Çalışmada, ortaokul öğrencilerinin sosyal medyayı eğitsel amaçlı kullanım durumlarının ve sosyal
medyaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin
Sosyal medyayı eğitim amaçlı kullanmaları onlara çok zengin bir eğitim ortamı sağlarken, küreselleşen
dünyada hızla değişen yenilikler hakkında da bilgi sahibi olmalarına neden olacaktır. Araştırmada,
ilişkisel tarama modeli kullanılmış ve 2017-2018 öğretim yılında Sivas da öğrenim gören ve seçkisiz
örneklem yöntemi ile belirlenen 388 ortaokul öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama
aracı olarak, “Sosyal medya eğitsel kullanım ölçeği” ve “Sosyal medya tutum ölçeği” kullanılmıştır.
Elde edilen veriler ANOVA ve çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda,
ortaokul öğrencilerinin, sosyal medyayı eğitsel amaçlı kullanmalarına yönelik puanın, orta düzeyde
olduğu, cinsiyete göre anlamlı bir farkın olmadığı; Sosyal medyaya yönelik tutum puanlarına
bakıldığında ise erkek öğrencilerin puanları olumlu yönde iken kız öğrencilerin puanlarının olumsuz
yönde olduğu ve cinsiyete göre, erkek öğrencilerin lehine anlamlı bir farkın olduğu; Öğrencilerin
sosyal medyaya yönelik tutumları, evde internete sahip olma durumları ve internet kullanma sürelerinin,
sosyal medyayı eğitim amaçlı kullanmalarına ilişkin toplam varyansın %8,6’sını açıkladığı sonuçlarına
ulaşılmıştır.
sosyal medya internet kullanma akademik başarı tutum cinsiyet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Halk Bilimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri -Compilation Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)