Liderlik, bir grup insanı belli amaçlar
etrafında toplayabilme ve bu amaçları gerçekleştirebilmek için onları harekete
geçirme bilgi ve yetenekleri toplamıdır. Lider-üye etkileşimi de karşılıklı
güvene, saygıya ve görev bilincine dayanan bir teori olup liderliği, lider ile
üyeleri arasındaki ikili ilişkiler bağlamında açıklayan, liderlerin iş kaynaklı
farklılıklara paralel olarak astlarına karşı farklı tutum sergilediğini ileri
süren bir teoridir.
Çalışmada, Liden, R.C., & Maslyn, J.M. (1998)
tarafından geliştirilen “Lider-Üye Etkileşim Ölçeği” kullanılarak bir devlet üniversitesinde görevli öğretim
elemanlarının “Öğretim Elemanı-Öğrenci Etkileşimi” Öğretim Elemanı
perspektifinden araştırılmıştır.
Bu kapsamda, araştırma evrenini Türkiye’de bir devlet
üniversitesinde bulunan altı fakültenin (Sağlık Bilimleri Fakültesi, Siyasal
Bilgiler Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Hukuk
Fakültesi ve İşletme Fakültesi) 872 Öğretim elemanı oluşturmaktadır. Ancak,
örneklem olarak 115 öğretim elemanına anket formları dağıtılmış, eksik ve
yetersiz bilgi nedeni ile 7 anket formu değerlendirilmeye uygun bulunmamış, 108
anket formu değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 23.0 programı
kullanılarak değerlendirilmiştir. Cronbach alfa katsayısı
0,85 olarak hesaplanmış olup sonuç yüksek ve kabul edilebilir bulunmuştur.
Liderlik Lider- Üye Etkileşimi Akademik Personel Öğrenci Devlet Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Mevcut Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |
The open access statement