BibTex RIS Kaynak Göster

BEETHOVEN’DE ANLATIMCILIK VE PİYANO TEKNİĞİ

Yıl 2010, Cilt: 16 Sayı: 64, 131 - 140, 01.12.2010

Öz

Bu çalışmada, Beethoven’in piyanist kimliği ve bu kimliğin oluşturduğu müzikal duruş tematik
bir yöntemle incelenmektedir. Piyanoyu Beethoven’in bakış açısıyla, hem teknik hem de yorum tarihi
açısından irdeleyerek ele alan bu çalışma, anlatımcı ifade tarzının Beethoven’in piyanistliğini hangi
yönlerden etkilediğini ve farklılaştırdığını, döneminin diğer piyanistleriyle karşılaştırarak ayrıntılı bir
biçimde ortaya koymayı amaçlamaktadır. Beethoven’le beraber büyük ölçüde şekillenen Orta Avrupa
ekolünün tekniği değil de müziği ön plana koyan ciddi ve entelektüel bakış açısının piyano çalış
tarihindeki yansımaları, bu çalışmanın ana konusunu teşkil etmektedir.

Kaynakça

  • AKTÜZE, İrkin. (2004). “ Ansiklopedik Müzik Sözlüğü”. İstanbul: Pan yayıncılık
  • DOLGE, Alfred. (1972). “Pianos and Their Makers”. New York: Dover Pub.
  • EHRLİCH, Cyril. (1990). “The Piano-A History”. New York: Oxford University Press.
  • GERİG, Reginald R. ( 1990). “Famous Pianists and Their Technique”. 3. basım, Gerig Müzikevi.
  • HİLDEBRANDT, Dieter. (1988). “Pianoforte. A Social History of the Piano. Londra: Hutchinson.
  • LOESSER, Arthur. (1990). “Men, Women and Pianos- A Social History. New York: Dover Pub.
  • ROSEN, Charles. (1997). “The Classical Style”. New York: W. W. Norton and Company Inc.
  • ROSEN, Charles. (1997). “The Romantic Generation”. Cambridge: Harvard University Press.
  • ROWNLAND, David. (1993). “A History of Pianoforte Pedalling”. Cambridge: Cambridge University Press.
  • SCHONBERG, Harold C. (1987). “The Great Pianists”. New York: Simon and Schuster.

EXPRESSIONIZM OF BEEETHOVEN AND HIS PIANO TECHNIQUE

Yıl 2010, Cilt: 16 Sayı: 64, 131 - 140, 01.12.2010

Öz

This study examines the pianism of Beethoven and his musical posture. It analyses the piano in
terms of technical and interpretational aspects from Beethoven’s perspective and tries to explain how
the expressionist style has affected Beethoven’s performance, by comparing it with the other pianists of
that period. This study’s main subject is the reflections of serious and intellectual attitude of the School
of Central Europe- formed largely with Beethoven- which puts not the technique but the music at first
place on musical history.

Kaynakça

  • AKTÜZE, İrkin. (2004). “ Ansiklopedik Müzik Sözlüğü”. İstanbul: Pan yayıncılık
  • DOLGE, Alfred. (1972). “Pianos and Their Makers”. New York: Dover Pub.
  • EHRLİCH, Cyril. (1990). “The Piano-A History”. New York: Oxford University Press.
  • GERİG, Reginald R. ( 1990). “Famous Pianists and Their Technique”. 3. basım, Gerig Müzikevi.
  • HİLDEBRANDT, Dieter. (1988). “Pianoforte. A Social History of the Piano. Londra: Hutchinson.
  • LOESSER, Arthur. (1990). “Men, Women and Pianos- A Social History. New York: Dover Pub.
  • ROSEN, Charles. (1997). “The Classical Style”. New York: W. W. Norton and Company Inc.
  • ROSEN, Charles. (1997). “The Romantic Generation”. Cambridge: Harvard University Press.
  • ROWNLAND, David. (1993). “A History of Pianoforte Pedalling”. Cambridge: Cambridge University Press.
  • SCHONBERG, Harold C. (1987). “The Great Pianists”. New York: Simon and Schuster.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65CF85FK
Bölüm Araştırma Makaleleri - Research Articles
Yazarlar

Oytun Eren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 16 Sayı: 64

Kaynak Göster

APA Eren, O. (2010). BEETHOVEN’DE ANLATIMCILIK VE PİYANO TEKNİĞİ. Folklor/Edebiyat, 16(64), 131-140.

Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:

TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.

Alan Editörleri/ Field Editörs

Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)