Bu çalışma, Kazak masallarının özelliklerini bilimsel bir perspektiften kültürel
bir fenomen olarak değerlendirmektedir. Peri masallarının, Kazak halkının dünya
görüşünü belirlemede ve kavramsal yönelimini tanımada önemi vardır. Kazak
dünya görüşü, Kazak peri masallarında dünyanın dilsel bir resmi olarak yansıma
teorisine göre incelenmiştir. 21. yüzyılda, kaliteli eğitimin ve eğitimin küresel
önemi önemli ölçüde artmıştır. Gelecek nesillerin toplumdaki yerlerini bulmaları,
eğitim, yetkinlik ve biliş düzeyine bağlıdır. Makalede, yansıma ilkelerine uygun
olarak, masalların -küçük yaşlardan itibaren- bir çocuğa olumlu nitelikler
aşılamadaki rolü analiz edilmiştir. Başka bir önemli kavram, bireyin “benliği” dir.
Masalların bilgi, yaratıcılık, oluşturulmuş becerileri uygulama, sosyal yansıma,
entelektüel bir bireyin yaşamın anlamını ve varoluşçuluğunu düşünme yeteneği…
kazandırması, belirli örneklerle gözden geçirilmiştir. Bu çalışmada, Kazak
masallarının bilişsel ve kültürel fenomen olarak imajı, bilişsel yönde belirlenmeye
çalışılmıştır. Dünyanın dilsel imajının incelenmesinin temelinde, dünya imajının
genel sorunlarını inceleyen felsefi problemler vardır. Dünya biliminde bu kavram
M. Heidegger tarafından öne sürülmüştür. Aklımıza ilk gelen bir şeyin görüntüsü
ile ilgili olarak “imge(resim, video)” kelimesinin anlamıdır. Ancak “dünya imajı”
kavramının anlamı derin ve kapsamlıdır. Dünyanın bir resim haline geldiği yerde
genel varlıklar, insanın hedeflediği ve dolayısıyla kendine sunmak istediği, karşı
çıktığı ve tam anlamıyla kendine sunmak istediği şeyler olarak görülür
This study evaluates the characteristics of Kazakh fairy tales as a cultural
phenomenon from a scientific perspective. Fairy tales are important in determining
the worldview of the Kazakh people and recognizing their conceptual orientation.
The Kazakh worldview as a linguistic picture of the world in Kazakh fairy tales
has been studied according to the theory of reflection. In the 21st century, the
global importance of quality education and training has increased significantly.
Future generations’ ability to find their place in society depends on their level
of education, competence and cognition. In the article, in accordance with the
principles of reflection, the role of fairy tales in instilling positive qualities in a
child - from an early age - is analyzed. Another important concept is the “self”
of the individual. The ways in which fairy tales provide knowledge, creativity,
application of established skills, social reflection, the ability of an intellectual
individual to think about the meaning of life and existentialism are reviewed with
specific examples. In this study, the image of Kazakh fairy tales as a cognitive and
cultural phenomenon was tried to be determined cognitively. At the basis of the
study of the linguistic image of the world are philosophical problems that examine
the general problems of the image of the world. In world science, this concept
was put forward by M. Heidegger. It is the meaning of the word “image (picture,
video)” regarding the image of something that first comes to our mind. But the
meaning of the concept of “world image” is deep and comprehensive. Where the
world becomes a picture, general entities are seen as things that man aims at and
therefore wants to present to himself, things that he opposes and literally wants to
present to himself.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Türkiye Dışındaki Türk Halk Bilimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri - Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)