Çalışmamızın tam metni 7-10 Aralık arasında gerçekleşen I. Uluslararası Mardin Kültür ve Medeniyet Kongresi'ne tam kabul almıştır.
Makalenin sunumu Murat Yolsal ve Banu Bilgiseven tarafından 08 Aralık 2017'de Mardin Hilton Inn Hotel Toplantı Salonu'nda gerçekleştirilmiştir.
Hızlı ve sürekli değişimin örgütleri
dönüşüme zorladığı günümüzde, dönüştürücü lidere duyulan ihtiyaç günden güne
artmaktadır. Geçmişte yapılmış araştırmalar dönüştürücü liderlik davranışının
sonuçları üzerine odaklanırken, bu çalışma iş hayatına atılma aşamasındaki
gençlerin dönüştürücü liderlik algısını ölçmeyi amaçlayarak, diğer
çalışmalardan ayrılmaktadır. Bu kapsamda, dönüştürücü liderlik algısını
ölçümlemek adına, gençlerin yaş, eğitim düzeyi, cinsiyet ve not ortalamalarından
faydalanılmış, bir vakıf üniversitesinin toplam 280 lisans ve lisansüstü
öğrencisine uygulanan anket çalışması sonucunda araştırma verileri elde
edilmiştir. Araştırma için üç adet hipotez geliştirilmiş, bu hipotezler İki
Faktörlü Varyans Analizi ve Çoklu Regresyon Modeli
ile test edilmiştir. Bulgular eğitim düzeyine göre gençlerin dönüştürücü
liderlik algısının farklılık gösterdiğini; eğitim düzeyine etki eden başlıca
faktörün yaş olduğunu; yaştaki artışa bağlı olarak gençlerin dönüştürücü
liderlik algısının yükseldiğini ortaya koymaktadır. Çalışmanın son bölümünde
bulguların teorik ve pratik sonuçları da tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler:
Dönüştürücü liderlik algısı, üniversite öğrencileri, not ortalaması, eğitim
düzeyi, cinsiyet.
Dönüştürücü liderlik algısı üniversite öğrencileri eğitim durumu not ortalaması
Bölüm | Mevcut Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 3 |
The open access statement