Bu çalışma halkla ilişkilerin çağdaş versiyonu olan kurumsal iletişim yönetimi alanında çalışanların profil analizi üzerinden, eleştirel bir çerçevede Türkiye’de toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılığı ele almaktadır. Halkla ilişkiler uygulayıcılığı ve kurumsal iletişim yöneticiliği bir örgütün kamuları arasındaki iletişim süreçlerini izleme ve yürütme işlevini gören mesleklerdir. Halkla ilişkiler, 20.yy başlarında ortaya çıkmış ve 1970’lerde kadınlaştığı fark edilmiştir. Bir mesleğin kadınlaşması, alanda çalışan kadınların sayısının erkeklere göre belirgin biçimde daha fazla olmasıdır. Kadınlaşma, mesleğin özcü bir biçimde kadına atfedilen ve toplumsal cinsiyet ideolojisi ile yüklü nitelikleri gerektirdiğine yönelik kanaatlerin yaygınlaşmasıdır. Halkla ilişkilerin devamı olan kurumsal iletişim yöneticiliği de halkla ilişkilerin izinden gitmekte ve kadınlaşmaktadır. BIST10 şirketleri ve Linkedln üzerinden, yalnızca kurumsal iletişim yöneticisi ünvanını taşıyan kişilerle gerçekleştirilen bir mikro araştırmada, Türkiye’de de bu meslekte çalışanların % 69’unun kadın olduğu ortaya konmuştur
Kurumsal iletişim yönetimi feminist kuram halkla ilişkiler roller
This study aims to analyse gender-based discrimination in the field of corporate communications management by means of a critical analysis on the profiles of the professionals in Turkey. The practice of both public relations and corporate communications monitor and maintain an organization’s communication processes with its publics. Public relations as a profession emerged in early 20th century and the feminization in the field attracted attention by 1970s. Feminization of a profession occurs when the number of women workers rises disproportionately with respect to men. Along with feminization, the profession is perceived to require essentially feminine qualities which are loaded with gender ideology. Corporate communications management seems to follow its precedent public relations practice in becoming a feminized profession. A micro analysis of corporate communications manager’ profiles based on BIST100 firms and LınkedIn profiles confirmed that %69 of the professionals in the field are actually women in Turkey
Corporate communication management feminist theory public relations roles
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kadın Araştırmaları |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 2 |