Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üç Farklı Tekrarlı Okuma Stratejisinin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivitesi Olan Bir Öğrenci Üzerindeki Etkililiği

Yıl 2019, Cilt: 25 Sayı: 97, 611 - 638, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.971

Öz

Günümüzde öğrencilerden, daha önce hiç olmadığı kadar yüksek akademik yeterlik oranlarıyla
performans göstermeleri beklenmektedir. Akıcı okuma, okuma yazma için temel bir beceridir; sonuç
olarak, zayıf okuma becerisine sahip öğrenciler okul ortamında ve toplum içinde bir dizi olumsuz deneyim
yaşama riski altıdadırlar. Araştırmanın bağımsız değişkeni üç farklı tekrarlı okuma stratejisidir. Bunlar
tekrarlı okuma, öğretmenin ilk okumayı yaptığı tekrarlı okuma ve hece çalışması sonrası tekrarlı
okumadır. Okuma akıcılığı ise araştırmanın bağımlı değişkenini oluşturmaktadır. Bu çalışmada
karşılaştırmalı tek denekli araştırma modellerinden uyarlanmış dönüşümlü uygulamalar kullanılmıştır.
Katılımcı, sınıf tekrarı yapan ve okuma güçlüğü olan Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite tanısı almış KKTC
de ilkokul beşinci sınıfa devam eden bir erkek öğrencidir. Bu araştırmada tekrarlı okuma yöntemleri
arasında, tekrarlı okuma, öğretmenin ilk okumayı yaptığı tekrarlı okuma ve hece çalışması sonrası tekrarlı
okuma arasında en yüksek etkililiğe sahip okuma olarak hece çalışması sonrasındaki tekrarlı okuma
yöntemi öne çıkmıştır. Katılımcının dakikada okuduğu doğru kelime sayısının başlama düzeyinde 20 den
uygulama sürecinde 80’ nin üzerine çıktığı belirlenmiştir. Harfleri bilen bununla birlikte sınıf içinde
harfleri birleştirerek hece, kelime ve cümle okuma çalışmalarının yetersiz olduğu durumlarda öğrencinin
zorluk yaşadığı basamağa geri dönerek ek uygulamalar yapmasının akıcı okuma becerisinin kazanımında
uygun stratejiler içinde yer aldığı düşünülmektedir. 

Kaynakça

  • Alberto P A, & Troutman A C (1995). Applied behavior analysis of teachers (4 th ed ) Ohio Prectice Hall.
  • Akyol, H. & Temur, T. (2006). İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeyleri ve sesli okuma hataları [Reading levels and reading errors of primary school third graders]. EKEV Akademi Dergisi, 29, 259–274.
  • Akyol, H. & Yıldız, M. (2010, May). Okuma bozukluğu olan bir öğrencinin okuma ve yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir durum çalışması [A case study on the development of the literacy skills of a student with reading disorder]. Paper presented at the National Classroom Teacher Education Symposium, Elazığ, Türkiye.
  • Ardoin, S. P., Eckert, T. L., & Cole, C. A. S. (2008). Promoting generalization of reading: A comparison of two fluency-based interventions for improving general education students' oral reading rate, Journal of Behavioral Education, 17, 237-252.
  • Ateş, S., & Yıldız, M. (2011). Okumayi farkli yöntemlerle öğrenen ilköğretim üçüncü sinif öğrencilerinin sesli okuma akiciliklarinin karşilaştirilmasi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 101-124.
  • Barkley, R.A. (1997) Behavioral inhibition, sustained attention, and executive functions: constructing a unifying theory of ADHD. Psychol Bull, 12, 65- 94.
  • Barlow, D.H., & Hayes, S.C. (1979). Alternating treatments design: One strategy for comparing the effects of two treatments in a single subject. Journal of Applied Behavior Analysis. 12, 199-210.
  • Barton-Arwood, S. M., Wehby, H., & Falk, K. B. (2005). Reading instruction for elementaryage students with emotional and behavioral disorders: Academic and behavioral outcomes. Exceptional Children, 72, 7-27.
  • Başaran, M. (2013). Okuduğunu Anlamanın Bir Göstergesi Olarak Akıcı Okuma. Kuram ve Uygulamalarda Eğitim Bilimleri, 13(4), 2277-2290.
  • Baştuğ, M. (2012). İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Gazi Üniversitesi.
  • Baydık, B. ve Bahap Kudret, Z. (2012). Öğretmenlerin ses temelli cümle yönteminin etkilerine ve öğretim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45(1), 1-22.
  • Baydık, B., Ergül, C. & Kudret, Z.B. (2012). Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Akıcılığı Sorunları ve Öğretmenlerinin Bu Sorunlara Yönelik Öğretim Uygulamaları. Elementary Education Online, 11(3), 778-789.
  • Begeny, J. C. (2011). Effects of the helping early literacy with practice strategies (helps) reading fluency program when implemented at different frequencies. School Psychology Review, 40(1), 149-157.
  • Caldwell, J.S. (2008). Reading assessment: A primer for teachers and coaches. New York: Guilford Press.
  • Caleta, N., Gutierrez-Palma, N., Defior, S. (2017). Effects of fluency training on reading competence in primary schoolchildren: The role of prosody. Learning and Instruction, 52, 59-68.
  • Calp, M. (2017). Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Osmanlı Türkçesindeki Okuma Hataları Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(3), 1679-1705.
  • Carnine, D.W., Silbert, J., Kame’enui, E.J., & Tarver, S.G. (2004). Direct instruction in reading (4th ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson-Prentice Hall.
  • Ceylan, M. & Baydik, B. (2018). Reading skills of students who are poor readers in different text genres. Cypriot Journal of Educational Science, 13(2), 422–435.
  • Chafouleas, S. M. ve arkadaşları. (2004). Fluent reading as the ımprovement of stimulus control: additive effects of performance based ınterventions to repeated reading on students reading and error rates. Journal of Behavioral Education,13, 67–81.
  • Chard, D., Vaughn, S., & Tyler, B. (2002). A synthesis of research on effective interventions for building reading fluency with elementary students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 35(5), 386-406.
  • Coleman, M., & Vaughn, S. (2000). Reading interventions for students with emotional/behavioral disorders. Behavioral Disorders, 25, 93-104.
  • Çaycı, B. ve Demir, M. K. (2006). Okuma ve anlama sorunu olan öğrenciler üzerine karşılaştırmalı bir çalışma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 437-456.
  • Çeliktürk, S. Z. ve Akyol, H. (2015). Okuma güçlüğü olan dördüncü sınıf öğrencisinin okuma becerilerinin geliştirilmesi. Turkish Journal of Education, 4(2), 4-16.
  • Çelik, C., Eren, G.,Özmen, S., ve Tural Hesapçıoğlu, S. (2017). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu’nda Wechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği’nin İki Sürümünün Karşılaştırılması ve Okuma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Türk Psikiyatri Dergisi, 28(2):104-116.
  • Çıkmaz, S. (2006). Türkçe Anatomi Terimlerinin Etimolojik ve Semantik Açıdan İncelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi.
  • Dağ, N. (2010). Okuma güçlüğünün giderilmesinde 3P metodu ile boşluk tamamlama (Cloze) tekniğinin kullanımı üzerine bir çalışma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 11(1), 6374.
  • Davenport, M. R. (2002). Miscues not mistakes: Reading assessment in the classroom. Portsmouth: Heinemann.
  • Davidson, M.M., Kaushanskaya, M. & Weismer, S.E. (2018). Reading Comprehension in Children With and Without ASD: The Role of Word Reading, Oral Language, and Working Memory. Journal of Autism and Developmental Disorders, 48(10), 3524– 3541.
  • Deeney, T. A. (2010). One-minute fluency measures: Mixed messages in asssessment and instruction. Reading Teacher, 63(6), 440-450.
  • Dowhower, S.L. (1987). Effects of repeated reading on secondgrade transitional readers’ fluency and comprehension. Reading Research Quarterly, 22(4), 389–406.
  • Dufva, M., Niemi, P., & Voaten, M. J. M., (2001). The role of phonological memory, word recognition, and comprehension skills in reading development: From preschool to grade 2. Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal, 14, 91-117.
  • Ellis, R. (2009). The Differential Effects of Three Types of Task Planning on the Fluency, Complexity, and Accuracy in L2 Oral Production, Applied Linguistics, 30(4), 474-509. 652
  • Ekiz, D., Erdoğan, T. ve Uzuner, F. G. (2011). Okuma güçlüğü olan bir öğrencinin okuma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir aksiyon araştırması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 111-131.
  • Erden G, Kurdoğlu F, Uslu R (2002) İlköğretim okullarına devam eden Türk çocuklarının sınıf düzeylerine göre okuma hızı ve yazım hataları normlarının geliştirilmesi. Türk Psikiyatri Dergisi,13:5-13.
  • Erkul, Ö. & Erdoğan, T. (2009). The problems and suggestions encountered during the implementation of the sound based sentence method. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 2294-2300.
  • Fiala, G. L., and S. M. Sheridan. 2003. Parent involvement and reading: Using curriculumbased measurement to assess the effects of paired reading. Psychology in the Schools, 40 (6): 613-626.
  • Fleisher, L., & Jenkins, J.R. (1983). The effect of word- and comprehension-emphasis instruction on reading performance. Learning Disability Quarterly, 6(2), 146-154.
  • Fuchs, L.S., Fuchs, D., Hosp, M.K., & Jenkins, J.R. (2001). Oral reading fluency as an indicator of reading competence: A theoretical, empirical, and historical analysis. Scientific Studies of Reading, 5(3), 239–256.
  • Gillam, R. B. & Carlile, R. M. (1997). Oral reading and story retelling of students with specific language impairment. Language, Speech, and Hearing Sercices in Schools, 28, 30-42. Girgin, Ü. (2006). Evaluation of Turkish hearing impaired students’ reading comprehension with the miscue analysis inventory. International Journal of Special Education, 21(3), 68-84.
  • Glazer, A. D. (2007). The effects of a skill based intervention package including repeated reading and error correction on the oral reading fluency of at risk readers. Master Thesis, University of Connecticut.
  • Goodman, Y. M., Watson, D. J. ve Burke, C. L. (1987). Reading miscue inventory alternative procedures. New York: Richard C. Owen Publishers, Inc.
  • Hasbrouck, J., & Tindal, G.A. (2006). Oral reading fluency norms: A valuable assessment tool for reading teachers. The Reading Teacher, 59(7), 636–644.
  • Herberg, J., McLaughlin, T. F., Derby, K. P., & Weber, K. P. (2012). The effects of repeated readings and flashcard error drill the reading accuracy and fluency with rural middle school student with learning disabilities. Academic Research International, 2(3), 388- 393.
  • Hinshaw, S. P. (1992). Externalizing behavior problems and academic underachievement in childhood and adolescence: Causal relationships and underlying mechanisms. Psychological Bulletin, 111, 127–155.
  • Hornickel, J., Kraus, N., 2013. Unstable representation of sound: a biological marker of dyslexia. J. Neurosci. 33(8), 3500–3504.
  • Hudson, R. F., Lane, H. B., & Pullen, P. C. (2005). Reading fluency assessment and instruction: What, why, and how? The Reading Teacher, 58(8), 702-714.
  • Jenkins, J. R., Larson, K. (1979). Evaluating error correction procedures for oral reading. The Journal of Special Education, 13, 145–156.
  • Kahveci, G. ve Bulut, Serin, N. (2017). Duygu Durum Bozukluğu Olan Öğrencide Okuma Akıcılığının Artırılmasında Birlikte Okuma ve Hayvan Destekli Birlikte Okuma Müdahalelerinin Etkililiklerinin Karşılaştırılması. Electronic Turkish Studies. 12(33), 243-260.
  • Kail, R. ve Hall, L.K. (1994). Processing speed, naming speed, and reading. Dev. Psychol. 30 (6), 949-954.
  • Kame’enui, E.J. & Simmons, D.C. (2001). The DNA of Reading Fluency. Scientific Studies of Reading, 5(3), 203-210.
  • Katzir, T., Kim., Y., Wolf, M., O’Brien, B., Kennedy, B., Lovett, M., & Morris, R. (2006). Reading fluency: The whole is more than the parts. Annals of Dyslexia, 56, 51–82.
  • Kamps, D. M., & Greenwood, C. R. (2005). Formulating secondary-level reading interventions. Journal of Learning Disabilities, 38, 500-509.
  • Kazdin, A. E. (2001), Behavior modification in applied settings (6th ed.). Belmont, CA: Wadsworth.
  • Keskin, H. K., ve Bastuğ, M. (2013). Geçmişten günümüze akıcı okuma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17(1), 189-208.
  • Keskin, H. K., Baştuğ, M., ve Akyol, H. (2013). Sesli Okuma ve Konuşma Prozodisi: İlişkisel Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 168-180.
  • Kuhn, M. R., Schwanenflugel, P. J., & Meisinger, E. B. (2010). Aligning theory and assessment of reading fluency: Automaticity, prosody, and definitions of fluency. Reading Research Quarterly, 45(2), 230-251.
  • Kuhn, M.R., & Stahl, S.A. (2003). Fluency: A review of developmental and remedial practices. Journal of Educational Psychology, 95(1), 3–21.
  • Lane, K, L., Little, M. A,, Redding-Rhodes, J. R., Phillips, A., & Welsh, M. T. (2007). Outcomes of a teacher-led reading Intervention for elementary students at-risk for behavioral disorders. Exceptional Children, 74, 47-70.
  • Leslie, L., & Caldwell, J. (2006). Qualitative Reading Inventory-4. Boston, MA: Pearson Education Inc.
  • Levy, S., & Chard, D. I. (2001), Research on reading instruction for students with emotional and behavioural disorders. International Journal of Disability, Developments, Education, 48, 429-444.
  • Mandelker, A.V., Sindelar, P. T., & O'Shea, L.J. (1984) The effects of teacher-directed instruction and seatwork on the acquisition of basic math facts . Manuscript submitted for publication.
  • Manzo, K.K. (2005). National clout of DIBELS test draws scrutiny. Education Week, 25(5), 1- 12.
  • Manzo, K.K. (2007). State data show gains in reading. Education Week, 26(34), 1-27.
  • Martens, B. K., Eckert, T. L., Bradley, T. A., & Ardoin, S. P. (1999). Identifying effective treatments from a brief experimental analysis: Using single-case design elements to aid decision making. School Psychology Quarterly, 14, 163-181.
  • Martens, B. K., Eckert, T. L., Begery, J. C., Lewandowski, L. J., DiGennaro, F. D., Montarello, S. A., Arbolino, L. A., Reed, D. D., & Fiese, B. H. (2007). Effects of a fluency-building program on the reading performance of low-achieving second and third grade students. Journal of Behavioral Education,16, 39-54.
  • Mayes SD, Calhoun SL (2006) WISC-IV and WISC-III profiles in children with ADHD. J Atten Disord, 9, 486-93.
  • McCoy, K. M. (1995). Teaching special learners in the general education classroom: Methods and techniques. Denver: Love Publishing Company.
  • Meisinger, E.B., Bloom, J.S. & Hynd, G.W. (2010). Reading fluency: implications for the assessment of shildren with reading disabilites. Annuals of Dyslexia, 60(1), 1-17.
  • Miller, A.C., Keenan, J.M., Betjemann, R.S., Willcutt, E.G., Pennington, B.F., Olson, R.K. (2013) Reading Comprehension in Children with ADHD: Cognitive Underpinnings of the Centrality Deficit. Journal of Abnormal Child Psychology, 41, 473-483.
  • Neuhaus, G., Foorman, B.R., Francis, D.J., Carlson, C.D. (2001). Measures of information processing in rapid automatized naming (RAN) and their relation to reading. J. Exp. Child Psychol. 78(4), 359–373.
  • Noell, G. H. Freeland, J. T., Witt, J. C., & Gansle, K. A. (2001). Using brief assessments to identify effective interventions for individual students. Journal of School Psychology, 39, 335-355.
  • Norton, E.S., Black, J.M., Stanley, L.M., Tanaka, H., Gabrieli, J.D., Sawyer, C., Hoeft, F. (2014). Functional neuroanatomical evidence for the double-deficit hypothesis of developmental dyslexia. Neuropsychologia 61, 235–246.
  • Norton, E.S., Wolf, M. (2012). Rapid automatized naming (RAN) and reading fluency: implications for understanding and treatment of reading disabilities. Annu. Rev. Psychol. 63, 427–452.
  • O’Connor, R.E., White, A. & Swanson, H. L. (2007). Repeated reading versus continuous reading: Influences on reading fluency and comprehension. Exceptional Children, 74 (1), 31-46.
  • Pikulski, J.J., & Chard, D.J. (2005). Fluency: Bridge between decoding and reading comprehension. The Reading Teacher, 58(6), 510–519.
  • Rasinski, T. V. (1990). Effects of repeated reading and listening while reading on reading fluency. The Journal of Educational Research, 83(3), 147-150.
  • Rasinski, T.V., & Hoffman, J.V. (2003). Theory and research into practice: Oral reading in the school literacy curriculum. Reading Research Quarterly, 38(4), 510–522.
  • Rasinski, T., Homan, S., & Biggs, M. (2009). Teaching erading fluency to struggling readers: Method, materials, and evidence. Reading & Write Quarterly, 25(2), 192-204.
  • Reutzel, D. R. (2009). Reading fluency what every SLP and teacher should know. The ASHA Leader, 14, 10-13.
  • Reutzel, D. R. & Cooter, R. B. (1996). Teaching children to read: From basals to books. Colombus: Merrill-Prentice Hall Publishing Company.
  • Rosenberg, M. S. (1986). Error correction during oral reading: a comparisin of three techniques. Learning Disability Quarterly, 9, 182–192.
  • Roundy, A. R., & Roundy, P. T. (2009). The effect of repeated reading on student fluency: Does practice always make perfect? International Journal of Social Sciences, 4(1), 54- 59.
  • Rucklidge, J.J. & Tannock, R. (2002). Neuropsychological profiles of adolescents with ADHD: effects of reading difficulties and gender. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 43:8, 988–1003.
  • Salvador, S.K., Schoeneber, J., Tingle, L. & Algozzine, B. (2012). Relationship between second grade oral reading fluency and third grade reading. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 19(3), 341–356.
  • Samuels, S. J (1979). The method of repeated readings. The Reading Teacher, 32, 403-408.
  • Samuels, S.J. (2006). Toward a model of reading fluency. In S.J. Samuels & A.E. Farstrup (Eds.), What research has to say about fluency instruction (pp. 24–46). Newark, DE: International Reading Association.
  • Schwanenflugel, P. J., Hamilton, A. M., Kuhn, M. R., Wisenbaker, J. M., & Stahl, S. A. (2004). Becoming a fluent reader: Reading skill and prosodic features in the oral reading of young readers. Journal of Educational Psychology, 96(1), 119-129.
  • Shanahan, M.A., Pennington, B. F., Yerys, B. E., Scott, A., Boada, R., Willcutt, E. G., Olson, R. K. & DeFries, J. C. (2006). Processing Speed Deficits in Attention Deficit/Hyperactivity Disorder and Reading Disability. J Abnorm Child Psychol, 34, 585–602.
  • Shaywitz, S. E., & Shaywitz, B. A. (2008). Paying attention to reading: The neurobiology of reading and dyslexia. Development and Psychopathology, 20, 1329-1349.
  • Sidekli, S. (2010). Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi [An action research: correcting the fourth grade students’ reading and comprehension problems]. Türklük Bilimleri Araştırması Dergisi, 27, 563–580.
  • Sindelar, P. T., Rosenberg, M. S., & Wilson, R. J. (1985). An adapted alternating treatments design for instructional research. Education and Treatment of Children, 8(1), 67-76.
  • Stahl, S.A., S. Kuhn, M.R. (2002). Making it sound like language: Developing fluency. The Reading Teacher, 55, 582-584.
  • Stanovich, K.E. (1991). Word recognition: Changing perspectives. In R. Barr, M.L. Kamil, P. Mosenthal, & P.D. Pearson (Eds.), Handbook of Reading Research, 2, 418–452. New York: Longman.
  • Stanovich, K. E. (1986). Matthew effects in reading: Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy. Reading Research Quarterly, 21(4), 360-470.
  • Strong, A, C, Wehby, J, H., Falk, K. B,, & Lane, K. L, (2004). The impact of a structured reading curriculum and repeated reading on ihe performance of junior high studenls with emotional and behavioral disorders. School Psychology Review, 33, 561-581. 657
  • Sutherland, K. S., & Snyder, A. (2007). Effects of reciprocal peer tutoring and self-graphing on reading fluency and classroom behavior of middle school students with emotional or behavioral disorders. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 15, 103-119.
  • Şahin, İ., İnci, S., Turan, H. & Apak, Ö. (2006). İlk okuma öğretiminde ses temelli cümle yöntemiyle çözümleme yönteminin karşılaştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 171, 109- 129.
  • Tatlıdede, A.D., Hanağası, H.A., Çabalar, M., Yayla, V. (2013). Kognitif Affektif Serebellar Sendrom ve Psikoz Bulguları ile Ortaya Çıkan bir Multisistem Atrofi (MSA-C) Olgusu. TJN, 19 (3) 107-110.
  • Tekin, E. (2000). Karşılaştırmalı Tek-Denekli Araştırma Modelleri. Özel Eğitim Dergisi, 2(4), 1- 12.
  • Tekin, E & Kircaali-Iftar, G. (2002). Comparison of the Effectiveness and Efficiency of Two Response Prompting Procedures Delivered by Sibling Tutors. Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37(3), 283-299.
  • Therrien, W. J., & Hughes, C. (2008). Comparison of repeated reading and question generation on students’ reading fluency and comprehension. Learning Disabilities, 6, 1-16.
  • Torgesen, J. K. (2002). The prevention of reading difficulties. Journal of School Psychology, 40, 7-26.
  • Trout, A. L., Epstein, M. H,, Nelson, R., Synhorst, L., & Hurley, K. D. (2006), Profiles of children served in early intervention programs for behavioral disorders: Early literacy and behavioral characteristics. Topics in Early Childhood Special Education, 26, 206- 218.
  • Türkbay, T. ve Cöngöloğlu, A. (2007). Dilin Prozodik Özellikleri, Disprozodi ve İlişkili Bozukluklar. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 14(2), 113-119.
  • Ulu, M., ve Başaran, M. (2013). Video Öz Değerlendirme Tekniğinin Akıcı Okuma Becerisinin Gelişimine Etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38, 1-10.
  • Uzunkol, E. (2013). Akıcı Okuma Sürecinde Karşılaşılan Sorunların Tespiti ve Giderilmesine Yönelik Bir Durum Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 70- 83.
  • Valencia, S., Smith, A., Reece, A., Li, M., Wixson, K., & Newman, H. (2010). Oral reading fluency assessment: Issues of construct, criterion, and consequential validity. Reading Research Quarterly, 45(3), 270-291.
  • Yılmaz, M. (2008). Kelime tekrar tekniğinin akıcı okuma becerilerini geliştirmeye etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 323-350.
  • Young, A., & Bowers, P.G. (1995). Individual difference and text difficult determinants of reading fluency and expressiveness. Journal of Experimental Child Psychology, 60(3), 428–454.
  • Young-Suk, K., Petscher, Y., Schatschneider, C. & Foorman, B. (2010). Does growth rate in oral reading fluency matter in predicting reading comprehension achievement? Journal of Educational Psychology, 102(3), 652–667.
  • Wolf, M. Bowers, P.G. ve Biddle, K. (2000). Naming-speed processes, timing, and reading: A conceptual review. Journal of Learning Disabilities, 33, 387–407.
  • Wolf, M., & Katzir-Cohen, T. (2001). Reading fluency and its intervention. Scientific Studies of Reading, 5, 211-239.
  • Yılmaz, M. (2008). Kelime tekrar tekniğinin akıcı okuma becerilerini geliştirmeye etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 323-350.
  • Zametkin AJ, Ernst M (1999) Problems in the management of attention-deficit–hyperactivity disorder. N Engl J Med, 340, 40-46.
Toplam 114 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türk Halk Bilimi
Bölüm Derleme Makaleleri -Compilation Articles
Yazarlar

Gül Kahveci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 97

Kaynak Göster

APA Kahveci, G. (2019). Üç Farklı Tekrarlı Okuma Stratejisinin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivitesi Olan Bir Öğrenci Üzerindeki Etkililiği. Folklor/Edebiyat, 25(97), 611-638. https://doi.org/10.22559/folklor.971

Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:

TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.

Alan Editörleri/ Field Editörs

Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)