This article investigates the effects of teacher education, conducted through transformative learning theory, on
prospective teachers’ professional beliefs. This study is also aimed at identifying the transformations in their
perspectives regarding the teaching profession. The participant prospective teachers took part in various
projects using transformative pedagogy supported by Edublogs. The courses were implemented in both faceto-face activities in classroom settings and the Edublogs environment as a form of blended learning. A blended
method was preferred, in which 38 prospective teachers participated. The findings obtained after the 12-week
application indicated that transformative activities had a positive effect on the prospective teachers’
professional beliefs. Consequently, a positive transformation in their professional perspectives was observed.
content management systems Blog professional belief teacher education
Bu makale, dönüştürücü öğrenme kuramı ile yürütülen öğretmen eğitiminin öğretmen adaylarının mesleki
inançları üzerindeki etkilerini incelemektedir. Bu çalışma aynı zamanda öğretmenlik mesleğine yönelik bakış
açılarındaki dönüşümleri belirlemeyi de amaçlamaktadır. Katılımcı öğretmen adayları, Edublogs tarafından desteklenen dönüştürücü pedagojiyi kullanarak çeşitli projelerde yer aldı. Kurslar, hem sınıf ortamında yüz
yüze etkinliklerde hem de Edublogs ortamında harmanlanmış bir öğrenme şekli olarak uygulanmıştır. 38
öğretmen adayının katıldığı karma bir yöntem tercih edilmiştir. 12 haftalık başvuru sonrasında elde edilen
bulgular dönüştürücü faaliyetlerin öğretmen adaylarının mesleki inançları üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu
göstermiştir. Sonuç olarak, mesleki bakış açılarında olumlu bir dönüşüm gözlemlenmiştir
Blog içerik yönetim sistemleri profesyonel inanç öğretmen eğitimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Türk Halk Bilimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri -Compilation Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)