BibTex RIS Kaynak Göster

Online Gazetecilikte Interaktivite Olanaklarının İn

Yıl 2011, Cilt: 17 Sayı: 66, 57 - 64, 01.08.2011

Öz

Habercilik ve yayıncılık hiç durmadan değişen bir mecra yapısına sahiptir. Dünyadaki
sürekli değişimde de, habercilik sektörünün çok önemli bir rolü olmasına ek olarak; teknoloji
ve değişen yaşam koşullarından en çok etkilenen sektör de, habercilik sektörüdür.
Bu bağlamda, gazetecilikte de, yaşam tarzlarındaki değişimle birlikte, online gazetelerin
kullanımı vazgeçilmez bir hale gelmiştir. Gazete okuma eylemi sıradan okuyucu ve kağıt
etkileşiminin dışına çıkmış, okuyucunun da yorum yapabildiği, kendini ifade edebildiği,
etrafındaki insanlarla haberler üzerinde tartışabildiği interaktif bir hale gelmiştir. Bir başka
değişle, online gazetecilikte, interaktivite olanakları, okuyucunun gazeteye olan ilgisini
arttırmakta ve haber okuma dışında da, o sayfada vakit geçirmesini sağlamaktadır.
Interaktivitenin en önemli özelliği, mesajların birbirleriyle ilişkili ve kullanıcının
katılımına/müdahalesine imkân tanıyacak şekilde yapılandırılmasıdır. Interaktif iletişim,
gazetecilikte de, okuyucunun dikkatini çekmek ve ihtiyaç duyduğu bilgiyi etkili bir formda
vermek için kullanılmaktadır. Interaktivite araçlarından bir kısmı; anket, forum ve chat
olanaklarıdır. Online gazetecilikte teknolojinin gelişmesiyle birlikte, interaktivite artmakta
ve “aktif tüketici” modellerine uygun biçimde, “kontrol”, okuyucuya verilmektedir.
Interaktivite, okuyucuyla iki yönlü iletişim kurulmasını sağlayarak, mesajın doğru yerde
verilmesini sağlamaktadır.
Online gazetecilikte interaktivite; gazetelerin marka algısına olumlu katkı sağlayacak
görsel bir ilk izlenim yaratmayı, bilgi vermeyi, hedef kitleyi çekmeyi, topluluk yaratmayı,
topluluğu ödüllendirmeyi ve onlara kendilerini özel hissetmelerini sağlamayı, okuyucuyla
sürekli ve çift taraflı iletişimde olmayı ve okuyucu kitlesini genişletmeyi sağlayan çok önemli
bir araçtır. Interaktivite yoğunluğu ne kadar yüksek olursa, okuyucu da kendisini o kadar
haber sürecine dahil hissedebilmektedir. Bu da, online gazeteciliği geleneksel medyadan
farklı kılan temel unsurdur.

Kaynakça

  • Rigel, Nurdoğan. İleti Tasarımında Haber. İstanbul;Der Yayınları, 2000.
  • Harper, Christopher. “Journalism in a Digital Age” web.mit.edu/comm.-forum.
  • http://web.mit.edu/comm-forum/papers/harper.html (28.10.2010)
  • Gürcan, Halil İbrahim.Sanal Gazeteler. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1999.
  • Deuze, Mark. “USC Annenberg Online Journalism Review”. (Çevirimiçi) http://www.ojr. org, 10.11.2010.
  • Comer, Douglas. “Computer Networks & Internets”. Prentice Hall , 1997.
  • Chung, Deborah S., <Interactive Features of Online Newspapers: Identifying Patterns and Predicting Use of Engaged Readers< Journal of Computer-Mediated Communication 13 (2008) 658–679, 2008 International Communication Association
  • http://131.193.153.231/www/issues/issue5_1/kenney/index.html
  • GÜNGÖR KIRÇIL, ASLI , KARAGÜLER, TURHAN “DIJITAL ÇAğDA İLETIŞIME YENI YAKLAŞIM: ONLINE GAZETECILIK”, 2003
  • C. Heeter, 1989. “Implications of new interactive technologies for conceptualizing communication,” In: J. L. Salvaggio and J. Bryant, editors. Media use in the information age. Hillsdale, N.J. : Lawrence Erlbaum, pp. 217-235.
  • http://www.ojr.org/ojr/people/robert/201012/1917/ Robert Niles How to engage your readers? The 10 steps into social media on your website December 6, 2010
  • ONLINE GAzETECILIKTE INTERAKTIvITE OLANAKLARININ İNCELENMESI

An Analysis of Interactivity Possibilities In Online Journalism

Yıl 2011, Cilt: 17 Sayı: 66, 57 - 64, 01.08.2011

Öz

The study in investigating the interactivity possibilities in cyber journalism in Turkey
examines web sites of national newspapers comparatively to the web sites of newspapers
from different countries thereby utilising the methodology of comparative analysis in its
research of the interactivity possibilities in online journalism.
The most important character of interactivity is that messages are formatted in relation to
each other and in a way enabling the participation and or intervention of the user. Interactive communication is used in journalism to attract the reader’s attention and provide her/him
with the information s/he needs in an effective manner.
Some interactivity instruments are questionnaire, forum and chat facilities. With the
advance of technology, interactivity in online (cyber) journalism and the “control” are both
found to have increased and conveyed to the reader correspondingly to the “active consumer”
models. Interactivity ensures the message is delivered at the right place by establishing a bidirectional
communication with the reader.
Reporting and broadcasting have a channel structure that changes constantly. Besides
the fact that the reporting sector has a crucial role in the constant changes in the world, it
is the sector that is influenced most by technology and changing living conditions. In this
context, the use of online newspapers has become inevitable in journalism as a result of
the changes in lifestyles. The act of reading the newspaper has gone beyond the ordinary
interaction between the reader and the paper, and has become interactive where the reader
is able to comment, to express himself/herself, and to discuss about the news with people
around him or her. In other words, the interactivity possibilities in online (cyber) journalism
increase the interest of the reader in the newspaper and enable him/her to spend time on that
page besides reading the news.

Kaynakça

  • Rigel, Nurdoğan. İleti Tasarımında Haber. İstanbul;Der Yayınları, 2000.
  • Harper, Christopher. “Journalism in a Digital Age” web.mit.edu/comm.-forum.
  • http://web.mit.edu/comm-forum/papers/harper.html (28.10.2010)
  • Gürcan, Halil İbrahim.Sanal Gazeteler. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1999.
  • Deuze, Mark. “USC Annenberg Online Journalism Review”. (Çevirimiçi) http://www.ojr. org, 10.11.2010.
  • Comer, Douglas. “Computer Networks & Internets”. Prentice Hall , 1997.
  • Chung, Deborah S., <Interactive Features of Online Newspapers: Identifying Patterns and Predicting Use of Engaged Readers< Journal of Computer-Mediated Communication 13 (2008) 658–679, 2008 International Communication Association
  • http://131.193.153.231/www/issues/issue5_1/kenney/index.html
  • GÜNGÖR KIRÇIL, ASLI , KARAGÜLER, TURHAN “DIJITAL ÇAğDA İLETIŞIME YENI YAKLAŞIM: ONLINE GAZETECILIK”, 2003
  • C. Heeter, 1989. “Implications of new interactive technologies for conceptualizing communication,” In: J. L. Salvaggio and J. Bryant, editors. Media use in the information age. Hillsdale, N.J. : Lawrence Erlbaum, pp. 217-235.
  • http://www.ojr.org/ojr/people/robert/201012/1917/ Robert Niles How to engage your readers? The 10 steps into social media on your website December 6, 2010
  • ONLINE GAzETECILIKTE INTERAKTIvITE OLANAKLARININ İNCELENMESI
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65DT86VR
Bölüm Araştırma Makaleleri - Research Articles
Yazarlar

Hatice Öz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 17 Sayı: 66

Kaynak Göster

APA Öz, H. (2011). Online Gazetecilikte Interaktivite Olanaklarının İn. Folklor/Edebiyat, 17(66), 57-64.

Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:

TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.

Alan Editörleri/ Field Editörs

Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)