Günümüzde birçok sektörde olduğu gibi eğitim sektöründe de yoğun rekabet yaşanmaktadır. Türkiye’de hızla artan vakıf üniversiteleri rakipleri karşısında rekabet avantajı sağlamak ve varlığını sürdürebilmek amacıyla pazarlama iletişimi faaliyetlerine daha fazla önem vermektedir. En önemli pazarlama iletişimi stratejilerinden biri de kurumların web sitesidir. Web sitesi tüm kurumların görünen ilk yüzüdür. Fark edilme kavramı rekabet edebilme şansını yakalamanın en önemli koşulu olarak düşünüldüğünde, web tasarımı kavramı, bu iletişim içerisinde birçok mesaj barındırmaktadır. Web sitelerinde kullanılan tasarım, renkler ve görsel unsurlar kullanıcıyı yönlendirmekte ve o markanın kişiliği hakkında bilgi vermektedir. Bu çalışmada, örneklem olarak seçilen vakıf üniversitelerinin web sitesi tasarımlarıyla rakiplerinden ne tür özelliklerle ayrıştığı, öne çıktığı içerik analiz yöntemiyle açıklanmaya çalışılmıştır.
Today, there is intense competition in the field of education, as in every field. The rapidly increasing foundation universities in Turkey give more importance to marketing activities in order to provide a competitive advantage against their competitors and to maintain their existence. One of the most important strategies is the website of the institutions. Websites are the first visible face of all institutions. Considering the concept of being noticed as the most important condition for catching the chance to compete, the concept of web design contains many messages in this communication. The design, colors and visual world used on the websites guide the user and give information about the personality of that brand. In this study, it has been tried to explain with the content analysis method that the foundation universities selected as the sample differ from their competitors with their website designs and what kind of features they stand out.
Service Marketing Corporate Communication Foundation Universities
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |