Bu araştırmanın amacı rekreasyonel spor hizmeti sunan spor tesislerinin hizmet kalitesini Q-SPORT 14 ölçeği kullanarak ölçmek ve hizmet kalitesi değerlendirmelerinde spor tesislerine ilişkin değişkenlere göre farklılık olup olmadığını araştırmaktır.
Araştırma örneklemini İstanbul ve Niğde illerinde bulunan beş rekreasyonel spor tesisine üye olan 321 birey oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşturulmuş olan anket kullanılmıştır. İlk bölümde araştırmacı tarafından hazırlanmış olan katılımcılara yönelik sorular, ikinci bölümde Rial, Varela ve Rial (2010) tarafından geliştirilmiş olan, Yıldız (2011) tarafından Türkçe’ye uyarlaması yapılmış olan "Q-SPORT 14" ölçeği yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılara yönelik değişkenler ve Q-SPORT 14 ölçeği toplam ve alt boyut puanları için tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmıştır. Rekreasyonel spor tesislerine ilişkin değişkenler göre hizmet kalitesinin karşılaştırmalı analizleri için verilerin normal dağılması nedeniyle ANOVA ve Independent Samples T testleri uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda hizmet kalitesi toplam puan ve alt boyutlarının 4 ve üzeri puana sahip oldukları gözlemlenmiştir. Bu sonuçlar üyelerin hizmet kalitesinden memnun olduklarını göstermektedir. Araştırmanın karşılaştırmalı analizlerine göre bireylerin hizmet kalitesi ve alt boyut memnuniyetlerinde üyelik süresi değişkenine göre anlamlı bir farklılık olmadığı, tesislerde haftalık ve günlük geçirilen süre değişkenlerine göre anlamlı farklılaşmaların olduğu gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 3 |