In order to reach wide masses of people, instruments such as radio, newspapers, books, television,
internet are the most widely known and used mass media. Mass communication and thus mass media
are needed to maintain a partnership by maintaining social existence and to maintain this presence and
partnership. It is known that these tools, which carry out various functions such as informing, raising
public opinion, educating, entertaining, affect the people's lifestyles, tastes, preferences and habits about
consumption, and the sensitivity and behaviour of young people. The aim of our study is to reach the
conclusions about the role of violence in visual media on high school youth. The focus of our research
is to determine the degree to which students studying in high school schools in Nicosia, especially our
population, are affected by the violent images in visual media. In our research titled. The Effect of
Violence in Visual Media on High School Students Med, the effects and effects of real-life images on
the effects of violent images in visual media were discussed. It is generally accepted that television,
which is the most influential of visual media tools, takes up more space in our lives and becomes more
effective day by day. Because of this effectiveness, the fact that violence is included in daily life in
television programs causes children and young people to experience psychological problems in general.
It is possible for the TV audience to impose behavioural patterns, and what is right and what is wrong,
can lead to undesirable behaviours in society. The increasing violence in the world and in our country
has become a serious threat to our educational institutions, especially in recent years. The aim of this
research is to determine the extent of the impact of visual media on the increasing violence in high
schools in order to contribute to such a subject which is of utmost importance to every part of it. The
research consisted of 11,350 students studying in 19 different high school institutions in Nicosia district.
Considering the school types, 250 students in 7 schools were taken as the study population. A total of
120 students were randomly selected from these schools. In the evaluation of the data, statistical
(frequency) and percentage (%) values and chi-square statistical technique were used. According to the
results of the research, family, peer group, school, television, internet etc. can be mentioned. Of these,
especially TV programs are focused on the internet. In order to prevent the negative effects of violence
in the youth on the youth, all segments of the society, especially families, have great duties.
Geniş insan kitlelerine ulaşmada radyo, gazete, kitap, televizyon, internet gibi araçlar en çok tanınan ve
başvurulan kitle iletişim araçlarıdır. Günümüzde toplumsal varoluşu gerçekleştirerek ortaklık meydana
getirmek, bu varoluşu ve ortaklığı sürdürebilmek için kitle iletişimine, dolaysıyla kitle iletişim
araçlarına, ihtiyaç vardır (Pınar, 2006). Haber verme, kamuoyu oluşturma, eğitme, eğlendirme gibi
çeşitli işlevleri üstlenen bu araçların kişilerin yaşam biçimlerini, beğenilerini, tüketim konusundaki
tercih ve alışkanlıklarını, gençlerin duyarlılık ve davranışlarını etkilediği bilinmektedir. Araştırmamızda
amaç görsel medyadaki şiddetin lise gençliği üzerinde nasıl bir role sahip olduğuna dair sonuçlara
ulaşmaktır. Araştırmamızın odak noktası, özellikle evrenimiz olan Lefkoşa ilçesindeki lise okullarında
okumakta olan öğrencilerinin, görsel medyadaki şiddet içeren görüntülerden ne derece etkilendiğini
ortaya koymaktır. Görsel medyadaki şiddetin lise öğrencileri üzerindeki etkisi başlıklı araştırmamızda,
görsel medyadaki şiddet içerikli görüntülerin etkileri ekseninde, gerçek hayatla bağlantısı ve
yansımaları ele alındı (Özgan & Kara, 2014). Görsel medya araçlarından en etkilisi olan televizyonun
hayatımızda daha çok yer kaplamaya başladığı ve her geçen gün daha etkili hale geldiği genel kabul
gören bir gerçektir. Bu etkililiği nedeniyle televizyon programlarında şiddete günlük hayatta yer
aldığından daha yüksek oranda yer verilmesi genel olarak çocuk ve gençlerin ruhsal, sorunlarla
karşılaşmasına neden olmaktadır. Televizyon izleyenlere davranış kalıpları oluşturucu ve neyin doğru
neyin yanlış olduğunu dayatıcı etkisi toplumda istenmeyen davranışların görülmesine yol
açabilmektedir. Dünyada ve ülkemizde giderek artış gösteren şiddet olayları, özellikle son yıllarda
eğitim kurumlarımızı da ciddi boyutlarda tehdit eder hale gelmiştir. Toplumun her kesimini yakından
ilgilendiren ve son derece önemli olan böyle bir konuya katkı sağlamak amacıyla, lise okullarında artan
şiddet olaylarında görsel medyanın etkisinin boyutunu tespit etmek ve bu doğrultuda çözüm önerileri getirmek araştırmanın temel amacıdır. Araştırmanın evreni Lefkoşa ilçesinde farklı türde 19 lise
kurumunda öğrenim gören toplam 11,350 öğrenci oluşturmaktadır. Okul türleri dikkate alınarak 7
okuldaki 250 öğrenci, bu okullardan örneklem olarak 120 öğrenci rastgele örneklem yöntemi
kullanılarak seçilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiksel olarak frekans (f) ve yüzde (%)
değerlerden ve ki-kare istatistik tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, şiddete neden
olabilecek birçok faktörden (aile, akran grubu, okul, televizyon, internet v.b.) söz edilebilir. Bunlardan
özellikle TV programları, internet üzerinde durulmuştur. Medyadaki şiddetin gençler üzerindeki
olumsuz etkilerini önleyebilmek için başta aileler olmak üzere toplumun her kesimine büyük görevler
düşmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Türk Halk Bilimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri -Compilation Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 97 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)