Bu çalışmanın amacı, 6.sınıf “Güneş Sistemi ve Tutulmalar” ünitesindeki konu kazanımlarını kapsayan geçerli ve güvenilir akademik başarı testi geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Aksaray ili Merkez ilçesinde bazı devlet okullarındaki 350 6.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Madde havuzu yenilenen 2018 yılı Fen Bilimleri Dersi öğretim programındaki kazanımlar incelenerek oluşturulmuştur. Oluşturulan testin kapsam geçerliğini için uzman görüşleri alınmış ve gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Testin taslak halinden elde edilen veriler TAP (Test Analysis Program) ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda her bir sorunun madde güçlüğü ve ayırt edicilik değeri incelenerek 26 sorudan oluşan Astronomi Dersi Akademik Başarı testi hazırlanmıştır. Hazırlanan bu testin KR-20 güvenirlik değeri 0,837, ortalama güçlük değeri 0,517 ve ortalama ayırt ediciliği 0,54 olarak hesaplanmıştır. Test, hem bu alanda araştırma yapacak araştırmacılar için hem de sınıf içi değerlendirmelerinde kullanacak fen bilimleri öğretmenleri için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak hazırlanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR