6(3), 1265-1275.
  • Tunç, Y. (2022). Ortaokul öğretmenlerinin geleceğe yönelik tutumlarının demografik değişkenler ve iş durumu değişkenlerine göre incelenmesi. [Yüksek Lisan Tezi], Ankara: Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Vehkakoski T.M. (2019). “Can do!” Teacher promotion of optimism in response to student failure expectation expressions in classroom discourse. Scandinavian Journal of Educational Research 1-17. https://doi.org/10.1080/00313831.2019.1570547
  • Zaleski Z. (1996). Future anxiety: concept, measurement, and preliminary research. Personality and Individual Differences, 21(2), 165-174. https://doi.org/10.1016/0191- 8869(96)00070-0
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mert Karademir 0000-0001-7198-9918

Yunus Emre Karakaya 0000-0002-9858-2103

Proje Numarası -
Erken Görünüm Tarihi 16 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 27 Ekim 2024
Kabul Tarihi 10 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karademir, M., & Karakaya, Y. E. (2024). Spor eğitimi alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 7(2), 228-242. https://doi.org/10.70325/eyyad.1574523
AMA Karademir M, Karakaya YE. Spor eğitimi alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması. EYYAD. Aralık 2024;7(2):228-242. doi:10.70325/eyyad.1574523
Chicago Karademir, Mert, ve Yunus Emre Karakaya. “Spor eğitimi Alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 7, sy. 2 (Aralık 2024): 228-42. https://doi.org/10.70325/eyyad.1574523.
EndNote Karademir M, Karakaya YE (01 Aralık 2024) Spor eğitimi alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 7 2 228–242.
IEEE M. Karademir ve Y. E. Karakaya, “Spor eğitimi alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması”, EYYAD, c. 7, sy. 2, ss. 228–242, 2024, doi: 10.70325/eyyad.1574523.
ISNAD Karademir, Mert - Karakaya, Yunus Emre. “Spor eğitimi Alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 7/2 (Aralık 2024), 228-242. https://doi.org/10.70325/eyyad.1574523.
JAMA Karademir M, Karakaya YE. Spor eğitimi alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması. EYYAD. 2024;7:228–242.
MLA Karademir, Mert ve Yunus Emre Karakaya. “Spor eğitimi Alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, c. 7, sy. 2, 2024, ss. 228-42, doi:10.70325/eyyad.1574523.
Vancouver Karademir M, Karakaya YE. Spor eğitimi alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması. EYYAD. 2024;7(2):228-42.