Araştırma, tamamlayıcı bir öğrenme yaklaşımı olan otantik öğrenmenin uygulanabilirliğinin belirlenmesine dayanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2. sınıfta okuyan 36 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri dersi müfredatı ve nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının otantik öğrenme yaklaşımı etkinliklerini ne kadar tanıdıkları ve uygulanabilirliği hakkındaki görüşleri ile yaklaşımı etkileyen durumlar araştırılmıştır. Ön uygulama-son uygulama soruları, yarı yapılandırılmış görüşme formu, ders sonu değerlendirme formu ve gözlemci notları kullanılarak toplanan veriler, betimsel ve içerik analizi ile uzman görüşlerine başvurularak çözümlenmiştir. Otantik öğrenmeye göre işlenen derslerde, etkinliklerin uygulanması sırasında sınıf mevcudunun çok olması, sınıf öğretmeni adaylarının laboratuvarı yeterince tanımamaları çalışmayı etkileyen olumsuz durumlar olarak tespit edilmiştir. Buna karşın öğrenci motivasyonunun arttığı ve bu artış ile beraber öğrenmenin daha eğlenceli hale geldiği belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar, otantik öğrenme yaklaşımının uygulanabilir olduğunu ve yaklaşımla ilgili etkinlikler geliştirilerek farklı öğretmen adaylarına ve sınıf düzeylerine uygulanabileceğini ortaya koymuştur
Otantik öğrenme yaklaşımı öğretmen adayları laboratuvar uygulamaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR