The financial literacy helps individuals to display
correct attitudes and behaviors and to make rational decisions in their
economic lives through financial information which individuals have. Within
this context, this study investigates both financial literacy level of students
of Sirnak University and whether the financial education has an effect on
financial literacy level. The method of this study is face to face
questionnaire. In this study, It is found that the financial literacy level of
Sirnak University's students is generally low. The financial education has no
effect on the basic level of financial literacy, however it has positive effect on the advanced
financial literacy. Meanwhile, there is no a statistical significant
relationship between financial literacy level and factors, such as age and
gender.
financial information financial literacy financial literacy level
Finansal
okuryazarlık, bireylerin sahip olduğu finansal bilgiler aracılığıyla ekonomik
hayatlarında doğru tutum ve davranışlar sergilemelerine ve rasyonel finansal
kararlar almalarına yardımcı olur. Bu kapsamda, bu çalışma, Şırnak Üniversitesi
öğrencilerinin finansal okuryazarlık seviyesini ve finans alanındaki eğitimin
finansal okuryazarlık seviyesine bir etkisinin olup olmadığını araştırmaktadır.
Yüz yüze anket yönteminin uygulandığı çalışmada, Şırnak Üniversitesi
öğrencilerinin finansal okuryazarlık seviyelerinin genel olarak düşük çıktığı
görülmüştür. Temel düzey finansal okuryazarlık ölçütünde tespit edilememesine
karşın, ileri düzey finansal okuryazarlık ölçütünde finans eğitiminin finansal
okuryazarlık seviyesini etkilediği saptanmıştır. Aynı zamanda yaş ve cinsiyet
gibi faktörler ile finansal okuryazarlık seviyesi arasında istatistiksel
anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir.
finansal bilgi finansal okuryazarlık finansal okuryazarlık seviyesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Mevcut Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |
The open access statement