No matter how the potential to determine one’s own life story has been exalted
until recently, the modern humanis looking for place(s), to hand ower this potential
(freedom!), precisely in terms of consequences of determination potential in question.
Resposibilities, the person aspired in the name of being an individual, has increased
so much that being an “individual” has been referred to an intolerable state of
humanity more often. Dealing with both this human condition conceptualized also
as “ The new individualism”, and present-day conditions of modernity, in this study,
unlike the built-in patterns of thinking, a “present”, shaped mostly by “future”
than by the “past” will be tried to be depicted. Here, due to as aform of perception,
distorting,/overturning effects of “future” over “present” will be focused on, the
theory of risk society will be utilized. Moreover, because the effect of the “future”
over the “present” will be explained metaphorically from the “pestering”, the case
screwing up the “present” that will be offer in the form of the spook of the future
and present conditions of modernity that thoughts are formed ara conceptualized in
the form 3D modernity.
The scope of this study the conceptualization of the 3D modernity, within the
triology of “past”, “present” and “future”, has been used to provide the determining
effects over “present” of a “future” perception/anxiety neraly heading towards a
standard in the societies that modernity generilized to be more dminant. 3D modernity
with this form implies a “present” that the spooks of the future has pestered. There
was expectation(s) firstly fort he human on the threshold of the modernity. At any
price the modern human run very quickly to realize those expectations furiously.
So his expectations, desires and maybe joy of living stayed behind of him. Third
dimension in here has been used to conceptualize an advanced modernity case
pestering “present” (enabling a risk society).
Yakın bir zamana kadar kişinin kendi yaşam hikayesini belirleyebilme potansiyeli
ne kadar yüceltilmiş olursa olsun; şimdilerde, tam da söz konusu belirleyebilme
potansiyelinin sonuçları bakımından bu potansiyeli (özgürlük!) devredecek bir yer(ler)
arıyor modern insan. Kişinin “birey” olabilmek adına talip olduğu sorumluluk(lar)
o denli arttı ki, “birey” olmak tahammül edilemez bir insanlık durumuyla daha sık
anılır oldu. “Yeni bireysellik” olarak da kavramsallaştırılan bu insanlık durumunu
ve günümüz modernlik koşullarını ele alan bu çalışmada, yerleşik düşünme
kalıplarından farklı olarak “geçmiş”ten çok “geleceğin” biçimlendirdiği bir “şimdi”
resmedilmeye çalışılacaktır. Burada, “geleceğin” bir algı biçimi olarak “şimdi”yi
bozan, altüst eden etkileri üzerinde durulacağından, risk toplum kuramından da
faydalanılacaktır. Dahası, “geleceğin” “şimdi” üzerindeki etkisi, metaforik olarak
“musallat olma” üzerinden serimleneceğinden, geleceğin hortlakları biçiminde
sunulacak olan “şimdi”yi altüst eden durum ve düşüncülerin koyutladığı günümüz
modernlik koşulları 3D modernlik şeklinde kavramsallaştırılacaktır.
Bu çalışma kapsamında 3D modernlik kavramsallaştırması, “geçmiş”, “şimdi”
ve “gelecek” üçlemesi içinde, daha baskın olacak şekilde, modernliğin genelleştiği
toplumlarda neredeyse bir standarda doğru giden bir “gelecek” algısının/
endişesinin “şimdi” üzerindeki belirleyici etkilerinin karşılayabilmesi amacıyla
kullanılmıştır. Bu şekliye 3D modernlik geleceğin hortlaklarının musallat olduğu bir
“şimdi” ye göndermede bulunur. Modernliğin eşiğindeki insan için önce umut(lar)
vardı. Modern insan ne pahasını olursa olsun, gözü dönmüşçesine söz konusu
umutlarını gerçekleştirebilmek için çok hızlı koştu. Öyle ki, umutları, arzuları ve belki de yaşama sevinci bile arkasında kaldı. Üçüncü boyut burada “şimdiyi”
rahatsız eden (bir risk toplumunu mümkün kılan) ileri bir modernlik durumunu
kavramsallaştırabilmek amacıyla kullanılmıştır.
Diğer ID | JA66ZN32JH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri - Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 18 Sayı: 69 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)