Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 1, 112 - 131, 26.06.2023
https://doi.org/10.56423/fbod.1215401

Öz

Kaynakça

  • Acar, B. (2011). Mikroorganizmalar konusunun farklı bağlamlar yardımıyla işlenmesinin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Acar, B. & Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 01-10.
  • Aktaş, L. (2013). Maddenin tanecikli yapısı ve ısı konusunda REACT öğretim stratejisine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi: Trabzon.
  • Argaw, A. S., Haile, B. B., Ayalew, B. T., & Kuma, S. G. (2017). The effect of problem based learning (PBL) instruction on students’ motivation and problem solving skills of physics. EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(3), 857-871.
  • Ayas, A., Çalık, M. & Özmen, H. (2010). Students’ conceptıons of the partıculate nature of matter at secondary and tertıary level. International Journal of Science and Mathematics Education, 8, 165-184.
  • Aymen Peker, E. & Taş, E. (2020). 5. sınıf öğrencilerinin “Canlılar Dünyasını Gezelim ve Tanıyalım” ünitesi ile ilgili kavram yanılgıları. YYÜ Eğitim Fakültesi dergisi, 17(1), 643-670.
  • Balbağ, M. Z., & Karaer, G. (2016). Fen bilgisi öğretmenlerinin fen öğretiminde karşılaştıkları sorunlara yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 1-11.
  • Baran, M. (2013). Yaşam temelli probleme dayalı öğretimin termodinamik konusunun öğretimine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi: Erzurum.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz El Kitabı, 4. Baskı. Ankara: Pegem Acansaran Yayıncılık.
  • Çekiç Toroslu, S. (2011). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımı ile desteklenen 7E öğrenme modelinin öğrencilerin enerji konusundaki başarı, kavram yanılgısı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çelik, B. & Armağan, F. (2021). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bağlam temelli öğrenme uygulamaları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(67), 748-766.
  • Demir, E. & Saatçioğlu, Ö. (2016). Uluslararsı dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Curr ResEduc, 2(3), 130-148.
  • Duman, M.Ş. & Avcı, G. (2016). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Maddenin Halleri ve Isı Ünitesine Yönelik Kavram Yanılgıları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 129-165.
  • Gül, Ş., Gürbüzoğlu Yalmancı, S. & Yalmancı, E. (2017). Boşaltım Sistemi Konusunun Öğretiminde React Stratejisinin Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 79-96.
  • Gül, Ş, Keskin, B. & Özay- Köse, E. (2016). Yaşam Temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Madde Bağımlılığı Konusundaki Bilgi Düzeylerine Etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 52-64
  • Gültekin, M. & Yıldırım, G. (2017). İlkokul 4. sinif fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamaları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18, 81-101.
  • Güneş-Koç, R. S. (2013). 5E modeli ile desteklenen bağlam temelli yaklaşımın 7. sınıf öğrencilerinin ışık ünitesindeki başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına ve fen dersine karlı olan tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hırça, N. (2012). Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımına Uygun Etkinliklerin Öğrencilerin Fizik Konularını Anlamasına Ve Fizik Dersine Karşı Tutumuna Etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 313-325.
  • Kara, F. & Çelikler, D. (2019). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin bağlam temelli öğrenme uygulamaları hakkındaki görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(28), 198-213.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Dağıtım Yayınları.
  • Karslı Baydere, F. & Aydın, E. (2019). Bağlam Temelli Yaklaşımın Açıklama Destekli REACT Stratejisine Göre ‘Göz’ Konusunun Öğretimi. GEFAD / GUJGEF, 39(2), 755-791.
  • Karslı, F. & Yiğit, M. (2016). 12 th grade students’ views about an alkanes worksheet based on the REACT strategy. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 10(1), 472-499. Keleş, İ. H. & Dede, H. (2020). REACT Stratejisiyle “Saf Maddeler, Karışımlar Ve Karışımların Ayrılması” Konularının Öğretimi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(4), 1657-1675.
  • Kirman-Bilgin, A. (2015). “Maddenin yapısı ve özellikleri” ünitesi kapsamında REACT stratejisine yönelik tasarlanan öğretim materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Trabzon.
  • Kumtepe, (2009). Okulöncesi eğitimde fen. A. Özdaş (Ed.) Okulöncesinde fen ve matematik eğitimi içinden. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları.
  • MEB, (2014). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji öğretmen kılavuz kitabı (5. Baskı). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB, (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Mutlu, M. & Tokcan, H. (2012). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin toprak kirliliği hakkındaki düşünceleri. International Journal of Social Science Research, 1(1), 65-75.
  • Rusçuklu, P. (2017). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımının 6. sınıf öğrencilerinin "maddenin tanecikli yapısı" ünitesindeki akademik başarı ve kalıcılıklarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Sadi-Yılmaz, S. (2013). Kimyasal değişimler ünitesinin işlenmesinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımının etkileri. Yayınlanmamış Doktora tezi. Atatürk Üniversitesi: Erzurum.
  • Sari, Ö. (2010). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerine dünya ve evren öğrenme alanında bağlama dayalı yaklaşımın benimsendiği bir materyalin geliştirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sunar, S. (2013). Öğrenme döngüsü modeli ile desteklenmiş yaşam temelli öğretimin öğrencilerin maddenin halleri konusundaki başarıları ve bilginin kalıcılığına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Timur, B., Timur, S., Özdemir, M., & Şen, C. (2016). İlköğretim fen bilimleri dersi öğretim programındaki ünitelerin öğretiminde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(2), 389-402.
  • Tuncel, M. & Fidan, M. (2018). Ortaokul Fen Bilimleri Dersinde Öğrenmede Zorlanılan Konular ve Çözüm Önerileri. Kaya H. ve Demir Ö (Yay. Haz.). Ankara: Pegem Akademi.
  • URL-1. https://www.youtube.com/watch?v=lZ4NXuN9rgk
  • URL-2. https://www.youtube.com/watch?v=dwj6QfmoKJ8
  • Ünal, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersinin yasam temelli yaklaşima uygun olarak yürütülmesinin “Madde-Isı” konusunun öğrenilmesine etkilerinin araştirilmasi (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yıldırım, G. (2015). İlkokul 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamalari. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

Laboratuvar Yöntemiyle Desteklenen Bağlam Temelli Öğretimin Canlılar Dünyasına Yolculuk Ünitesindeki Öğrenci Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 1, 112 - 131, 26.06.2023
https://doi.org/10.56423/fbod.1215401

Öz

Bağlam temelli yaklaşımla yapılan öğretimle, öğrencilere gündelik hayatlarından nesne, olay ve olgular ile kurulan bağlantılarla bilginin öğretileceği bir ortam oluşturulur. Bu durumun da öğretimin niteliğini arttırması beklenir. Dolayısıyla araştırmada laboratuvar yöntemiyle desteklenen bağlam temelli öğretimin, anlaşılması zor olan canlılar dünyasına yolculuk ünitesindeki öğrenci akademik başarısına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılı Bolu Mudurnu ilçesinde yer alan bir devlet okulunun 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma karma araştırma desenlerinden iç içe karma yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda tek grup ön test son test deneysen desen, nitel boyutunda ise yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Araştırma 6 ders saatinde tamamlanmıştır. Elde edilen veriler istatistik analiz programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda laboratuvar yöntemiyle desteklenen bağlam temelli öğretimin 3. sınıf “Canlılar Dünyasına Yolculuk” ünitesindeki öğrenci akademik başarısını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler laboratuvar yöntemiyle desteklenen bağlam temelli öğretimin ilgi çekici, zevkli, kolay anlaşılır, akılda kalıcı ve eğlenceli olduğunu belirtirken, olumsuz görüş bildiren olmamıştır. Elde edilen bulgular tartışılarak, önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Acar, B. (2011). Mikroorganizmalar konusunun farklı bağlamlar yardımıyla işlenmesinin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Acar, B. & Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 01-10.
  • Aktaş, L. (2013). Maddenin tanecikli yapısı ve ısı konusunda REACT öğretim stratejisine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi: Trabzon.
  • Argaw, A. S., Haile, B. B., Ayalew, B. T., & Kuma, S. G. (2017). The effect of problem based learning (PBL) instruction on students’ motivation and problem solving skills of physics. EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(3), 857-871.
  • Ayas, A., Çalık, M. & Özmen, H. (2010). Students’ conceptıons of the partıculate nature of matter at secondary and tertıary level. International Journal of Science and Mathematics Education, 8, 165-184.
  • Aymen Peker, E. & Taş, E. (2020). 5. sınıf öğrencilerinin “Canlılar Dünyasını Gezelim ve Tanıyalım” ünitesi ile ilgili kavram yanılgıları. YYÜ Eğitim Fakültesi dergisi, 17(1), 643-670.
  • Balbağ, M. Z., & Karaer, G. (2016). Fen bilgisi öğretmenlerinin fen öğretiminde karşılaştıkları sorunlara yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 1-11.
  • Baran, M. (2013). Yaşam temelli probleme dayalı öğretimin termodinamik konusunun öğretimine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi: Erzurum.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz El Kitabı, 4. Baskı. Ankara: Pegem Acansaran Yayıncılık.
  • Çekiç Toroslu, S. (2011). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımı ile desteklenen 7E öğrenme modelinin öğrencilerin enerji konusundaki başarı, kavram yanılgısı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çelik, B. & Armağan, F. (2021). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bağlam temelli öğrenme uygulamaları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(67), 748-766.
  • Demir, E. & Saatçioğlu, Ö. (2016). Uluslararsı dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Curr ResEduc, 2(3), 130-148.
  • Duman, M.Ş. & Avcı, G. (2016). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Maddenin Halleri ve Isı Ünitesine Yönelik Kavram Yanılgıları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 129-165.
  • Gül, Ş., Gürbüzoğlu Yalmancı, S. & Yalmancı, E. (2017). Boşaltım Sistemi Konusunun Öğretiminde React Stratejisinin Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 79-96.
  • Gül, Ş, Keskin, B. & Özay- Köse, E. (2016). Yaşam Temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Madde Bağımlılığı Konusundaki Bilgi Düzeylerine Etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 52-64
  • Gültekin, M. & Yıldırım, G. (2017). İlkokul 4. sinif fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamaları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18, 81-101.
  • Güneş-Koç, R. S. (2013). 5E modeli ile desteklenen bağlam temelli yaklaşımın 7. sınıf öğrencilerinin ışık ünitesindeki başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına ve fen dersine karlı olan tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hırça, N. (2012). Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımına Uygun Etkinliklerin Öğrencilerin Fizik Konularını Anlamasına Ve Fizik Dersine Karşı Tutumuna Etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 313-325.
  • Kara, F. & Çelikler, D. (2019). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin bağlam temelli öğrenme uygulamaları hakkındaki görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(28), 198-213.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Dağıtım Yayınları.
  • Karslı Baydere, F. & Aydın, E. (2019). Bağlam Temelli Yaklaşımın Açıklama Destekli REACT Stratejisine Göre ‘Göz’ Konusunun Öğretimi. GEFAD / GUJGEF, 39(2), 755-791.
  • Karslı, F. & Yiğit, M. (2016). 12 th grade students’ views about an alkanes worksheet based on the REACT strategy. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 10(1), 472-499. Keleş, İ. H. & Dede, H. (2020). REACT Stratejisiyle “Saf Maddeler, Karışımlar Ve Karışımların Ayrılması” Konularının Öğretimi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(4), 1657-1675.
  • Kirman-Bilgin, A. (2015). “Maddenin yapısı ve özellikleri” ünitesi kapsamında REACT stratejisine yönelik tasarlanan öğretim materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Trabzon.
  • Kumtepe, (2009). Okulöncesi eğitimde fen. A. Özdaş (Ed.) Okulöncesinde fen ve matematik eğitimi içinden. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları.
  • MEB, (2014). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji öğretmen kılavuz kitabı (5. Baskı). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB, (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Mutlu, M. & Tokcan, H. (2012). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin toprak kirliliği hakkındaki düşünceleri. International Journal of Social Science Research, 1(1), 65-75.
  • Rusçuklu, P. (2017). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımının 6. sınıf öğrencilerinin "maddenin tanecikli yapısı" ünitesindeki akademik başarı ve kalıcılıklarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Sadi-Yılmaz, S. (2013). Kimyasal değişimler ünitesinin işlenmesinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımının etkileri. Yayınlanmamış Doktora tezi. Atatürk Üniversitesi: Erzurum.
  • Sari, Ö. (2010). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerine dünya ve evren öğrenme alanında bağlama dayalı yaklaşımın benimsendiği bir materyalin geliştirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sunar, S. (2013). Öğrenme döngüsü modeli ile desteklenmiş yaşam temelli öğretimin öğrencilerin maddenin halleri konusundaki başarıları ve bilginin kalıcılığına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Timur, B., Timur, S., Özdemir, M., & Şen, C. (2016). İlköğretim fen bilimleri dersi öğretim programındaki ünitelerin öğretiminde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(2), 389-402.
  • Tuncel, M. & Fidan, M. (2018). Ortaokul Fen Bilimleri Dersinde Öğrenmede Zorlanılan Konular ve Çözüm Önerileri. Kaya H. ve Demir Ö (Yay. Haz.). Ankara: Pegem Akademi.
  • URL-1. https://www.youtube.com/watch?v=lZ4NXuN9rgk
  • URL-2. https://www.youtube.com/watch?v=dwj6QfmoKJ8
  • Ünal, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersinin yasam temelli yaklaşima uygun olarak yürütülmesinin “Madde-Isı” konusunun öğrenilmesine etkilerinin araştirilmasi (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yıldırım, G. (2015). İlkokul 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamalari. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yağmur Sertdemir 0000-0001-5754-2714

Yeşim Yener 0000-0002-3344-6637

Erken Görünüm Tarihi 21 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sertdemir, Y., & Yener, Y. (2023). Laboratuvar Yöntemiyle Desteklenen Bağlam Temelli Öğretimin Canlılar Dünyasına Yolculuk Ünitesindeki Öğrenci Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 11(1), 112-131. https://doi.org/10.56423/fbod.1215401

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR