BibTex RIS Kaynak Göster

TARİH ÖĞRETİMİNDE TARİHSEL ALGININ ÜÇ BOYUTU VE DÜŞÜNSEL DAYANAKLARI

Yıl 2010, Cilt: 16 Sayı: 64, 89 - 96, 01.12.2010

Öz

Tarihsel bilginin niteliği, tarih öğretiminin de niteliğini etkilemektedir. Tarihsel bilgi, geçmişteki
insan etkinliklerinin bilgisidir. Öğrencilerin tarihsel bilgiyi algılayabilmeleri için onu yeniden
kurgulamaları gerekmektedir

Kaynakça

  • Akarsu, B., (1994), Felsefe Terimleri Sözlüğü, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
  • Carr, E.H., (1987), Tarih Nedir, Çev.M.Gizem Gürtürk, İletişim Yay. İstanbul.
  • Collingwood, R.G., (1990), Tarih Tasarımı, Çev.Kurtuluş Dinçer, Ara Yay. İstanbul.
  • Dickinson, K., Lee, P.J., (1978), History Teaching And Historical Understanding, Heinemann Educational Books, London.
  • Dilek, D., (2001, Tarih Derslerinde öğrenme ve Düşünce Gelişimi, PegemA yay. Ankara
  • Günday, Ş., (2002), Zihin Felsefesi, Asa Yay.Bursa.
  • Hegel, G.W.F., (1976), Bütün Yapıtları (Seçmeler), Çev. Hüseyin Demirhan, Onur Yayınları, İstanbul.
  • ……….., (1991), Tarihte Akıl, Çev.Önay Sözer,Ara Yay. İstanbul.
  • Husbands, C., (1996), What İs History Teaching?, Language, ideas and meaning in learning about the past., Open Uni.Press., Buckingham.
  • Jenkins, K., (1997), Tarihi Yeniden Düşünmek, B.Sina Şener, Dost Yay. Ankara.
  • Karabağ, Ş.G., (2002),
  • Postmodernizm ve Tarih Öğretimi, Türk Yurdu, C.22., s.175, Ankara.
  • Munslow, A., (2000), Tarihin Yapısökümü, Çev.Abdullah Yılmaz, Ayrıntı yay. İstanbul
  • Nietzche, F., (1986), Tarih Üzerine, Çev.Nejat Bozkurt, Say Yay. İstanbul.
  • Oral, M., (2002), İmparatorluktan Ulusal Devlete Türkiye’de Tarih Anlayışı, A.Ü.Türk İnkılap tarihi Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi
  • Özlem, D., (1986), Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • ……….. (1992) Tarih Felsefesi, Ara yay. İstanbul

THREE DIMENSION OF HISTORICAL PERCEPTION AND ITS INTELLECTUAL MAINSTAYS

Yıl 2010, Cilt: 16 Sayı: 64, 89 - 96, 01.12.2010

Öz

The quality of the nature of historical knowledge also has influence on the quality of history
teaching. Historical knowledge is the knowledge of people’s activities in the past. In order to
understand the historical knowledge, students must be reconstruct it.

Kaynakça

  • Akarsu, B., (1994), Felsefe Terimleri Sözlüğü, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
  • Carr, E.H., (1987), Tarih Nedir, Çev.M.Gizem Gürtürk, İletişim Yay. İstanbul.
  • Collingwood, R.G., (1990), Tarih Tasarımı, Çev.Kurtuluş Dinçer, Ara Yay. İstanbul.
  • Dickinson, K., Lee, P.J., (1978), History Teaching And Historical Understanding, Heinemann Educational Books, London.
  • Dilek, D., (2001, Tarih Derslerinde öğrenme ve Düşünce Gelişimi, PegemA yay. Ankara
  • Günday, Ş., (2002), Zihin Felsefesi, Asa Yay.Bursa.
  • Hegel, G.W.F., (1976), Bütün Yapıtları (Seçmeler), Çev. Hüseyin Demirhan, Onur Yayınları, İstanbul.
  • ……….., (1991), Tarihte Akıl, Çev.Önay Sözer,Ara Yay. İstanbul.
  • Husbands, C., (1996), What İs History Teaching?, Language, ideas and meaning in learning about the past., Open Uni.Press., Buckingham.
  • Jenkins, K., (1997), Tarihi Yeniden Düşünmek, B.Sina Şener, Dost Yay. Ankara.
  • Karabağ, Ş.G., (2002),
  • Postmodernizm ve Tarih Öğretimi, Türk Yurdu, C.22., s.175, Ankara.
  • Munslow, A., (2000), Tarihin Yapısökümü, Çev.Abdullah Yılmaz, Ayrıntı yay. İstanbul
  • Nietzche, F., (1986), Tarih Üzerine, Çev.Nejat Bozkurt, Say Yay. İstanbul.
  • Oral, M., (2002), İmparatorluktan Ulusal Devlete Türkiye’de Tarih Anlayışı, A.Ü.Türk İnkılap tarihi Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi
  • Özlem, D., (1986), Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • ……….. (1992) Tarih Felsefesi, Ara yay. İstanbul
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64ZT76SS
Bölüm Araştırma Makaleleri - Research Articles
Yazarlar

Hüseyin Köksal Bu kişi benim

Hüseyin Köksal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 16 Sayı: 64

Kaynak Göster

APA Köksal, H., & Köksal, H. (2010). TARİH ÖĞRETİMİNDE TARİHSEL ALGININ ÜÇ BOYUTU VE DÜŞÜNSEL DAYANAKLARI. Folklor/Edebiyat, 16(64), 89-96.

Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:

TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.

Alan Editörleri/ Field Editörs

Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)