Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

İNTİHAR ETMİYORSAK YAŞAYALIM BARİ!!! (Travma Terapisi ve Travmada Psikoeğitim)

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 3, 463 - 486, 07.12.2017

Öz

Travmatize insanlar terapistin fazilet
ve yeterliliğine güvenmek için umutsuz bir ihtiyaç hissetse de güvenmez, zira
güven kapasitesi travmatik deneyim tarafından hasara uğratılmıştır. Başka
terapötik ilişkilerde bir miktar güven baştan varsayılabilirken, bu varsayım
travmatize insanın tedavisinde asla garanti değildir. Ancak içsel iyileşme
yolunu izleyenler, içsel bir istek duydukları anda dışsal problemlerini
çözebilecekleri konusunda kendilerine güvenleri tamamlanır. Bu yeniden
deneyimleme içsel iyileşmenin kısmen; acı verici malzeme üzerinde çalışmak,
buna duyarlılığı azaltmak ve bütünleşmiş olarak görünmektir. Acı ikileminin
travma terapisi için önemli sonuçları vardır. Bunlar bireyin devam eden
yaşantılamasının farkında olmasını teşvik eden, acı veren anılara baş edebilir
miktarda erişime imkân veren, sürmekte olan ıstırabın temeline yönelik daha
derinlemesine iç görüyü teşvik eden yaklaşımın yararlı olacağını
söyleyebiliriz. Diğer yandan istenmeyen duygusal durumları sadece uyuşturan ya
da maskeleyen ilaçların ya da dikkati dağıtan, sadece desteklemeye odaklanan
veya hatta kaçınmayı öğreten terapilerin daha etkisiz olabileceğini
söyleyebiliriz Travmaya bağlı mütecaviz belirtiler gösteren kişiler bir bakıma;
stres yaratan düşünceleri, hisleri, anıları sindirmeye ve içsel olarak
çözümlemeye çalışmaktadırlar. Bu bakış açısı travma sonrası belirtiyi, içerik
itibariyle patolojik olmaktan ziyade bir ölçüde uyuma yönelik ve iyileşme
merkezli olarak yeniden organize eder. . Bu bakış açısı terapiste, dile getirilen
duygusal acıyı sadece duygusal acı olarak net bir biçimde anlamlandırma imkânı
sağlar. İçsel iyileşme durumuna doğru giden adım adım hareketleri içeren farklı
süreçler bulunmaktadır. Travma sonrası psikolojik hasara yönelik müdahaleler
varoluşsal ve ümit verici olmalıdır. Bu çalışmada travma terapileri ve çağdaş
uygulamalar tanıtılmaya çalışılmıştır. 

Kaynakça

  • Briere, J. ve Lanktree, C.B. (2011). Treating complex trauma in adolescents and young adults. Thousand Oaks, CA: Sage Briere, J.A. ve Scott, C. (2016). Travma Terapisinin İlkeleri. Bilgi Üniversitesi Yayınları. İstanbul Brown, N.W. (2004). Psychoeducational groups process and practice. New York: BrunnerRoutledge Carrell, S. (2000). Group exercisess for adolescents a manuel for therapists. USA: Sage Puplications. Chu, J.A. (1988). Some aspects of resistance in the treatment of multiple personality disorder. Dissociation. V:1/2, Pp:34-38 Cormier, S. ve Hockney, H. (2013). Psikolojik danışma Stratejiler ve Müdahaleler. Pegem Akademi. Ankara DeLucia-Waack, J. L. (2006). Leading psychoeducational groups for children and adolescents. Thousand Oaks, CA: Sage Egan, G. (2010). The Skilled Helper: A ProblemManagement And Opportunity-Development Approach To Helping. 9th edn. Brooks/Cole Cengage Learning, Stamford. CT
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 3, 463 - 486, 07.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Briere, J. ve Lanktree, C.B. (2011). Treating complex trauma in adolescents and young adults. Thousand Oaks, CA: Sage Briere, J.A. ve Scott, C. (2016). Travma Terapisinin İlkeleri. Bilgi Üniversitesi Yayınları. İstanbul Brown, N.W. (2004). Psychoeducational groups process and practice. New York: BrunnerRoutledge Carrell, S. (2000). Group exercisess for adolescents a manuel for therapists. USA: Sage Puplications. Chu, J.A. (1988). Some aspects of resistance in the treatment of multiple personality disorder. Dissociation. V:1/2, Pp:34-38 Cormier, S. ve Hockney, H. (2013). Psikolojik danışma Stratejiler ve Müdahaleler. Pegem Akademi. Ankara DeLucia-Waack, J. L. (2006). Leading psychoeducational groups for children and adolescents. Thousand Oaks, CA: Sage Egan, G. (2010). The Skilled Helper: A ProblemManagement And Opportunity-Development Approach To Helping. 9th edn. Brooks/Cole Cengage Learning, Stamford. CT
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Psikoloji
Bölüm Mevcut Sayı
Yazarlar

Yener Özen

Yayımlanma Tarihi 7 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 13 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özen, Y. (2017). İNTİHAR ETMİYORSAK YAŞAYALIM BARİ!!! (Travma Terapisi ve Travmada Psikoeğitim). Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 463-486.

The open access statement