Bu çalısmada İngilizce Öğretmenliği bölümüne devam eden öğrencilerinin İngilizce dilinde sezdirileri
üretme becerileri araştırılmıştır. Çalışmaya, bölüme birinci, ikinci ve üçüncü sınıfta devam eden 88
öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılım gönüllülük esasına dayanmaktaidi. Katılımcılara 12 durum içeren
sezdiri üretme ölçeği verilmiştir. Bu durumlar, şikayet bildirme, istek bildirme, kızgınlık bildirme,
eleştirme gibi konular içermektedir. Katılımcılara bu ifadeleri direk olarak değil, sezdiri yolu ile nasıl
ifade edebilecekleri soruldu. Veriler toplandıktan sonra her bir katılımcıdan alınan ölçek notlandı ve her
bir katılımcı için toplan ölçek puanı çıkarılmıştır. Veri SPSS programı aracılığı ile yaş, cinsiyet ve
bölüme devem ettiği yıl gibi faktörler açısından incelendi. Bulgular katılımcıların sezdiri anlama
becerilerinin genel olarak orta düzeyde olduğunu gösterdi. Kadınlar sezdirileri genel olarak daha iyi
ifade ederken, erkekler daha çok direk ifadeler kullandılar. Bu sonuç sezdiri üretme becerisi ile ilgili bir
gösterge olabileceği gibi, cinsiyete dayalı tercihlerin de bir sonucu olabilir. Yaş grupları
karşılaştırıldığında, yaşı büyük olanların küçük olanlara göre daha başarılı olduğu görüldü. Yaş grupları
ile ilgili sonuç dil öğrenmek için harcanan sürenin önem arz ettigini göstermektedir. Bölüme devam
eden birinci, ikinci ve üçüncü sınıflar karşılaştırıldığında ise, ikinci sınıfların bir ve üçüncü sınıflara
göre daha a sezdiri kullandığı görüldü. Bunun en temel sebebi bu grupta sezdirileri çok kullananlar ile
çok az kullananlar arasındaki büyük farktı. Sezdiri üretme becerisi, dilin sadece sözlük anlamı ile değil
ikincil anlamları ile veya kültürel anlamları ile kullanılabileceğine ilişkin farkındalık sonucu gelişir. Bu
çalışmadan çıkan sonuçlar İngilizce öğrencilerine ve öğretmen adaylarına bu ve buna benzer konularla
ile farkındalık kazanmalarını sağlamak üzere yardımcı olunması gerektiğini göstermektedir.
sezdiri üretim ifade İngilizce öğretmenleri cinsiyet farkları yaş eğitim yılı
This study was planned to investigate prospective English language teachers’ competence in
implicature production. The participants were 88 trainee teachers who were studying English language
teaching in the first, second and third years in a university in Cyprus. They were given an Implicature
Production Instruments with twelve situations, and they were asked to respond according to the
situations in an implicit way. The results showed that female participants used more implicatures than
the male participants, older participants used more implicatures and that the third year participants used
more implicatures as compared to the other years. The second-year group was not homogenous
regarding implicature production. The outcomes indicated that although pragmatic competence
concerning implicature production may develop naturally. English language learners and trainee
teachers need to be supported regarding pragmatic competence in the same way as they are supported in
other competency areas.
implicatures English language teachers expressions gender difference age year of study
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Türk Halk Bilimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri -Compilation Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)