Kullanım oranı hızla
yaygınlaşan cep telefonu kullanımı ülkemizde faaliyet gösteren GSM operatörleri
için önemli bir pazar olmuştur. Teknolojinin hızla gelişmesiyle firmaların
müşterilerine sundukları çağrı merkezleri hizmetleri de daha fazla önem
kazanmıştır. Firmalar artık kullanıcıların operatörleri ile alakalı hemen hemen
bütün istek ve ihtiyaçlarını çağrı merkezleri aracılığı ile karşılamaktadırlar.
Bu bağlamda GSM operatörü firmaları artan iç ve dış rekabet koşullarında
müşterilerinin beklentileri doğrultusunda bir hizmet kalitesi yaklaşımı
belirlemek ve bunu çalışanlarına da benimsetmek mecburiyetindedirler. Sunulan
hizmetin müşteriler tarafından ideal bir çağrı merkezi beklentilerini
karşılaması veya bu beklentilerin üzerinde olması operatör firmalarının
başarısına aynı zamanda da kullanıcıların marka sadakatine etkisi için son
derece önemlidir.
Bu çalışmada, GSM
operatörlerinin hizmet kalitesinin marka sadakatine etkisi SERVQUAL ölçüm
modeli ile belirlenmeye çalışılmıştır. Erzurum ili merkezinde ikamet eden
bireylerin katılımı ile araştırma kapsamında toplam 400 anket ile değerlendirme
yapılmıştır. Anket uygulaması sonucu elde edilen veriler, SPSS 18 istatistik
programında analiz edilmiştir. Katılımcıların frekans dağılımları incelenmiş,
güvenilirlik testleri ve çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma
sonucunda, hizmet kalitesinin marka sadakatine etkisi olduğunun sonucuna
varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Mevcut Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 3 |
The open access statement