Bu çalışmada 8-36 ay aralığında olan ve tipik gelişim gösteren çocukların erken dönem dil gelişimini; çeşitli dil bileşenleri çerçevesinde ölçmek, teknoloji ile bağlantısını karşılaştırmak, değerlendirmek ve yorumlamak amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu 8-36 ay aralığında tipik gelişim gösteren 52 çocuk katılımcı ve ebeveyn/bakıcı konumundaki 52 yetişkin oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak Katılımcı Bilgi Formu, Teknolojik Aletler ve İnternet Kullanımı Anket Formu, Türkçe İletişim Gelişimi Envanteri (TİGE 1-2) ve Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE) kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS-26 paket programına aktarıldıktan sonra verilerin yüzde/frekans değerleri hesaplanmış, gruplar arası farklılıkları ve değişkenler arası ilişkileri ölçmek amacı ile çeşitli istatistiksel analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, 8-36 ay aralığındaki çocuklardan %86,5’inin en az bir teknolojik alet kullandığı bulgulanmıştır. Çocuğun tablet, akıllı telefon, televizyon ve internet kullanıp kullanmaması ile AGTE ve TİGE puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Araştırmaya katılan ebeveynin okuma alışkanlığına sahip olması ile çocuğuyla kitap okuma etkinliği gerçekleştirmesi arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
In this study, the early language development of children aged 8-36 months and showing typical development; It is aimed to measure within the framework of various language components, to compare, evaluate and interpret its connection with technology. The participant group of the research consists of 52 children with typical development between 8-36 months and 52 adults who are parents/caregivers. Participant Information Form, Technological Tools and Internet Usage Questionnaire, Turkish Communication Development Inventory (TİGE 1-2) and Ankara Developmental Screening Inventory (AGTE) were used as data collection tools. The percentage/frequency values of the data were calculated after the data were transferred to the SPSS-26 packet program, and various statistical analyses were performed to determine the differences between the groups and the relationships between the variables. As a result of the analyzes, it was found that 86.5% of the children aged 8-36 months used at least one technological device. No significant difference was found between the child's use of tablets, smartphones, television and the Internet and AGTE and TIGE scores. A significant difference was found between the parent participating in the study having a reading habit and performing a book reading activity with their child.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Odyoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |