Bu araştırmanın amacı katılıma yönelik spor tesislerindeki müşteri tatminin durumunu ortaya koymak ve farklı değişkenler açısından karşılaştırmasını yapmaktır. Bu araştırmanın örneklemini İstanbul ve Niğde illerinde bulunan beş katılıma yönelik spor merkezlerine üye olan 310 birey oluşturmaktadır. Araştırmada model olarak tarama ve nedensel karşılaştırma yöntemleri seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan ölçek kullanılmıştır. İlk bölümde araştırmacı tarafından hazırlanmış, katılıma yönelik spor tesislerine üye olan bireylere yönelik sorular yer almıştır. İkinci bölümde Alexandris ve Palialia (1999) geliştirmiş olduğu, Kutlu (2006)’nun Türkçe uyarlamasını yaptığı Müşteri Tatmini Ölçeğine yer verilmiştir. Araştırma verileri SPSS 22 programı ile analiz edilmiştir. Katılıma yönelik spor tesislerine üye olan bireylerin soruları ve ölçek puanlarının analizinde tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmıştır. Karşılaştırmalı analizlerde veriler normal dağılım gösterdiği için ANOVA ve Independent Samples T testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların müşteri tatmin düzeylerinin iyi düzeyde olduğu gözlemlenmiştir. Karşılaştırmalı analizlere bakıldığında cinsiyet değişkeni açısından müşteri tatmin düzeylerinde kadınlar lehine anlamlı bir farklılaşma oluştuğu görülmüştür. Üyelik süresi değişkenine göre ise 13-24 ay üyelik süresine sahip olan bireylerin aleyhine anlamlı bir farklılaşma olduğu gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 3 |