El-Kindî Türk-İslam düşünce tarihinin ilk filozofu olarak kabul edilir.
O, Aristoteles felsefesinin etkisinde kalmış olmasına rağmen bu felsefenin Kur’an
nasslarıyla çelişen noktalarında açık bir biçimde yorumunu Kur’an nassları çerçevesinde
yapmıştır. El-Kindî zaman öğretisini genel anlamda Aristoteles’in
zaman anlayışına uygun olarak geliştirmiştir. Buna karşın zamanın ezeli-ebedi
olması konusunda Arsitoteles’ten ayrılır. Ona göre sadece Tanrı ezeli ve ebedi
olabilir. Tanrı dışındaki bütün varlıkların başlangıcı ve sonu vardır ve âlem
de Tanrı tarafından sonradan yaratılmıştır. Kindî bu konuda İslam Felsefesi’nde
Aristotelesçi ekol olarak bilinen Farabi, İbn-i Sina, İbn- Miskeveyh gibi filozoflardan
ayrılmaktadır.
El-Kindi is regarded as the first philosopher of the Turkish-Islamic history
of thought. Even though he was under the influence of Aristotle’s philosophy,
he openly gave his interpretation in the framework of Quranic nass when this
philosophy contradicted with Quran’s nass. El-Kindi developed his doctrine of
time in general in accordance with Aristotle’s approach of time. However, he
deviates from Aristotle in the topic of time’s being eternal. According to him,
only God can be eternal. All creatures besides God have a beginning and an end,
and the universe also was created by God later on. In this respect, Kindi deviates
from philosophers such as Farabi, İbn-i Sina, İbn-i Miskeveyh who are known as
Aristotelian school in Islamic Philosophy.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2012 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 55 |
Felsefe Dünyası Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.